Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ford Fiesta ST Loder1899: nový výfuk i s katalyzátorem a 235 koní je na světě
25.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Nestačí-li vám 182 koní standardního ST ani 212 koní verze od Mountune, v Německu mají řešení. Po jejich úpravě máte pod plynem koní 235.
Pokud hledáte kapesní raketu s co největším výkonem, nejspíš skončíte u dvousetkoňového Peugeotu 208 GTi, nebo, pokud překousnete ospalý automat, tak u Renaultu Clio RS se stejně silným motorem. Ford Fiesta ST se základními 182 koňmi zaostává, ale německý úpravce Loder1899 ví, jak se dobrat lepších výsledků.
Mnoho informací dostupných není, podle webu úpravce pomohl ke zvýšení výkonu nový výfukový systém včetně rychloprůchozího katalyzátoru, který si můžete poslechnout na přiloženém videu od Lodera. Tím měl výkon poskočit o 20 koní a 30 Nm nahoru. Mezi fotografiemi vidíme intercooler a brzdový systém Mountune a o úpravě této britské firmy, úzce spolupracující s Fordem, jste si u nás již mohli přečíst.
Fiesta po britské kúře měla 212 koní, Němci výfukem a pravděpodobně také úpravou řídící jednotky z přeplňované šestnáctistovky EcoBoost dostali celkem 235 koní a 335 Nm. Na stovce tak tato Fiesta ST je za 6,5 s, o dvě desetinky rychleji než verze Mountune a o čtyři než sériový vůz.
Loder1899 se věnoval i podvozku; nainstaloval na „svou” Fiestu ST o 35 mm kratší pružiny a doplnil je 18" koly Matzuda s rozšiřovacími podložkami. Ta však můžete nahradit stejně velkými černými koly Sparco Assetto, která jsou s váhou 9,1 kg výrazně lehčí. O brzdění se stará systém Mountune se čtyřpístkovými třmeny a destičkami Ferodo DS Performance.
Pro ty, které zajímá spíše stránka věci „show” než „go”, má Loder1899 na skladě podobné komponenty i pro Fiestu 1,0 EcoBoost. Nedozvěděli jsme se však nic ani o cenách, ani o dostupnosti.











Největší vizuální změnou na Fiestě ST od Loder1899 jsou 18" kola, pod kapotou však oproti sérii přibylo 53 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejčtenější články
Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
17.6.2025To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
17.6.2025Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
17.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
17.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva