Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci napěchovali 900koňový motor supersportu do velkého MPV, stvořili brutální rodinný stěhovák
26.7.2022 | Petr Prokopec
Automobilka do tohoto auta montuje nanejvýš dieselový čtyřválec, úpravci ale sáhli po motoru s dvakrát větším počtem válců, který má dávat až 900 koní. A aby výkon bylo možné využít, přidali mezi dalšími úpravami i karbon-keramické brzdy.
V roce 2014 se Mercedes-Benz rozloučil s třídou R. Nikoliv definitivně, neboť toto luxusní MPV bylo ještě po následující tří léta nabízeno v Číně, v Evropě nicméně zákazníci mohli sáhnout už jen po jeho nástupci. Jakkoliv nicméně třída V nabídla mnohem větší vnitřní prostor, případné nadšence pod kapotou zrovna neoslnila. Kde totiž předchozí provedení R63 AMG mohlo nabídnout ručně skládaný atmosférický osmiválec naladěný na 510 koní, tam se nově otáčí pouze čtyřválce. Především pak dieselové.
Tím nechceme hořekovat nad krutostí třícípé hvězdy. Ta se zachovala poměrně logicky, neboť o třídu R byl obecně malý zájem, verze od AMG pak byla hotový propadák. Na trhu tak vydržela pouhý rok, než jej Mercedes zase stáhl z nabídky. Pokud totiž tatíci od rodin touží po osmiválcovém motoru, jen málokdy jej párují s velkoprostorovou karoserií. Nedá se totiž předpokládat, že by jim s manželkou po boku a dětmi za zády bylo povoleno jezdit bokem či pálit gumy na každém semaforu. I když výjimky se jistě najdou.
Právě na takové jedince se evidentně rozhodla cílit německá společnost GAD-Motors. Ta se specializuje právě na vozy třícípé hvězdy, z jejichž motorů dokáže vydolovat i více než 1 300 koní. Až tak daleko nicméně v případě konverze třídy V nezašla, jakkoliv skromná taktéž nebyla. Vůz totiž dostal čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby ze sportovního modelu AMG GT R, který v sériovém provedení produkuje 585 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu.
Již tímto krokem tak bylo někdejší R63 překonáno. Úpravce nicméně dodává, že zástavba dvakrát většího než původního ústrojí si vyžádala řadu zakázkových komponentů. Zcela nový je tak kupříkladu výfuk, a to od svodů až po koncovku. Mimo to nicméně dorazil také katalyzátor a filtr pevných částic, což znamená, že upravené „Véčko“ plní veškeré stávající emisní normy. Skutečně si jej tak můžete koupit a vyrazit s ním do běžného provozu.
Na cenu, technické parametry (úpravce mluví o 900 koních výkonu) a data spojená s dynamikou či spotřebou si nicméně musíme počkat, neboť GAD-Motors stále bojuje s úředním šimlem. Na Nordschleife nicméně již společnost s vozem vyrazila, přičemž jej svěřila do rukou Andreasi Güldenovi, šéfovi tamní řidičské školy a hlavnímu instruktorovi. Ten mohl počítat jak s osmiválcem, tak s karbonovými brzdami, rovněž z AMG GT R.
Upraven byl nicméně také podvozek, který se vpředu musí vypořádat s daleko větší zátěží než u dieselových čtyřválců, stejně jako převodovka či řídicí jednotka. Zvenčí nicméně třída V zůstává prakticky v sériovém stavu, až na jiné logo na čelní masce a plaketku na blatnících, jenž prozrazuje přítomnost osmiválce. Stačí ovšem, abyste ji v objednávce vyškrtli, a máte dokonalý sleeper, který přitom dokáže pobrat i půlku vašich známých a po ránu probrat většinu vašich sousedů.
![Němci napěchovali 900koňový motor supersportu do velkého MPV, stvořili brutální rodinný stěhovák - 1 - Mercedes-Benz V-Class 2020 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci napěchovali 900koňový motor supersportu do velkého MPV, stvořili brutální rodinný stěhovák - 2 - Mercedes-Benz V-Class 2020 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci napěchovali 900koňový motor supersportu do velkého MPV, stvořili brutální rodinný stěhovák - 3 - Mercedes-Benz V-Class 2020 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Standardní Mercedes-Benz třídy V si u nás můžete pořídit pouze se čtyřválci. Pokud nicméně oslovíte německou tuningovou firmu GAD-Motors, můžete se dočkat i osmiválce ze supersportu AMG GT R. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: GAD-Motors
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 2 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva