Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Eibach VW Golf VII GTI: tentokrát ho vyladili celý, nabízí až 284 koní
1.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Německý podvozkový specialista si obvykle bere na mušku pouze podvozky. V případě nového Golfu GTI ale se svými partnery stvořil komplexní úpravu.
O novinkách firmy Eibach se zmiňujeme pravidelně, neboť se podle nás jedná o firmu, který smysluplným způsobem modifikuje podvozky aut všeho druhu tak, aby lépe vyhověly specifickým choutkám některých zákazníků. To je v dnešním, někdy až příliš unifikovaném světě hodné chvály, nebo alespoň zmínky, a tak jste se u nás mohli dočíst třeba o modifikované Kie Cee'd, upraveném Golfu VII, ladění Seat Leonu 2013 nebo vůbec prvním tuningu pro Peugeot 2008. Dnes se v souvislosti s Eibachem znovu vrátíme ke Golfu, ale v provedení GTI, které je na trhu stále novinkou.
Z hlediska tuningu jde o jedno z neoblíbenějších aut, a tak vlastně ani nepřekvapí, že mu u Eibachu věnovali mimořádnou pozornost. Obvykle zkrátka nabídnou pár novinek pro podvozek a udělají k tomu jednu fotku „na dvorku”, tentokrát došlo na komplexní úpravu, částečně dokonce i vzhledovou, a dočkali jsme se dokonce i páru jízdních fotek. Ale neřešme už okolnosti a podívejme se na to, co Eibach dokáže s novým GTI provést.
V prvé řadě jej pochopitelně obdařil upraveným podvozkem. Na výběr zde máte z několika nových komponent, kterým vládnou buď samostatné nové pružiny, snižující vůz o 25 mm vpředu a 20 mm vzadu a dodávající mu pochopitelně o něco tužší charakteristiku. Lepší ale bude v tomto případě sáhnout po celé sadě pružin a tlumičů, které budou pochopitelně lépe sladěny, jinak ale dělají totéž - jak v případě snížení, tak v případě změny charakteristiky odpružení.
Skončit u tohoto, pro Eibach nesporně nejtypičtějšího dua, ale pochopitelně nemusíte. K dispozici je také sada nových stabilizátorů pro obě nápravy, která sestává z adekvátně „nakroucených” trubek o rozměrech 28x4 mm vpředu a 25x4,7 mm vzadu. Eibach v případě jejich použití slibuje více jistoty a také potlačenou tendenci vozu k nedotáčivosti a naopak zvýrazněnou ochotu k přetáčivosti. Jak to bude ve výsledku fungovat, zvláště pak s nevypínatelným ESP auta, je ale otázkou. Trochu tuzerskou sadu rozšiřovacích podložek pak zmíníme jen stručně - rozchod zvětší kol o 24 mm.
Za normálních okolností Eibach touto sadou končí, ale ne v tomto případě. Pomineme-li vizuální modifikace, které dávají tušit, že se přes bílou karoserii přeplazil had politý červeným Hammeritem, jde jednak o kola. O ty se postaral Borbet, konkrétně jde o typ CW2 o rozměrech 8,5x19" s ET45, které obouvají pneumatiky ContiSportContact 5P o rozměrech 225/35 R19.
To zajímavější se ale skrývá pod kapotou, což je místo, kterému se jinak úpravce zavěšení vyhýbá zcela zásadně. Na „svém” Golfu GTI ale nechal vyřádit firmy HJS a Wetterau, které motor obdařily novým výfukovým potrubím, katalyzátorem s vyšší průchodností a novým řídícím software motoru, což se dohromady postaralo o navýšení výkonu ze standardních 160 kW (220 koní) až na 209 kW (284 koní). Výslednou dynamiku nikdo z dotčených nezveřejnil, s ohledem na hmotnost vozu ale určitě nebude marná...
Teď už jen dodat, na kolik vás tyhle novinky vyjdou. Za samotné pružiny vám Eibach vyúčtuje 219 Eur (všechny ceny jsou s německou DPH), pružiny s tlumiči přijdou na 897 Eur a stabilizátory na 460 Eur. Podložky stojí jako obvykle 107 Eur, kompletní úprava motoru pak 2 115,2 Eur. Cena sady kol a pneumatiky není známa, ale bude patrně ze všeho nejdražší. Pokud vás cokoli z toho zaujalo, víte, na koho se obrátit...





Vyladěný Golf GTI od Eibachu vypadá všelijak, technicky se ale zdá být fit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
