Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
I takhle jde upravit Škodu Octavia RS. Vypadá jako z WRC, lepší je i technika
16.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tuning Octavie se dá dělat nálepkami a otylou přední maskou od MiloTecu. Anebo z RS můžete udělat auto, co vypadá, jako by právě přijelo z rallye.
Pro nejednoho zájemce o Octavii RS I. generace bude dnes cílem sériový stav. Taková auta se dají pořídit, někde levněji než jinde, a udělají ještě velmi dobrou službu. Spoustě lidí ale vyhovuje spíš si své auto přestavět k obrazu svému - a to je případ i Octavie RS na fotografiích níže. Začala jako jednoduchá černá Octavia u britského majitele jménem Dan.
Napřed dostala zatmavená světla, okna a černá 19" kola. Po stránce mechaniky vidíme snížený podvozek, rozdvojení výfuku a upravený přední nárazník s cílem nasát do motorového prostoru víc vzduchu. Do takových věcí se pouští kdekdo, není na nich nic zas tak zásadního.
Byl to ale opravdu jen začátek. Zajímavým nápadem byl polep ve stylu Barricade z filmu Transformers, jen bez nápisu Police na boku. Slogan „to punish and enslave” nicméně zůstává na svém místě. Zajímavé jsou také LEDkové majáky na střeše, u kterých majitel neopomíná zdůraznit, že se na silnicích nepoužívaly. Nutno ocenit, že v rámci snahy stát se Mustangem se tahle Octavia drží hodně zkrátka, naštěstí.
Později se na vůz nastěhovala osmnáctipalcová kola, ale ne proto, že by majitele bolela záda kvůli nepoddajným bočnicím pneumatik, nýbrž proto, že chtěl mít podvozek ještě blíž k asfaltu. A pak začíná být vidět fascinace majitele vozy Porsche - napřed na autě vidíme kola z Cayenne, pak jiná v designu, jaký měly 911 v 90. letech, a to dokonce postupně v několika barvách.
V té době, psal se rok 2006, auto také mělo elegantní zástavbu audiosystému v zavazadelníku. Ohromný kufr Octavie se dá pro audio využít na tisíc různých způsobů, pokud v něm nepotřebujete vozit i třeba nákup, ovšem zde zůstala velká část zavazadelníku zachována. Snad jen nějaká mřížka před subwooferem by se hodila.
Majitel ovšem zjevně byl nejvíce fascinován tím, jak různá kola promění vzhled auta, proto je měnil velmi často. Tmavě bronzové kousky Rota vozu vážně sluší, jen by to možná chtělo trochu širší pneumatiky. Byla to ale poslední kola před tím, než se majitel rozhodl auto odlehčovat a postupně ho převádět k dnešnímu stavu rallye vzhledu.
Pak přišla nejzásadnější změna - z kompletně černého auta se stalo bílé, a to nejen karoserií, ale i koly - Roty dostaly také bílý lak. To byl začátek „přestavby” na imitaci soutěžního speciálu. Po vzhledové stránce vypadala Octavia WRC samozřejmě trochu jinak, nezaměnitelný byl zejména přední ochranný rám; v tomhle případě šlo hlavně o nálepky a nastříkání okřídlených šípů. To majitel zvládnul sám s barvou ve spreji.
A také byl původní bílý lak začátek konce tohoto vozu. Od té doby téměř vůbec nejezdilo a později ani nemělo MOT, britskou obdobu STK. A zhruba před měsícem byl vůz prodán novému majiteli, který s ním možná bude jezdit, možná si ho ještě trochu upraví k obrazu svému, možná z něj udělá vůz jen na okruh - i když na to Octavia moc vhodná není.
Dan se nezabýval jen úpravami vzhledu, osmnáctistovka pod kapotou měla po různých úpravách 230 koní, o 50 víc než v sérii. Mimo jiné tu byly lepší vstřikovače, upravené sání, větší mezichladič s ostřikem vodou jako u některých verzí Imprezy WRX STI, lepší podvozkové díly včetně např. předního stabilizátoru z Golfu R32, lepší brzdy a podobné úpravy. Později ovšem už na vůz neměl čas, proto s ním moc nejezdil a nakonec ho prodal.
Tenhle příběh tak nemá stoprocentně šťastný konec, alespoň z pohledu jejího prvního majitele. Přesto je to velmi zajímavá úprava, zejména ve svém finálním stádiu vzhledu soutěžního vozu.
Ze života této Octavia RS: od filmového tuningu k zajímavé přestavbě
























































Postupný vývoj této Octavie má zejména zajímavý výsledek
Zdroj: Drive2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Tým Bonovo a Scott Redding končí v šampionátu? včera 17:36
- Pre United Kingdom včera 10:00
- Moto2: V Silverstone bez Veijera, Darryna Bindera. Huertase a Estriga 21.5.2025
- Časový program GP Velké Británie 21.5.2025
- Začal letošní šampionát IRRC 21.5.2025
Nejnovější články
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraMohutný požár v parkovacím domě na letišti JAX pohřbil přes 50 aut, způsobil kolaps budovy
včeraKrásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
včeraMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
včeraNejnovější Nissan dostal jméno Micra asi omylem, jeho odpudivá otylost čiší už z prvních fotek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva