Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey McLaren MP4-12C HPE700: Brit dostal 700 koní, stovku dá za 2,8 s
14.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Známý texaský úpravce Hennessey se podíval na zoubek McLarenu MP4-12C. Oproti dřívějším informacím však má „jen” 700 koní.
John Hennessey, majitel a šéf firmy, která nese jeho jméno, se již před více než rokem a půl těšil na práci na McLarenu MP4-12C. Tehdy se ještě mělo za to, že britský konkurent Ferrari 458, kterému se u Hennessey podívali na zoubek již dříve, bude mít karbonový bodykit a 800 koní. Finální (nebo jiný, Hennessey může klidně nabídnout více úprav naráz) vůz však bodykit nedostal, vzhledové modifikace se pak omezily jen na nějaká ta loga.
V motorovém prostoru se však odehrály mnohem větší změny. 704 koní paketu HPE700 je oproti 625 sériovým už slušný rozdíl, podobně poskočil točivý moment, který se o výkon částečně stará - ze sériových 600 Nm je 728 Nm. To jsou na stále relativně malý objem motoru MP4-12C (3,8 litru, kdybyste zapomněli) poměrně úctyhodná čísla.
Úpravce takovýchto výkonů docílil instalací rychloprůchozích vzduchových filtrů, větších mezichladičů stlačeného vzduchu, nerezového výukového systému a samozřejmě úpravou řídící jednotky motoru, která zvýšila tlak turbodmychadel z 1,45 baru na 1,59 baru. Výsledkem je zrychlení z nuly na stovku za 2,8 s. Čtvrtmíli tato britsko-americká raketa zvládne za vynikajících 10,3 s a cílovou pásku protne v rychlosti 220 km/h. Na 200 km/h tedy bude naprosto bezpečně pod hranicí deseti, spíše rovnou i devíti sekund.
Informace o cenách nemáme k dispozici, ale kit HPE700 na již zmíněné Ferrari 458 přijde na něco přes 1,1 milionu korun. Obsahoval toho ale víc, např. 20" kola Hennessey a podvozek KW, takže pro MP4-12C bude cena pravděpodobně o něco nižší. Nebylo by také od věci vyzkoušet, které z těchto dvou aut by vyhrálo ve sprintu třeba na míli - právě z důvodu, že oba stroje mají stejnou hodnotu zrychlení z nuly na sto.
Na první pohled „běžný” McLaren MP4-12C, avšak jeho kola pohání o 79 koní více, jeho dynamika je pak o poznání zajímavější než v sérii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 3 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 2 minutami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před hodinou - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 3 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 4 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda