Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82 2014: nová M3 má být více lehčí než výkonnější
8.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Poslední novinky ze zákulisí připrav nových BMW říkají, že Mnichov půjde u nových M3 a M4 spíše cestou snižování hmotnosti než navyšováním výkonu.
Německá automobilka BMW před pár lety v souvislosti se svými sportovními modely divize M GmbH nenápadně naznačila, že se neustálý nárůst výkonů s každou novou generací blíží ke svému finále a ke zlepšování dynamiky bude nutné snižovat hmotnost. Jen málo lidí to tehdy bralo vážně, protože jakýsi vysoce postavený zdroj od modro-bílé vrtulky zároveň přiznal, že se identický nebo menší výkon, nicméně lepší výkonová hmotnost hodně špatně prodávají. Přestože to nemá logiku, zákazníci to zkrátka často chápou tak, že za stejné nebo větší peníze dostávají stejný nebo nižší počet koní a k tomu „méně“ auta. Přesto se zdá, že se možná právě tohle stane v případě nové generace BMW M3 sedan a kupé M4.
Původně se v souvislosti s novou M3 mluvilo o tom, že bude mít výkon 450 koní, o 30 více než současná generace E90. Někteří informátoři však nyní připouští, že toto číslo může být nadhodnocené. Konkrétní počet koní nezazněl, bylo ovšem naznačeno, že jich ve skutečnosti může být méně než u současné atmosférické jednotky 4,0 V8 o výkonu 420 koní. Kompenzací by měla být jednak nižší hmotnost a zároveň o 135 newtonmetrů vyšší točivý moment, což by znamenalo, že nová řadová šestka s více než jedním turbodmychadlem vyprodukuje 535 místo 400 Nm a tím vozu dodá více výkonu v nižších a středních otáčkách.
Líbit se nám to nemusí, stát se to může, nicméně představením nové generace modulárních zážehových motorů B38 BMW naznačilo, že nebude problém dostat v nejsilnějším provedení z jednoho válce 75 koní, což při vynásobení šesti dává rovných 450 koní. Buď jako buď, nové M3 a M4 mají být především lehčí a to zaslouží uznání. Současné BMW M3 E90 sedan, které se už nepozorovaně vytratilo z německého konfigurátoru, váží 1 680 kg (ostřejší M3 CTR měla 1 655 kg), předchozí M3 E46 však i přes těžší motor měla 1 570 kg. A právě váhový limit starší verze se podle informátorů stal metou pro současný vývojový tým.
Abychom to tedy shrnuli. Nová M3 sedan a M4 Coupe by mohly mít 420 až 450 koní, točivý moment přes 530 newtonmetrů a hmotnost pod 1,6 tuny. Jejich vzhled by přitom nemusel být příliš vzdálený od další poměrně zdařilé ilustrace na úvodním obrázku. Jako první se má představit sedan - důvodem je patrně zmírnění šoku z nového označení M4 dvoudveřové varianty. V podobě konceptu (i když půjde prakticky o produkční auto) by se měla M3 představit už na nejbližším ženevském autosalonu. S prodejem se pak počítá až někdy v roce 2014 a kupé bude k mání ještě o rok později.
Tvarem předního nárazníku se M3/M4 údajně vzhlédnou v designu nové M6 a již nevyráběné 1 M Coupe
Zdroj: BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva