MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s

U MTM si tentokrát vzali do hledáčku Amarok a udělali z něj pořádně svalnaté rančerské nářadí. Ve prospěch dynamiky mu transplantoval osmiválec 4,2 TDI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s

2.3.2014 | Adam Šrámek | 1 příspěvek

MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s

/

U MTM si tentokrát vzali do hledáčku Amarok a udělali z něj pořádně svalnaté rančerské nářadí. Ve prospěch dynamiky mu transplantoval osmiválec 4,2 TDI.

Německý pick-up se profiluje jednak jako pracovně zaměřený, nebo naopak na luxus posádky orientovaný stroj. Naposledy jsme vás informovali například o stylové verzi Dark Label, dříve jí předcházela varianta XXL, která se vyznačuje hlavně dlouhou ložnou plochou, zatímco krátce předtím u Volkswagenu přišli s modelem R-Style, jež pro změnu vyznával heslo „čím více karbonu, tím lépe“.

Teď si ho ale bere na paškál MTM, které dokáže takřka z každého koncernového modelu udělat nasupenou krvelačnou bestii. Řeč je třeba o ďábelském Audi RS6 Avant s výkonem 722 koní, jnomže u pick-upu na to musejí jít samozřejmě trochu jinak. Pod přední velkou kapotou užitkového vozu běžně nenajdete nic jiného než dvoulitrové TDI. Jsou tu verze s jedním nebo dvěma turbodmychadly, které vrcholí výkonem na hodnotě 180 koní.

Místo toho, aby u MTM naftový motor složitě chipovali, raději si vzali slibnější základ. Už podle názvu tak v jeho útrobách najdete vidlicový osmiválec 4,2 TDI, který si inženýři v MTM zapůjčili od Touaregu či z jiných modelů Audi. V základu má u zmíněného SUV 340 koní a 800 Nm, jenomže v pick-upu ho naladili na slibnějších 416 koní a do vínku dostal maximální točivý moment 930 Nm. Navzdory vysoké hmotnosti a nemalému odporu takřka kamionové přídě se Amarok V8 dokáže na stokilometrovou rychlost rozhýbat za pouhých 6 sekund. Maximální rychlost 222 km/h už bude s takovým kolosem, zdá se, zcela dostačující.

Sériový kus je vybaven listovými pery zadní nápravy. MTM však tohle monstrum s ohledem na dynamiku a spíše „silniční“ určení zřejmě shledalo jako nedostatečné, proto mu nainstalovali panhardskou tyč se vzduchovými měchy a jako bonus dostala zadní náprava ještě kotoučové brzdy k dobru.

Přední brzdová soustava byla pro brzdění z rychlostí nad dvě stě posílena zástavbou 405milimetrových kotoučů a aby to také vypadalo a pekně sedělo, objevíte na tomhle Amaroku dvaadvacetipalcová kola BBS SV s nízkoprofilovými pneumatikami Latitude od Michelinu, na nichž je štítek 295/40 R22. Tohle dílko s nápisy V8 Passion a výfuky vyvedenými pod bočními prahy na autosalonu v Ženevě definitivně nepůjde přehlédnout.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s - 1 - MTM VW Amarok V8 01MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s - 2 - MTM VW Amarok V8 02MTM VW Amarok V8 TDI: stylový pick-up dostal 416 koní, stovku dá za 6 s - 3 - MTM VW Amarok V8 03
VW Amarok po úpravě od MTM zdědil posílený naftový osmiválec, dostal 22palcová kola a pro rychlejší jízdu i vhodnější a méně off-roadovou zadní nápravu

Adam Šrámek

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše