Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
před 4 hodinami | Petr Prokopec
Třícípá hvězda opakovaně tvrdila, že prostor pod kapotou současného Céčka osmiválci nestačí, proto ho nemohla nabídnout, i kdyby chtěla. Nikdy se nám to nezdálo a nezávislá firma znovu usvědčila Němce ze lži. Navíc vozu dodala i bodykit inspirovaný slavnou minulostí Mercedesu.
Na současný Mercedes-AMG C63 začala mocně pršet kritika hned v momentě jeho premiéry, my sami jsme jej označili za dvoutunovou katastrofu a parodii na předchůdce. Němci totiž v posledních letech zahodili smysl pro realitu, propadli downsizingu a elektrifikaci a pod přední kapotou nahradili čtyřlitrový osmiválec dvoulitrovým čtyřválcem. Tomu pak sice záda krylo hybridní ústrojí, které sice vůči předchůdci zvyšovalo výkon, jenže se 680 koňmi nelze počítat vždy. Oproti tomu hmotnost 2 165 kg věčná je. V důsledku toho Céčko z Affalterbachu dostávalo nakopáno všude, kde se jen objeví.
Pokud někdo čekal, že se automobilka rychle chytne za hlavu a svůj omyl napraví, mýlil se. Němci se za tento nesmysl roky bili jako lvi a v reakci na stesky po návratu motoru V8 dokonce tvrdili, že i když je třída C generace W206 větší než předchůdce, osmiválec se do jejího motorového prostoru nevejde. A tudíž s ním automobilka nemůže počítat, ani kdyby chtěla. Tím k sobě ovšem Mercedes jen přitáhl jen další negativní pozornost, neboť rakouská tuningová firma VUK čtyřlitrové biturbo pod kapotu bez problémů napěchovat dokázala. A z fotek se opravdu nezdá, že by motor koukal z auta na všechny strany, to spíš v útrobách ještě nějaké místo zůstalo.
Nově se Rakušáci hlásí o slovo znovu, neboť instalace osmiválce byla zjevně jen první fází v jejich dalekosáhlejších plánech. Firma se totiž rozhodla, že současnou třídu C přiblíží k legendárnímu Mercedesu 190E Evo II. Pochopitelně pouze vizuálně, původní sedan totiž disponoval čtyřválcovým motorem. Proti dvojnásobnému počtu válců ale jistě nikdo nebude nic namítat, jakkoli o výkonu zatím VUK neprozradil jediné slovo - i standardních 510 koní by ale stačilo.
Víc toho nicméně víme o vzhledu, kdy z původních komponentů zůstala zachována prakticky jen střecha. Ve všech ostatních případech Rakušané přišli s vlastními panely, ať už jde o výraznější kapotu motoru, klenutější blatníky, agresivnější nárazníky či mohutnější boční prahy. Vzadu pak nechybí mohutné křídlo, které spolu s výdechy za předními koly asi nejvíc odkazuje na minulost. Kontrastní lakování detailů je pro změnu pomrknutím na spolupráci Mercedesu a Petronasu.
Abychom ovšem pravdu řekli, tyrkysové linky nám přijdou poměrně rušivé a v případě zájmu bychom asi osmiválcové C63 požadovali bez nich. Stejně jako bychom se obešli bez pouťového červeného podsvícení podběhů. Kreaci zvané VUK EVOlution X sluší co největší jednoduchost, tedy v případě exteriéru. Interiér, kterým znovu prostupují tyrkysové linie, nám již tak rušivý nepřijde. Jakkoli i zde pochopitelně může pro mnohé platit, že méně bude více.
Na jaké úpravy přitom došlo v případě podvozku, zatím taktéž nebylo upřesněno. Stejně jako VUK drží pod pokličkou i cenu. Uvádí nicméně, že k dispozici bude pouze 63 kusů. Každý z nich je pak řádným políčkem hlavně pro Mercedes, neboť pokud něco zvládne tuningová firma, neměla by s tím mít problém ani automobilka s mnohem většími zdroji. Je to jen o tom, zda chce. Třícípá hvězda ale tvrdošíjně odmítá přiznat, že mohla vše od začátku udělat správně, mohla naslouchat nárazníkům, mohla následovat logiku... Následovala ale ideologické dogma a firma je tímto smýšlením zjevně prorostlá příliš na to, aby k rozumu přišla bez razantních změn ve vedení.






















Že se osmiválec pod kapotu současného Céčka nevejde? Ale kdeže, rakouská firma to znovu dokazuje, svou novou kreaci navíc osadila rozšířeným bodykitem připomínajícím ikonické EVO II. Vyrobí 63 takových aut, oproti nule u Mercedesu je to slušný počet. Foto: VUK Manufaktur, tiskové materiály
Zdroj: VUK Manufaktur
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
před hodinouHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
včeraSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejčtenější články
Allroadový kombík Volva v testu Němců na 100 000 km dlouho bodoval, po rozmontování auta ale přišel šok
16.7.2025Letošní růst prodejů elektromobilů v Evropě je do značné míry „fejk”, v Německu jich výrobci víc než čtvrtinu prodávají sami sobě
16.7.2025Mercedes začal potichu rozprodávat přímo jím vlastněná dealerství, jde o další projev úpadku firmy
16.7.2025Francouzský prezident znovu vyměnil své auto, u elektromobilu vydržel pouhé dva měsíce
16.7.2025Nissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
16.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva