Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Maserati Quattroporte od Novitec Tridente: výkon 605 koní znamená až 318 km/h
3.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Italský luxusní sedan dostal pro osmiválec 75 koní navíc díky přídavné řídící jednotce. Karbonový, čirým lakem pokrytý bodykit je naštěstí jen decentní.
Ani italská automobilka s trojzubcem ve znaku se nevyhne občas až příliš šikovným rukám tunerů. Případ současné generace Maserati Quattroporte po kúře úpravce Novitec však naštěstí není z těch, kdy to ty ruce přehnaly. Úpravy jsou velmi decentní a z luxusního italského GT neudělaly vulgární věc, prodejnou jen na blízkém východě.
Není jich totiž tak moc. Na karoserii přidal tuner dvoudílný přední spoiler, nové prahy a malý spoiler na víko kufru. Všechny tyto díly jsou pochopitelně vyrobeny z karbonu, což je na nich velmi dobře vidět - dostaly jen čirý lak. Změn se dostalo také interiéru, bohužel však si jeho obrázky nechal Novitec pro sebe.
Do katalogu pro tento vůz také patří jednodílná 22" kola designu NM1, která vidíme na obrázcích. Jsou k mání v několika barvách a obouvají pneumatiky o velikosti 255/30 ZR22 vepředu a 315/25 ZR22 vzadu. Pod ně Novitec nabízí sportovní stavitelný podvozek pro zadokolky a 35mm snížení podvozku pro modely s pohonem všech kol.
Výraznější změny se odehrály pod kapotou. Bylo jich sice dosaženo jen instalací dodatečné řídící jednotky, kterou ukazuje poslední obrázek, ale nejsou nijak marginální. Standardní Quattroporte S, které má pod kapotou třílitrovou přeplňovanou V6, nyní nabídne o 66 koní a 90 Nm více, celkem tedy 476 koní a 550 Nm. Sprint na stovku tak má čtyřkolce trvat 4,5 vteřiny.
Větší motor, 3,8litrový osmiválec, posílil o 75 koní a 110 Nm a posílá tak na kola 605 koní a 820 Nm. To má stačit na čas na stovku 4,4 s a maximálku 318 km/h. A pokud byste měli zájem o tuning pro dieselovou verzi Quattroporte, Novitec přidá 47 koní a 80 Nm na výsledných 322 koní a 680 Nm. Na stovce tak naftové Maserati bude za 5,7 vteřiny.
Jistěže tyto úpravy nebudou zadarmo, bude potřeba si připravit slušný balík. Jen bodykit vyjde na 3 120 Eur (85 tisíc korun) a kola začínají na sumě 3 980 Eur (108 tisíc korun). Přesné ceny navýšení výkonu ve známosti nejsou, podle tiskové zprávy však začínají na překvapivě příznivých 1 290 eurech, tedy přibližně 35 tisících korunách.



















Novitec si posvítil na Maserati Quattroporte. Soustředil se zejména na motor, změny zevnějšku jsou jen decentní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
Nejnovější články
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před hodinou
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 2 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 4 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 5 hodinami
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 12:57 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
