Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ve Velké Británii se neupravuje v malém. Cayenne Turbo tak získalo extra výkon, jezdí 300 km/h a na stovku zrychlí za 4,4 s. Přitom přišlo o dveře.
Model Cayenne není zrovna tím, který by fanoušci značky považovali za pravověrné Porsche. Bez něj by se ale těžko stala jednou z nejziskovějších firem v oboru a o úspěšný byznys by přišla i celá řada tuningových firem a specializovaných karosáren, pro něž je obří mastodont s terénními schopnostmi živnou půdou. A taková britská značka Merdad by bez Cayennu vůbec nevznikla, německé SUV je totiž pro ni Alfou a Omegou.
Právě na tomto modelu Porsche firma ukázala, že obyčejný tuning je pro ni jen tuctovou záležitostí. Místo toho znovuzrodila zakázkové karosářství, v jehož důsledku Cayenne přišel o dvojici zadních bočních dveří. Ty přední byly u Merdadu naopak prodlouženy. Dále se pak na voze objevila nová boční okna a panely, zatímco sloupek B byl posunut nepatrně dozadu a doznal výrazného zesílení.
Na světě tak rázem bylo dvoudveřové kupé, které by se mělo pyšnit nezměněnou torzní tuhostí. A jelikož zachována byla i silueta standardního Cayenne a rozvor mezi nápravami, nebudou cestující vzadu trpět nedostatkem místa pro nohy ani pro hlavu. Naopak na ně čeká dvojice individuálních sedadel, které stejně jako vpředu dělí středová konzole.
Zadní lavice ovšem podle Merdadu spadá spíše do ranku praktického. Model 902 Coupe, jak je upravený Cayenne nazván, ale vsází spíše na sportovní využití. Proto mají přední sedadla závodní charakter, i když po šestibodových pásech se budete shánět marně. Při jejich využití by totiž nebylo možné nastoupit dozadu ani po odklopení sedadel.
Po stránce exteriérové pak Coupé narostlo především do stran, neboť o 90 mm rozšířené blatníky musí ve všech rozích hostit dvaadvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 295/30. Snížen byl také podvozek, a to o 40 mm, což oceníte hlavně při nastupování. Je ovšem jasné, že jakékoliv terénní ambice tím u Merdadu „zazdili“.
Úpravám se nevyhnul ani motorový prostor, kde 4,8litrový motor V8 dostal mnohem větší turbodmychadla. Nové jsou také svody, sání a sportovní výfuk, výkonu 670 koní se tak nemůžeme divit. Stejně jako zrychlení z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlosti 300 km/h. O spotřebě ale raději u Merdadu mlčí.
Faktem ovšem je, že majitelé upraveného Cayennu ji asi řešit nebudou. Po cenové stránce totiž Merdad 902 Coupé startuje na částce 491 000 Eur (v přepočtu 12 275 000 Kč). U britské firmy přitom počítají s tím, že každý exemplář dozná značné individualizace, které jeho cenu navýší o dalších cca 100 000 Eur (2 500 000 Kč). Pár tisíc denně na benzin už pak celkovou cenovou bilanci moc nerozhází...





















Britská firma Merdad není ani tak považována za tuningovou firmu, jako spíše za nástupce bývalých specializovaných karosáren. Pro Porsche Cayenne Turbo vytvořila konverzi, která počítá se ztrátou dvojice bočních dveří a ziskem několika set koní v motorovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před hodinouNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva