Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy

Německý sedan kromě vyššího výkonu dostal také karbonový exteriér, kterému sekundují 22palcová kola a exkluzivnější kabina.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy

10.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý sedan kromě vyššího výkonu dostal také karbonový exteriér, kterému sekundují 22palcová kola a exkluzivnější kabina.

Tuningová firma Mansory se nám v poslední době nějak rozjíždí. Před pár týdny zanechala svůj otisk na Rolls-Royce Ghost Series II, nyní tu pro změnu máme kreaci založenou na bázi Mercedesu S 63 AMG. Ta již na první pohled nevypadá pouťově, ale na poměry úpravce poměrně nenápadně. Jde ovšem o klamání tělem, neboť více než na exteriéru se tuner vyřádil pod kapotou. V případě zájmu totiž 5,5litrový osmiválec může produkovat až 1 000 koní.

Tento výkon ale již přísluší motoru naladěnému na fázi dvě, ke které se dostaneme za malou chvíli. Nejprve si totiž představíme „jedničku“, u které lze počítat se silou 800 koní a 1 200 Nm točivého momentu. Díky tomu sedan zrychlí z klidu na stovku za 3,6 sekundy, což oproti sériovému provedení, jež počítá s 585 koňmi, představuje zlepšení o čtyři desetiny. Mansory ale bohužel již nezmiňuje, jakým způsobem bylo vyššího výkonu dosaženo.

V případě oné fáze dvě nazvané M1000 ale již podrobnosti k dispozici máme. Osmiválec totiž dostal nové prakticky veškeré „vnitřnosti“ od ložisek přes vačky až po nová turbodmychadla, sání a výfuk. Výkon tak narostl na tisíc koní, jež doprovází krouťák 1 400 Nm. Sprint na stovku díky tomu vůz zvládne za pouhých 3,2 sekundy, zatímco jeho nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 300 km/h.

V obou případech výkon míří na všechna čtyři kola, která nově počítají s 22palcovými ráfky a pneumatikami Vredestein o rozměru 255/30 vpředu a 295/25 vzadu. Brzdy jsou očividně standardní, to ale již nemůžeme říci o karoserii. Ta se pyšní lízátkem předního nárazníku, zadním difuzorem a mohutnějšími bočními prahy. Opomenuto pak nebylo ani střešní křídlo či kryty zpětných zrcátek.

Ve všech případech byla použita karbonová vlákna, což koneckonců platí také o modifikované kapotě motoru. Dále lze zmínit LEDky pro denní svícení, za dalšími změnami ale již musíme do interiéru, kde najdeme zrevidovaný volant, sadu hliníkových pedálů, nové koberečky či podsvícené boční prahy. Dle svého vkusu si pak zákazníci mohou objednat kožené čalounění a karbonové či dřevěné dekory.

Tím přestavba končí, o ceně se tisková zpráva nezmiňuje. Dá se ale předpokládat, že ačkoliv se úpravce v rámci vzhledu tentokráte držel při zemi, v případě cenové politiky tomu obdobně bude jen stěží.


Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 1 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 01Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 2 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 02Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 3 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 03Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 4 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 04Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 5 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 05Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 6 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 06Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 7 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 07Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 8 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 08Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 9 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 09Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 10 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 10Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 11 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 11Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 12 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 12Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 13 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 13Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 14 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 14Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 15 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 15Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 16 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 16Mercedes S 63 AMG od Mansory: s 1 000 koňmi pokoří stovku za 3,2 sekundy - 17 - Mercedes-Benz S 63 AMG Mansory 17
Firma Mansory se v rámci vizuální proměny Mercedesu S 63 AMG držela vcelku při zemi. Motorový prostor však již doznal značného přepracování

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše