Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge BMW 1 M Coupe: 401 koní a zrychlení dělové koule
15.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Respektovaný německý tuner Hartge přichází s úpravou BMW 1 M Coupé. V pořádném závěsu za konkurencí, přesto s pěknými výsledky.
Pokud je nám známo, BMW nikdy oficiálně nesdělilo, že omezí počet vyrobených 1 M Coupe. Limit měl být pouze časový. Přesto loni několik zdrojů spekulovalo, že více než 2 700 aut nevznikne. Ať je to jak chce, vůz je dnes pořád v konfigurátoru a ještě letos by to tak mělo i zůstat. Šance pro zákazníky ale také tuningové firmy tedy trvá.
Většina úpravců se pochopitelně pustilo do úprav 1 M co nejdříve a nebylo jich málo. Za všechny můžeme vzpomenout třeba modely RevoZport 1 M Raze P450, AC Schnitzer, TechTec nebo Kelleners. Nyní se k nim připojuje také firma Herberta Hartgeho z Beckingenu, kterou v České republice zastupuje plzeňsko-pražský dealer BMW Invelt.
Jejich produkt se co do výsledného výkonu drží poněkud zpátky. Měli jsme tu už stroje s výkonem 450 koní, nová řídicí jednotka od Hartgeho ale posouvá standardních 340 koní na 401 koňských sil při 5 850 otáčkách a původní točivý moment zvedá ze 450 na 530 newtonmetrů při 2 950 ot./min. Neměla by to být ale jen zásluha elektronických úprav. Firma mění původní výfukový systém za nerezový s koncovkami o průměru 80 mm, takže dvakrát přeplňované jednotce N54B30A se alespoň lépe dýchá.
Nové parametry motoru Hartge dokládá vylepšeným časem akcelerace z místa na 200 km/h. Sériový vůz podle Hartgeho pokoří tuto metu za 13,52 s (to ale neodpovídá ani měřením z našeho testu ani datům třeba německých kolegů - naměřili jsme shodně okolo 17 sekund), upravenému modelu na to stačí 11,34 s. Je tedy otázka, jestli to není omyl (podobnou hodnotu jsme sériové verzi naměřili ve zrychlení z 0 na 180 km/h) a některá číslovka v přehledu dynamických parametrů není špatná, ale ať tak či onak, je to pořádný kalup. Podobně není zcela jasné, jak úpravce dosáhl snížení spotřeby, ale kromě jiného uvádí, že se jeho lidem podařilo srazit průměrný apetit o 0,5 l/100 km. Holt v divizi M ještě mají co dohánět...
K nezbytným detailům každého správného tuningu patří také spoilery nebo větší kola, Hartge ale v tomto naštěstí nepřehání. Podvozek 1 M Coupé snižuje o 30 mm, na víko kufru a horní hranu zadního okna lepí decentní odtrhové hrany a do interiéru montuje hliníkové pedály.
Na kolik to všechno vyjde? I s velurovými koberečky a sadou znaků a nápisů na v přepočtu 168 tisíc Kč.







Hartge se při ladění motoru drželo zpátky. 340 koní zvedlo na 401 a ještě slibuje lepší spotřebu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 8 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 7 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 8 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 9 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 11 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 19:44 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch