Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy
28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce zlepšil akceleraci Golfu R o sedm desetin sekundy. Mimo to se podíval i na brzdy, za dané úpravy si však nechá patřičně zaplatit.
Sedmé generaci Volkswagenu Golf R jsme se nedávno podívali pěkně na zoubek. Při té příležitosti jsme mohli konstatovat, že se jedná o skutečně rychlého společníka a ani zábava za mu není úplně cizí. Je přitom otázkou, zda lze zlepšení v tomto očekávat od kreace upravené tuningovou firmou MTM, s vyšším výkonem a s ním spojeným zlepšením dynamiky ale můžete počítat stoprocentně.
K vyšší síle motoru i točivému momentu momentu si úpravce pomohl hlavně instalací elektronického modulu M-Cantronic. Na výměnu standardní jednotky stačilo pouhých 90 minut v servise, přičemž nově na všechna čtyři kola míří 360 koní a 450 Nm. Zrychlení z klidu na stovku tak upravený Golf R zvládne za pouhých 4,2 s (o 7 desetin rychleji než v sérii a pouze o 3 desetin pomaleji než tovární Golf R 400), nejvyšší rychlost ovšem zůstala na obligátních 250 km/h.
Tato úprava vás přitom vyjde na 2 055 Eur (cca 56 520 Kč), dalších 5 115 Eur (140 700 Kč) pak je možné obětovat na oltář brzd. Jde však pouze o přední 380milimetrové kotouče svírané osmipístkovými třmeny, zadní náprava si již musí vystačit se standardně dodávanými kousky. K ceně je navíc třeba připočítat montáž ve výši 367 Eur (10 100 Kč) - i když volba servisu je v tomto případě na vás.
Tím ovšem úpravy nekončí. K dispozici jsou rovněž 19palcová litá kola Nardo obutá v pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 235/35, a dopřát si můžete i sportovní výfuk zakončený čtyřmi koncovkami výfuku. Jejich cenu však již úpravce nespecifikuje, stejně jako v případě polepu karoserie, který je jedinou vizuální změnou oproti standardu.
Tyto detaily vás ovšem až tak zajímat nemusí, neboť známe cenu kompletně celého paketu (úpravy + samotný vůz). Ta přitom ze standardních 38 325 Eur (1 054 000 Kč) vyšplhala na 54 875 Eur (1 509 100 Kč), díky čemuž lze jednoduchou matematikou vypočítat, že za samotný tuning necháte u MTM bezmála půl milionu korun.












Vizuálně se VW Golf R v dílnách MTM příliš nezměnil. Pod kapotou však přibylo 60 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejčtenější články
Ojetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
29.5.2025Šéf ostrých Mercedesů ani po totálním fiasku čtyřválcové C63 nepochopil nic, o současném automobilovém průmyslu to říká všechno
30.5.2025Krvácející Stellantis má nového šéfa, v čele firmy se má postarat o stejný zázrak jako kdysi v Jižní Americe
30.5.2025Český supersport se starým Stigem za volantem zničil slavnou trať Top Gearu, rychlejší je na ní už jen jedno auto
30.5.2025Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
30.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva