Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv

Po debutu na autoshow v Los Angeles firma Galpin konečně ukázala produkční Rocket s designem Henrika Fiskera. O technice ale nic víc nevíme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv

16.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po debutu na autoshow v Los Angeles firma Galpin konečně ukázala produkční Rocket s designem Henrika Fiskera. O technice ale nic víc nevíme.

Americká firma Galpin není obecně známá jako např. Ford, třebaže právě jeho stroje velmi často upravuje. A to je případ i modelu Rocket, na jehož designu spolupracoval i Henrik Fisker, který o sobě poslední dobou dává vědět až pozoruhodně často. Fisker kromě své zkrachovalé automobilky stojí například za skvosty typu BMW Z8 nebo Aston Martin DB9 a na Galpinu Rocket to je do určité míry vidět.

Na autosalonu v Los Angeles jsme viděli předprodukční, ale produkci údajně blízký prototyp , který kombinoval stříbrnou barvu s černými rychlými pruhy na kapotě a červenou kůží v interiéru. Nyní na obrázcích vidíme stroj černý zvenčí i zevnitř, který je podle dostupných informací již produkčním autem. Zda si ho někdo konkrétně takto naspecifikoval a koupil, nám však známo není.

Zvenčí tu není mnoho změn, přídi stále dominuje ohromná šestiúhelníková maska chladiče s karbonovou mřížkou a chromem uprostřed a o kousek výš vidíme kapotu s dost velkými nasávacími otvory. Také zadní blatníky jsou stále širší než byly, vidíme upravené boky s nasávacími otvory a karbonovými prahy a také záď s větší odtrhovou hranou na víku zavazadelníku. Oproti stříbrnému stroji - který ostatně vidíme i na poslední fotografii - tu jsou trochu jiná kola, ale stále mají 21" a jsou designu ADV.1, jen zmizely ony stříbrné plochy.

Pod kapotou také zůstalo vše při starém, a to včetně toho, že svět nemá moc informací. Ví se jen, že je tu osmiválcový motor - pochopitelně - a že základem byl pětilitr Coyote Mustangu GT. Dostal však přeplňování kompresorem a určitě také spoustu dalších úprav, neboť ze sériových 435 koní jsme v případě Rocketu na hodnotě 735.

Měla by také stále platit informace o šestistupňové manuální převodovce, základní ceně 100 tisíc dolarů (přes 2,5 milionu korun) a globální dostupnosti, takže by mělo být možné tento stroj oficiálně dostat i do ČR. Cena se pochopitelně trochu zvedne, ale při pohledu na obrázky a číslo výkonu bude Galpin Rocket i tak stát za to.


Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv - 1 - galpin rocket prvni produkcni 01Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv - 2 - galpin rocket prvni produkcni 02Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv - 3 - galpin rocket prvni produkcni 03Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv - 4 - galpin rocket prvni produkcni 04Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv - 5 - galpin rocket prvni produkcni 05Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv - 6 - galpin rocket prvni produkcni 06Galpin Rocket: překopaný Mustang od Fiskera v sérii, 735 koní má černý háv - 7 - galpin rocket prvni produkcni 07
Černočerný Galpin Rocket je prý hotový produkční vůz

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.