Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Diesely ještě nejsou mrtvé, německá novinka nabízí až 380 koní a 770 Nm
26.7.2023 | Petr Prokopec
Mnozí už je odepsali, z technického a ekonomického hlediska ale pořád mají své nepřekonatelné výhody. A ještě více než v minulosti platí, že nemusí být slabé, tento diesel BMW upravený firmou Manhart nabízí pořádné stádo koní.
Za posledních pár let podíl dieselů na evropských prodejích aut výrazně poklesl, je ale třeba dodat, že změny na trhu nejsou ani v nejmenším přirozené. Diesely začaly být nesmyslně démonizovány a výrobci je postupně vypouští ze svých nabídek. Co v nich pak zůstává, je uměle zdražováno. Oproti tomu cokoli elektrifikovaného je předmětem rozličných forem dotací a nepodložené glorifikace.
Nelze se tedy divit, že diesely si kupuje podstatně méně lidí, kteří se vesměs řídí tím, co se doslechnou, vlastního úsudku v tak komplikovaném oboru nejsou schopni. Přitom současná situace naftovým motorům hraje do karet - diesel jako palivo je pomalu nejlevnější za celou dekádu. A i když ji v důsledku zrušené slevy na dani čeká posun až o nějaké dvě koruny výše, stále představuje ve srovnání s benzinem podstatně ekonomičtější volbu. Pokud by tedy kdokoli vyrukoval s cenově dostupným vozem poháněným dieselovým ústrojím, měl by rázem v nabídce hit. Nicméně v Evropě kvůli tržním regulacím EU vlastně již něco takového není rozumně možné.
Je tedy třeba si začít zvykat na to, že pokud se nějaká dieselová novinka objeví, půjde většinou o anomálii z ranku MH3 400d. Za tímto označením se skrývá BMW M340d upravené tuningovou firmou Manhart. Ta s konverzí začala u pohonného ústrojí, třílitrový šestiválcový turbodiesel tak dostal novou řídicí jednotku a nerezový výfuk. V důsledku toho se výkon zvýšil ze 340 na 380 koní, zatímco točivý moment vzrostl ze 700 na 770 Nm. Nakolik to však ovlivnilo dynamiku, úpravce neuvádí.
Co se exteriéru týče, tuningová firma v podstatě přišla jen s vlastními grafickými polepy - veškeré další doplňky totiž již spadají do oficiálního katalogu BMW M Performance. Uvnitř se nicméně Manhart rozjel o trochu více, počítat tak lze s odlišným čalouněním či specifickými pádly řazení osmistupňové automatické převodovky. Ta jsou vyrobena z karbonu, stejně jako veškeré venkovní prvky. Ve finále tu pak máme ještě unikátní 20palcová kola Concave One.
Tuneři nenechali ladem ani podvozek, přičemž s pomocí vlastních pružin a tlumičů snížili světlou výšku vpředu o 40 milimetrů a vzadu o 30 mm. Brzdy pak navzdory navýšení výkonu zůstaly sériové, zákazníci však vždy mohou požádat o individuální úpravu. V té chvíli pochopitelně naroste koncový účet, konkrétní ceny ale Manhart nesdělil. Standardní BMW M340d xDrive nicméně startuje na 1 807 000 Kč, bez minimálně dvou milionů korun v kapse tedy poptávku neposílejte.
Lze už jen dodat, že Manhart aktuálně spojuje úpravy pouze se sedanem. Dá se nicméně předpokládat, že problém by neměli mít ani majitelé kombíků, tedy minimálně v rámci navyšování výkonu. Ostatně v případě této karosářské verze se dieselové ústrojí hodí pod kapotu mnohem více, a to s ohledem na zvýšenou kapacitu zavazadelníku. Být chalupářem s 380 koňmi, přitom rozhodně není k zahození. Oproti sedanu navíc v showroomech BMW necháte jen o 46 800 Kč více.















MH3 400d vychází z BMW M340d xDrive, jenž prošlo vizuálními i mechanickými úpravami. Nově tak na všechna čtyři kola proudí 380 dieselových koní. Foto: Manhart
Zdroj: Manhart
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
před hodinouPeugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva