Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW nikdy neudělalo 1 M hatchback. Tak si ho tento člověk postavil sám
27.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW 1 M se vyrábělo jen jako kupé. Do hávu praktičtější karoserie ho musel odít až jeden z majitelů hatchbacku.
Mnichovská automobilka před pár dny představila nové BMW M2 Coupe, nástupce modelu 1 M. Ten byl k mání rovněž pouze jako kupé, což některé příznivce značky jistě zklamalo. Tehdy byla v případě hatchbacku vrcholem verze 130i, na jednu stranu skvělý vůz, ale M to zkrátka nebylo. Náladu si pak nelze ani o generaci později tak úplně spravit modelem M135i, ani ten však není plnohodnotným produktem divize M, jde spíše o jakousi moderní variaci na původní 130i. Pokud jste zkrátka chtěli mít v hatchbacku poladěný třílitrový motor N54, rozšířený podvozek, samosvor, lepší brzdy a další „dobrůtky” od modro-bílo-červených, měli jste smůlu.
Proč zde ale o tom hovoříme? Důvod je prostý a najdeme jej ve východní Jakartě, kde si nadšenec říkající si Posma nechal postavit přesně to, co mu BMW nenabídlo 1 M s karoserií hatchback. Pod kapotu nejprve nechal instalovat motor N54, což ale nebylo až tak složité. Kromě zmiňovaného jej totiž užívaly i modely Z4 sDrive35is nebo 740i. Pouze implementací jiného agregátu však transformace neskončila, neboť standardní přeplňování nahradilo to od RB Turbo. Mimo to dorazil i čelní mezichladič Extreme Turbo System, výfuk Eisenmann Race, sání AFE či svody AR Design. Vše pak ještě poladila firma Cobb.
Jaký je výsledek veškerého snažení, to bohužel zdroje nezmiňují. Dá se však předpokládat, že výkon bude dozajista vyšší než u továrního kupé. A nejspíše výrazně přesáhne i 370 koní, které do vínku dostalo nové BMW M2. Stovku by tak upravený hatchback mohl pokořit za nějaké čtyři sekundy, přičemž zahanbení se dozajista nedočká ani v zatáčkách. Z 1 M totiž dostal i blatníky, ve kterých se skrývá rozšířený podvozek nasteroidovaného kupé. A ani ten nezůstal úplně „na svém” - tovární odpružení časem nahradilo KW Suspension 2, se kterým dorazila také litá 19palcová kola Advan Racing s pneumatikami Toyo T1 Sport o rozměru 255 vpředu a 285 vzadu. A o deceleraci se starají přední i zadní brzdy od AP Racing.
Vyjma výše zmíněného má hatchback z Jávy ve výbavě také agresivní tovární čelní masku, nárazníky, boční prahy. Vše halí zářivě žlutý lak Atacama Yellow, který ovšem nenajdeme na spoileru od divize BMW Performance. Ta zároveň dodala i přední sedadla, sportovní volant nebo hlavici řadicí páky. Nechybí ovšem ani manuál se zkrácenými převody či zpětně instalovaný systém iDrive.
Posma, mimo jiné majitel tuningového obchodu, ke své kreaci dodává: „Původně jsem chtěl tento model přestavět na závodní speciál, ale kvůli regulacím, které zakazují použití tohoto motoru, jsem se rozhodl, že půjde o moje každodenní přibližovadlo.“ Na jaké finance přestavba vyšla, to již nevíme, po stránce časové se ji ale podařilo zvládnout za šest měsíců.








Takřka autentické BMW 1M hatchback existuje v jediném provedení, které kupodivu vzniklo až na daleké Jávě
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 7 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 2 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 3 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 5 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 6 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva