Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik 5 V4: 0-200 za 10,5 s a maximálka přes 350 km/h
10.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Upravená M5 má o 180 koní více než v sérii, dvoustovku zvládne za 10,5 s a maximálka je prý přes 350 km/h. Navenek to ale mimo kol skoro nepoznáte.
Tuner G-Power je známý svými až absurdně rychlými stroji, která tvoří z vozů BMW. Vzpomeňme například na M5 E60 Hurricane RRS, které mělo 830 koní a zvládlo dvoustovku za 9,1 vteřiny a maximálku 370 km/h. Nedávno také ukázal několik svých motorů, které dohromady na kola posílaly 5 466 koní a 6 275 newtonmetrů a byly mezi nimi dvě slabší úpravy onoho desetiválce S85B50.
Nejnovějším strojem, který G-Power světu ukazuje, je také upravená M5, ale ta nejnovější, generace F10. Pro ni má úpravce připraven systém Bi-Tronik 5 V4, který se mimochodem také nedávno ukázal a který doluje ze 4,4litrové V8 celých 740 koní a 975 Nm. Je tu pochopitelně nová elektronika, zvyšující plnicí tlak turbodmychadel, a také nový titanový výfukový systém, který můžete mít i s karbonovými koncovkami, kromě pravděpodobně spousty dalších vylepšení.
Nárůst výkonu oproti sérii je 180 koní a 415 Nm, takže se dá očekávat, že úprav doznala i převodovka a zbytek pohonného ústrojí, aby takový nášup tyto součástky přežily. Zrychlení na stovku známé není, ale na 200 km/h budete prý za 10,5 vteřiny a maximálka - zatím teoretická - je údajně přes 350 km/h.
Nečekejte ale, že to navenek bude nějak moc poznat. Jediné vnější změny kromě log na kapotě a víku zavazadelníku jsou v koncovkách výfuku, které ale od těch sériových jdou odlišit dost těžko, a kovaná kola Hurricane RR s pneumatikami o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu. Kapota je sice z karbonu, ale je možné ji nechat nalakovat, jak to je i u tohoto vozu. A abyste poznali, že na upraveném stroji jsou větší lízátka v rozích předního nárazníku, musíte ho postavit vedle sériového.
Změny v interiéru očekávejte podobné, třebaže o nich nic přímo nevíme; omezí se to nejspíš na loga a možná koberečky. Neměl by tak být problém nechat upravit M5 tak, aby jí zůstal kompletně sériový vzhled, snad až na ona lízátka, ale takových drobností si všimne skutečně málokdo. O to více pak bude řidič standardní M5 zírat, jak rychle mu ukážete zadní světla. Cenu úpravy neznáme, ale počítejte nejméně s jednotkami tisíc Eur.






Se standardními koly by jen málokdo poznal, že tahle M5 je o mnoho silnější, než jak vyjela z továrny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 9 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 11 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva