Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem

(+ živé foto) Exkluzivní úpravce z Buchloe představil v Ženevě kromě nového sedanu B3 nejen kombi, ale také ještě rychlejší čtyřkolku xDrive.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem

5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Exkluzivní úpravce z Buchloe představil v Ženevě kromě nového sedanu B3 nejen kombi, ale také ještě rychlejší čtyřkolku xDrive.

Překoná nová Alpina B3 Bi-turbo chystané BMW M3 F80? Vzhledem k velmi dobrým vztahům obou firem je to pro Mnichov docela zapeklitá otázka. Samozřejmě by neměla, dost možná se tak ale minimálně co do dynamiky v přímce stane. Německá společnost z Buchloe totiž v Ženevě odtajnila zbytek dat k nové B3 a máme tušení, že M3 F80 bude mít co dělat, aby se nemusela stydět.

Trojka od Alpiny dostala přeplňovanou řadovou šestku s výkonem 410 koní v rozmezí od 5 500 do 7 000 otáček za minutu a točivým momentem až 600 newtonmetrů při 3 000 ot./min. Dohromady to stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximální rychlost 305 km/h.

Tyto působivé parametry platí pro sedan s pohonem zadních kol a vzhledem k elektronickému omezovači v M3 je jisté, že při případném střetu třeba na německé dálnici bude mít Alpina mírně navrch. Od novinky z dílen M GmbH se očekává mírně vyšší výkon, při zrychlení by tedy mohla dominovat ona, jenže B3 dostane za příplatek také pohon všech kol xDrive. A ten zlepší čas akcelerace z nuly na sto o dvě desetiny na výsledných 4,0 sekundy.

Také zbytek vozu odpovídá spíše sportovnímu než „komfortně-cestovnímu“ zaměření. B3 dostala dvacetipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport, překalibrovaný adaptivní podvozek a nové brzdy s kotouči o průměru 370 mm vpředu a 345 mm vzadu. Systém doplňují čtyř a dvoupískové třmeny. Součástí balíčku je nerezový výfuk vyvíjený ve spolupráci se společností Akrapovič. Kromě vylepšení zvukové kulisy se postará rovněž o snížení hmotnosti o 7,5 kg.

Filozofie Alpiny samozřejmě umožní zákazníkům navolit mnohem více individualizačních prvků, než jen zmiňované úpravy mechanických komponentů, navíc pokud chcete, lze vše zmíněné nově aplikovat také na pětidveřový Touring (F31). V tomto jsou lidé Burkarda Bovensiepena docela vstřícní. Za svou práci si však nechají i slušně zaplatit, a tak se může stát, že sice budete mít ve výsledku auto rychlejší než M3, ale také za nezanedbatelně vyšší cenu.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.


Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 1 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 01Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 2 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 02Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 3 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 03Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 4 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 04Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 5 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 05Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 6 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 06Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 7 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 07Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 8 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 08Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 9 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 09Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 10 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 zive 10
Nová B3 živě na ženevském výstavišti

Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 11 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 01Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 12 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 02Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 13 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 03Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 14 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 04Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 15 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 05Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 16 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 06Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 17 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 07Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 18 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 08Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 19 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 09Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 20 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 10Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 21 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 11Alpina B3 Bi-Turbo 2013 oficiálně: 410 koní i v kombíku s xDrivem - 22 - Alpina B3 Bi-Turbo 2013 sedan a touring 12
Pohon všech kol zvýší průměrnou papírovou spotřebu sedanu ze 7,6 na 7,9 litru, která příliš reálná není, Alpina nicméně dodává, že při běžném stylu jízdy by neměl být problém jezdit do deseti litrů na sto

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.