MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s

U MTM si tentokrát vzali do hledáčku Amarok a udělali z něj pořádně svalnaté rančerské nářadí. Ve prospěch dynamiky mu transplantoval osmiválec 4,2 TDI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s

2.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U MTM si tentokrát vzali do hledáčku Amarok a udělali z něj pořádně svalnaté rančerské nářadí. Ve prospěch dynamiky mu transplantoval osmiválec 4,2 TDI.

Německý pick-up se profiluje jednak jako pracovně zaměřený, nebo naopak na luxus posádky orientovaný stroj. Naposledy jsme vás informovali například o stylové verzi Dark Label, dříve jí předcházela varianta XXL, která se vyznačuje hlavně dlouhou ložnou plochou, zatímco krátce předtím u Volkswagenu přišli s modelem R-Style, jež pro změnu vyznával heslo „čím více karbonu, tím lépe“.

Teď si ho ale bere na paškál MTM, které dokáže takřka z každého koncernového modelu udělat nasupenou krvelačnou bestii. Řeč je třeba o ďábelském Audi RS6 Avant s výkonem 722 koní, jnomže u pick-upu na to musejí jít samozřejmě trochu jinak. Pod přední velkou kapotou užitkového vozu běžně nenajdete nic jiného než dvoulitrové TDI. Jsou tu verze s jedním nebo dvěma turbodmychadly, které vrcholí výkonem na hodnotě 180 koní.

Místo toho, aby u MTM naftový motor složitě chipovali, raději si vzali slibnější základ. Už podle názvu tak v jeho útrobách najdete vidlicový osmiválec 4,2 TDI, který si inženýři v MTM zapůjčili od Touaregu či z jiných modelů Audi. V základu má u zmíněného SUV 340 koní a 800 Nm, jenomže v pick-upu ho naladili na slibnějších 416 koní a do vínku dostal maximální točivý moment 930 Nm. Navzdory vysoké hmotnosti a nemalému odporu takřka kamionové přídě se Amarok V8 dokáže na stokilometrovou rychlost rozhýbat za pouhých 6 sekund. Maximální rychlost 222 km/h už bude s takovým kolosem, zdá se, zcela dostačující.

Sériový kus je vybaven listovými pery zadní nápravy. MTM však tohle monstrum s ohledem na dynamiku a spíše „silniční“ určení zřejmě shledalo jako nedostatečné, proto mu nainstalovali panhardskou tyč se vzduchovými měchy a jako bonus dostala zadní náprava ještě kotoučové brzdy k dobru.

Přední brzdová soustava byla pro brzdění z rychlostí nad dvě stě posílena zástavbou 405milimetrových kotoučů a aby to také vypadalo a pekně sedělo, objevíte na tomhle Amaroku dvaadvacetipalcová kola BBS SV s nízkoprofilovými pneumatikami Latitude od Michelinu, na nichž je štítek 295/40 R22. Tohle dílko s nápisy V8 Passion a výfuky vyvedenými pod bočními prahy na autosalonu v Ženevě definitivně nepůjde přehlédnout.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s - 1 - MTM VW Amarok V8 01MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s - 2 - MTM VW Amarok V8 02MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s - 3 - MTM VW Amarok V8 03
VW Amarok po úpravě od MTM zdědil posílený naftový osmiválec, dostal 22palcová kola a pro rychlejší jízdu i vhodnější a méně off-roadovou zadní nápravu

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše