Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge H35D: 354 naftových koní
19.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Třílitrový diesel v BMW 535d má po zásahu tunera z německého Beckingenu výkon zvýšený o 41 koní. Co to s ním provede?
Podle informací unikajících z BMW se v Mnichově připravuje třikrát přeplňovaný šestiválcový diesel a obdobná technologie by se měla objevit rovněž v příští generaci M3 typu F30. Německý tuner Hartge ale chce ukázat, že už současná naftová R6 má značné rezervy.
Až dosud neměla dieselová řadová šestka BMW s dvojicí sekvenčně zapojených turbodmychadel ve své objemové kategorii prakticky konkurenci. V pětce má výkon 313 koní a 630 newtonmetrů. Třílitr Jaguaru XF má naproti tomu 275 koní a 600 Nm a Audi A6 bylo až dosud schopné odpovědět pouze motorem 3.0 TDI s výkonem 245 koní a točivým momentem 500 Nm. Nyní ale Ingolstadt kontruje bi-turbo verzí s výkonem zvýšeným na 313 koní a točivým momentem 650 Nm.
Hartge ale zašel ještě dál. Jeho novinka s označením H35D postavená na základě BMW 535d (F10) má po úpravě řídicí jednotky 354 koní při 4 400 ot./min. a plných 700 newtonmetrů již od 1800 ot./min. Němci si tuto změnu cení na v přepočtu necelých 64 tisíc Kč.
Protože ve voze zůstal tovární omezovač, auto se oficiálně přes 250 km/h nedostane, ale čas potřebný k akceleraci z 0 na 100 km/h se zkrátil z 5,5 na 5,2 sekundy. Papírová kombinovaná spotřeba se přitom podle tvrzení tuningové firmy zvýšila z 5,6 na 6 litrů.
Ke cti firmy Hartge slouží to, že vnější vzhled auta zůstal skoro nedotčen. Tento konkrétní vůz se tak od sériovky odlišuje pouze 21palcovými koly, o 30 mm sníženým podvozkem, novým výfukovým systémem s 80milimetrovými koncovkami (stojí více než samotný tuning motoru - 81 tisíc), decentním štítkem na kufru a karbonovými kryty zpětných zrcátek. Nevtíravost platí také pro interiér. Můžete mít akorát jiné logo na volantu, hliníkové pedály a koberečky s nápisem Hartge.




Úpravu motoru Hartge nabízí jako samostatnou položku a vychází na v přepočtu 64 tisíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
včeraJediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
před 4 hodinamiVšimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
před 5 hodinamiMercedes někde končí s motory 1,5 pro třídu C. Zastaví tuhle nedůstojnou a předraženou šaškárnu i u nás?
před 7 hodinamiVW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
před 8 hodinamiMezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva