Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025 | Petr Prokopec
Třícípá hvězda opakovaně tvrdila, že prostor pod kapotou současného Céčka osmiválci nestačí, proto ho nemohla nabídnout, i kdyby chtěla. Nikdy se nám to nezdálo a nezávislá firma znovu usvědčila Němce ze lži. Navíc vozu dodala i bodykit inspirovaný slavnou minulostí Mercedesu.
Na současný Mercedes-AMG C63 začala mocně pršet kritika hned v momentě jeho premiéry, my sami jsme jej označili za dvoutunovou katastrofu a parodii na předchůdce. Němci totiž v posledních letech zahodili smysl pro realitu, propadli downsizingu a elektrifikaci a pod přední kapotou nahradili čtyřlitrový osmiválec dvoulitrovým čtyřválcem. Tomu pak sice záda krylo hybridní ústrojí, které sice vůči předchůdci zvyšovalo výkon, jenže se 680 koňmi nelze počítat vždy. Oproti tomu hmotnost 2 165 kg věčná je. V důsledku toho Céčko z Affalterbachu dostávalo nakopáno všude, kde se jen objeví.
Pokud někdo čekal, že se automobilka rychle chytne za hlavu a svůj omyl napraví, mýlil se. Němci se za tento nesmysl roky bili jako lvi a v reakci na stesky po návratu motoru V8 dokonce tvrdili, že i když je třída C generace W206 větší než předchůdce, osmiválec se do jejího motorového prostoru nevejde. A tudíž s ním automobilka nemůže počítat, ani kdyby chtěla. Tím k sobě ovšem Mercedes jen přitáhl jen další negativní pozornost, neboť rakouská tuningová firma VUK čtyřlitrové biturbo pod kapotu bez problémů napěchovat dokázala. A z fotek se opravdu nezdá, že by motor koukal z auta na všechny strany, to spíš v útrobách ještě nějaké místo zůstalo.
Nově se Rakušáci hlásí o slovo znovu, neboť instalace osmiválce byla zjevně jen první fází v jejich dalekosáhlejších plánech. Firma se totiž rozhodla, že současnou třídu C přiblíží k legendárnímu Mercedesu 190E Evo II. Pochopitelně pouze vizuálně, původní sedan totiž disponoval čtyřválcovým motorem. Proti dvojnásobnému počtu válců ale jistě nikdo nebude nic namítat, jakkoli o výkonu zatím VUK neprozradil jediné slovo - i standardních 510 koní by ale stačilo.
Víc toho nicméně víme o vzhledu, kdy z původních komponentů zůstala zachována prakticky jen střecha. Ve všech ostatních případech Rakušané přišli s vlastními panely, ať už jde o výraznější kapotu motoru, klenutější blatníky, agresivnější nárazníky či mohutnější boční prahy. Vzadu pak nechybí mohutné křídlo, které spolu s výdechy za předními koly asi nejvíc odkazuje na minulost. Kontrastní lakování detailů je pro změnu pomrknutím na spolupráci Mercedesu a Petronasu.
Abychom ovšem pravdu řekli, tyrkysové linky nám přijdou poměrně rušivé a v případě zájmu bychom asi osmiválcové C63 požadovali bez nich. Stejně jako bychom se obešli bez pouťového červeného podsvícení podběhů. Kreaci zvané VUK EVOlution X sluší co největší jednoduchost, tedy v případě exteriéru. Interiér, kterým znovu prostupují tyrkysové linie, nám již tak rušivý nepřijde. Jakkoli i zde pochopitelně může pro mnohé platit, že méně bude více.
Na jaké úpravy přitom došlo v případě podvozku, zatím taktéž nebylo upřesněno. Stejně jako VUK drží pod pokličkou i cenu. Uvádí nicméně, že k dispozici bude pouze 63 kusů. Každý z nich je pak řádným políčkem hlavně pro Mercedes, neboť pokud něco zvládne tuningová firma, neměla by s tím mít problém ani automobilka s mnohem většími zdroji. Je to jen o tom, zda chce. Třícípá hvězda ale tvrdošíjně odmítá přiznat, že mohla vše od začátku udělat správně, mohla naslouchat nárazníkům, mohla následovat logiku... Následovala ale ideologické dogma a firma je tímto smýšlením zjevně prorostlá příliš na to, aby k rozumu přišla bez razantních změn ve vedení.






















Že se osmiválec pod kapotu současného Céčka nevejde? Ale kdeže, rakouská firma to znovu dokazuje, svou novou kreaci navíc osadila rozšířeným bodykitem připomínajícím ikonické EVO II. Vyrobí 63 takových aut, oproti nule u Mercedesu je to slušný počet. Foto: VUK Manufaktur, tiskové materiály
Zdroj: VUK Manufaktur
Bleskovky
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
včeraVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Márquez: Největší comeback šampiona MotoGP včera 17:02
- Vznikl European Series Road Racing včera 10:00
- Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách 29.9.2025
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa 28.9.2025
- Bulega zůstal v neděli neporažený 28.9.2025
Nejnovější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
včeraNezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
včeraVietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
včeraDigitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
včeraFord dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
včera
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 09.30. 20:40 - M.Z.
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.30. 16:20 - DoubleSix
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 09.30. 16:17 - pavproch
- Benzina paliva 09.30. 12:04 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.30. 11:06 - Truck Daškam
- VZKAZY 09.30. 10:18 - pavproch
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.29. 19:13 - Sato
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 18:37 - pavproch