Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Honda Civic Mugen 2013: rychlé plasty pro evropský Civic
13.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mugen představil novou řadu doplňků pro devátou generaci Honda Civic. Přidanou hodnotu v podobě vyššího výkonu však neočekávejte.
Japonská společnost Mugen Motorsports se v Evropě zdaleka neangažuje tolik, jak by si její zdejší příznivci přáli, čas od času ale pro ině nějaký balíček sportovních úprav připraví. Mezi posledními se zaskvěla poslední atmosférická verze Civic Type-R a došlo také na hybridní hatchback CR-Z, který v podání japonských specialistů přes sportovní a závodní stroje dostal mechanicky poháněný kompresor.
Aktuální novinka postavená na základech deváté generace Hondy Civic je o hodně mírnějšího rázu. Společnost Mugen pro ni totiž připravila pouze paket komponentů pro modifikaci vzhledu. V tiskové zprávě firma příliš sdílná není, vůz je však prakticky věrnou kopií konceptu představeného loni na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, takže o použitých dílech nemusíme spekulovat.
Civic dostal osmnáctipalcová kovaná kola Mugen GP, nástavec pod předním nárazníkem s výraznějším spoilerem doplněným o „lízátko“, prahové nástavce a výrazné křídlo na pátých dveří. Zvláštní je poněkud to, že ani sportovní oddělení nepovažovalo za důležité zviditelnit koncovku nebo koncovky výfuku, což zřejmě podle jejich soudu není v Evropě politicky korektní.
Vůz byl kromě exteriérových doplňků vybavena také přepracovaným odpružením, lepšími sedadly nesoucími označení MS-R a novými brzdami. Co z toho se objevilo u sériového vozu, Honda neprozradila, víme jen, že v doplňkové výbavě jsou třeba karbonové kryty vnějších zpětných zrcátek, dvě další sady kol v jiném designu, nebo různé barvy olejového víčka.
O dostupnosti jednotlivých doplňků se tiskové materiály Hondy resp. Mugenu nezmiňují, v tomto případě ale jen o studii nebo ukázku možností nepůjde. Jisté ovšem je, že technických vylepšení se vůz nedočkal a zájemci o Civic nejen agresivněji vyhlížející, ale také svižněji jezdící si budou muset počkat na nový Type-R s motorem 2,0 Turbo.



Pod původní zadní nárazník se dostal nenápadný difuzor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva