Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve Velké Británii se neupravuje v malém. Cayenne Turbo tak získalo extra výkon, jezdí 300 km/h a na stovku zrychlí za 4,4 s. Přitom přišlo o dveře.
Model Cayenne není zrovna tím, který by fanoušci značky považovali za pravověrné Porsche. Bez něj by se ale těžko stala jednou z nejziskovějších firem v oboru a o úspěšný byznys by přišla i celá řada tuningových firem a specializovaných karosáren, pro něž je obří mastodont s terénními schopnostmi živnou půdou. A taková britská značka Merdad by bez Cayennu vůbec nevznikla, německé SUV je totiž pro ni Alfou a Omegou.
Právě na tomto modelu Porsche firma ukázala, že obyčejný tuning je pro ni jen tuctovou záležitostí. Místo toho znovuzrodila zakázkové karosářství, v jehož důsledku Cayenne přišel o dvojici zadních bočních dveří. Ty přední byly u Merdadu naopak prodlouženy. Dále se pak na voze objevila nová boční okna a panely, zatímco sloupek B byl posunut nepatrně dozadu a doznal výrazného zesílení.
Na světě tak rázem bylo dvoudveřové kupé, které by se mělo pyšnit nezměněnou torzní tuhostí. A jelikož zachována byla i silueta standardního Cayenne a rozvor mezi nápravami, nebudou cestující vzadu trpět nedostatkem místa pro nohy ani pro hlavu. Naopak na ně čeká dvojice individuálních sedadel, které stejně jako vpředu dělí středová konzole.
Zadní lavice ovšem podle Merdadu spadá spíše do ranku praktického. Model 902 Coupe, jak je upravený Cayenne nazván, ale vsází spíše na sportovní využití. Proto mají přední sedadla závodní charakter, i když po šestibodových pásech se budete shánět marně. Při jejich využití by totiž nebylo možné nastoupit dozadu ani po odklopení sedadel.
Po stránce exteriérové pak Coupé narostlo především do stran, neboť o 90 mm rozšířené blatníky musí ve všech rozích hostit dvaadvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 295/30. Snížen byl také podvozek, a to o 40 mm, což oceníte hlavně při nastupování. Je ovšem jasné, že jakékoliv terénní ambice tím u Merdadu „zazdili“.
Úpravám se nevyhnul ani motorový prostor, kde 4,8litrový motor V8 dostal mnohem větší turbodmychadla. Nové jsou také svody, sání a sportovní výfuk, výkonu 670 koní se tak nemůžeme divit. Stejně jako zrychlení z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlosti 300 km/h. O spotřebě ale raději u Merdadu mlčí.
Faktem ovšem je, že majitelé upraveného Cayennu ji asi řešit nebudou. Po cenové stránce totiž Merdad 902 Coupé startuje na částce 491 000 Eur (v přepočtu 12 275 000 Kč). U britské firmy přitom počítají s tím, že každý exemplář dozná značné individualizace, které jeho cenu navýší o dalších cca 100 000 Eur (2 500 000 Kč). Pár tisíc denně na benzin už pak celkovou cenovou bilanci moc nerozhází...





















Britská firma Merdad není ani tak považována za tuningovou firmu, jako spíše za nástupce bývalých specializovaných karosáren. Pro Porsche Cayenne Turbo vytvořila konverzi, která počítá se ztrátou dvojice bočních dveří a ziskem několika set koní v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha