Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma začala nabízet kit, který dělá z tuctového auta za statisíce skvostné Porsche za miliony, výsledek není marný
11.1.2024 | Petr Prokopec
Repliky bývají trapné, ale toto není replika, je to spíš takový automobilový kostým svého druhu. A byť udělat z tuctového hatchbacku supersportovní kupé po faktické stránce dost dobře nejde, na pohled výsledek prostě nevypadá marně.
Ve srovnání s první dekádou nového milénia se čínští výrobci neskutečně zlepšili. Vnitřky jejich aut tedy již nesmrdí laciným lepidlem, stejně jako v nich už nemusíte převážet své vlastní parte. Bezpečnost šla neskutečně nahoru a pojem „pojízdná rakev“ je zcela zapomenut. Kromě toho lze zmínit lepší technologie v interiéru, než jaké najdete u zavedených výrobců z Evropy, Ameriky či Japonska, a leckdy i srovnatelnou techniku. Vše pak rámuje líbivý a častěji originální než okopírovaný design.
Téma nelegálního kopírování bylo přitom ještě před několika málo lety velmi často skloňovaným. Jenže poté čínští výrobci na svou stranu přetáhli renomované designéry a přišli se stylem, kterému lze ukázat jen prst vztyčený vzhůru. A prostředníček to není. O to větší pozdvižení v roce 2021 vyvolala automobilka Great Wall Motors, která skrze svou znaku Ora představila koncept Punk Cat. Tento vůz se totiž až příliš podobal původnímu Volkswagenu Brouk, i když Němci licenci Číňanům neposkytli.
VW se ale na ráznou reakci nezmohl, a tak se tohle auto začalo prodávat i v Evropě. Originál je Brouk jako vyšitý, vedle toho ale dorazila také varianta Good Cat, která pro změnu v nemalé míře připomíná modely Porsche. Jednak proto, že Brouk a 911 mají mnoho a společného. A také proto, že vůz navrhl Emanuel Derta, který dříve pracoval právě pro Porsche.
Této situace se rozhodla využít thajská tuningová firma Lumga Design. Ta přišla s bodykitem, který z „Dobré kočky“ dělá něco jako Porsche 911 GT3 RS. Absurdní? Ale ne, vážně to tak je, jen se nepokouší zuffenhausenskou střelu napodobit technicky, ale jen vizuálně. A tak auto, které se třeba v Británii prodává za asi 900 tisíc Kč, přibližuje Porsche, které u nás stojí od 6 872 286 Kč.
Dominantním prvkem jsou žábry na předních blatnících, které ale pochopitelně nejsou funkční. Podobně je na tom průduch pod přední kapotou či zadní nárazník, jehož součástí není pouze falešný difuzor, ale také nástavce suplující koncovky výfuku. S tím ale pochopitelně u vozu s elektrickým pohonem nelze počítat ani za mák. Součástí bodykitu jsou dále masivnější boční prahy či dvojité zadní křídlo. Za příplatek je pak možné sáhnout po zatmavených krytech světlometů, stejně jako je k dispozici i základní sada složená pouze z modifikovaných nárazníků. Ve všech případech je nicméně nutné dokoupit ještě větší litá kola, bez nich by totiž veškeré doplňky postrádaly smysl. Zvláště když přestavba je čistě vizuální a hnací ústrojí či podvozek nepřekvapivě nedoznaly žádných modifikací.
Co se ceny týče, v tomto případě vás nejspíše čeká polknutí nasucho. Kompletní bodykit totiž stojí 42 tisíc thajských bahtů, tedy nějakých 27 tisíc korun. Za to přitom u mnoha evropských tunerů dostanete pouze přední a zadní nárazník, jenž z obyčejné Škody Octavia udělají provedení RS. I to je ale ve srovnání s kreací thajské firmy neskutečně umírněné. A co více, stále odkazuje „pouze“ na mladoboleslavský liftback či kombík, nikoli na Porsche. Navíc nám to nepřijde trapné, spíš je to hravé, od pohledu nadnesené.















Za pouhých 27 tisíc korun Thajci zvládají přeměnit čínský elektromobil na hatchback nápadně připomínající okruhové Porsche 911 GT3 RS. Auto za 900 tisíc tak rázem připomíná vůz za skoro 7 milionů. Foto: Lumga Design Bodykits, tiskové materiály
Zdroj: Lumga Design Bodykits
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Luca Marini zůstává v nemocnici, kdo pojede místo něho? včera 15:15
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou 30.5.2025
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu 30.5.2025
- Co nového v Supersportech? 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
Nejnovější články
Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
před 57 minutamiPeugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
včeraToyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
včeraUnikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včera
Živá témata na fóru
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.31. 14:17 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.31. 14:17 - pavproch
- VZKAZY 05.31. 14:09 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.30. 13:57 - delphin
- Politický koutek 05.29. 13:49 - jerry
- BMW Divize 05.29. 13:32 - pavproch