Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge čaruje, výkon BMW 114i navýšil o 50 procent na 152 koní
31.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Standardní výkon 102 koní u 114i příliš neoslní. Hartge přeplňovanou 1,6 upravil tak, že zrychlení 80-180 km/h kleslo o 20 sekund.
Poslední dekády dávají tradicím pěkně zabrat. Porsche již hezky dlouho nepoužívá chlazení vzduchem, BMW pak pomalu ze své nabídky vytěsňuje řadové šestiválce, o atmosféricky plněných motorech ani nemluvě. Není proto divu, že stále více fanoušků rychlých kol míří do jednoho ze dvou táborů, jež mezi sebou svádějí opravdu krvelačné bitvy. Pro jeden z nich se totiž obě značky zpronevěřily svým tradicím, a tak nezasluhují nést na kapotě modrobílou vrtuli či stuttgartského paroháče, pro druhý jde ovšem o pokrok, díky němuž je např. 911 991 Carrera S rychlejší než takřka všechny modely řady 997.
Podobné dilema vás přepadne, když se podíváte na nejlevnější BMW 114i. Na jednu stranu je to přidušený kompakt s přeplňovanou jedna-šestkou, i v něm se ale skrývá potenciál, který snadno překoná i výkonnější dvoulitry předchozí generace. Vydolovat z motoru maximum se rozhodla německá tuningová firma Hartge. Na zoubek se podívala vozu, který vás v showroomu přijde na 552 500 Kč a jehož 102 koní stačí na zrychlení z 80 na 180 km/h (Hartgeho konstanty...) skoro nekonečných 42,99 sekundy. Nejvyšší rychlost 195 km/h pak reputaci hatchbacku rovněž příliš nepřidává, zastánci tradic by tak nejzákladnější vstupenku do klubu BMW měli právo ukamenovat.
Hartge ovšem z 1,6litrového benzinového čtyřválce dostal až 152 koní a 245 Nm, čímž model 114i přiblížil na dostřel mnohem dražší verzi 118i. Průměrná spotřeba okolo 5,5 l/100 km by se přitom neměla měnit, zrychlení 80-180 km/h bylo ovšem zkráceno na pouhých 23,78 sekundy. V reálném provozu tak budete o podstatných 19,21 s rychlejší, díky čemuž výhoda náhle míří do tábora druhého. To ale není vše. Hartge totiž navýšil i nejvyšší rychlost na 206 km/h, rovněž citelně vyšší hodnotu.
Boření tradic majitelům 114i tedy asi vadit nebude, i když těm to jistě nevadí ani bez Hartgeho úpravy. Pokud na ní vsadí, odlehčí svou peněženku o 1 690 Eur (cca 42 250 Kč), tedy menší sumu, než jakou musíte zaplatit samotnému BMW, abyste dostali model 116i. O verzi 118i ani nemluvě. Navíc ani nemusíte do Německa, úpravy vám totiž může nainstalovat český dovozce Invelt.
Vyjma úpravy motoru přitom můžete požádat ještě o sadu sportovních pružin, které vás vyjdou na 245 Eur (6 125 Kč), za dalších 2 990 Eur (74 750 Kč) máte slušivá 19palcová litá kola. Jdete do toho?



BMW 114i je nejslabším článkem v řetězci německé značky. Po zásahu firmy Hartge ovšem 1,6litrový čtyřválec produkuje 152 koní a 245 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 58 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
