Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW Alpina B4 Bi-Turbo: 410 koní znamená stovku za 4,2 s a až 305 km/h
20.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejnovější Alpina vzešla z nové řady 4. Šest válců pod kapotou stroje plní dvě turba, na stovce je za 4,2 s.
Když přijde na trh nové BMW, dvornímu úpravci Alpina nikdy netrvá příliš dlouho světu představit svou vylepšenou verzi. Tokio tak bylo svědkem odhalení nového modelu B4 Bi-Turbo, který je založen na BMW řady 4 a pod kapotou má stejný motor, jako zjara představené B3 Bi-Turbo.
Dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec pod kapotou tohoto stroje má 410 koní od 5 500 do 6 250 otáček a 600 Nm v 3 000 otáčkách; 550 Nm je k dispozici mezi 2 200 a 5 200 otáčkami. Ve spolupráci s osmistupňovým automatem ZF to stačí B4 ke zrychlení na stovku za 4,2 s, na dvoustovku za 14 s a ručička tachometru se zastaví až na 305 km/h. Kromě úprav řídící jednotky dostala Alpina B4 také sportovní výfuk Akrapovič s klapkami, které zůstávají zavřené do 2500 otáček a tak snižují hlasitost.
Automatická převodovka má tři módy: automatický, sportovní a manuální, který aktivujete prostou změnou převodu zatažením za jedno z pádel pod volantem. Volič jízdních režimů Drive Performance Control umožňuje si vybrat mezi Sport+, Sport, Comfort a Eco Pro a má na řazení největší vliv právě zde.
Podobně jako u B3, i B4 může mít pohon všech kol, se kterým zvládne stokilometrovou rychlost o dvě desetinky dříve. Normovaná kombinovaná spotřeba verze se zadním pohonem je 7,6 l/100 km, čtyřkolka má mít apetit o tři deci větší. To jsou na 1 615 kg těžký vůz a 404 koní docela odvážná čísla, ale víme, jak to s papírovou spotřebou bývá.
Úprav se dostalo samozřejmě i podvozku, adaptivní tlumiče mají trochu jiné nastavení a sériové 20" runflaty letěly do koše a byly nahrazeny Micheliny Pilot Super Sport, vepředu o šíři 245 mm, vzadu o 20 mm širší. Tato změna má pomoci jízdnímu komfortu skrze poddajnější bočnice běžných pneumatik. Vylepšen byl i brzdový systém, přední kotouče mají průměr 370 mm a zakusují se do nich čtyřpístkové třmeny, vzadu jsou 345mm disky a dvoupístkové třmeny.
Po designové stránce na B4 najdeme klasický decentní bodykit, který má zlepšovat stabilitu vozu ve vyšších rychlostech, a mnohapaprsková kola designu Classic. Uvnitř najdeme kromě samozřejmých věcí, jako je dvouzónová klimatizace nebo sportovní elektrické a vyhřívané sedačky, také systém BMW Emergency Call, jilmové dřevo a lepší kůži Navalina, která má dle úpravce „diskrétně odkazovat na exkluzivní původ vozu”.
Odhalení B4 Bi-Turbo právě v Japonsku není samoúčelné - rok 2013 byl pro Alpinu, nevelkou firmu z jižního Bavorska, velmi úspěšný. Celosvětově zatím prodala 1 400 vozů a na Japonsko z toho připadly tři stovky. Zatím nemáme přesné informace o cenách, ve Velké Británii by se však měly pohybovat okolo 60 tisíc liber (1,9 milionu korun). Prodej by měl začít někdy v půli roku 2014.











Decentní úpravy zvenčí a 410 koní na zadních nebo všech kolech - to je Alpina B4 Bi-Turbo, představená v Tokiu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
včera
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem včera 17:48
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa včera 17:21
- Ve Valencii se konají testy MotoGP včera 15:00
- BMW F 450 GS: pro mladé dobrodruhy včera 11:38
- Zítra začínají testy MotoGP ve Valencii 17.11.2025
Nejnovější články
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
před 2 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 08:10 - jerry
- Rychlodotazy 11.18. 21:25 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.18. 19:25 - Stepan
- Motor 1,6 55kw nestartujezza vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.18. 14:06 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.18. 14:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 11.18. 13:59 - pavproch
- Opel obecně 11.18. 11:06 - HondaMan
