Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Na nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
13.3.2025 | Petr Prokopec
No řekněte, nezačíná se vám z nich točit hlava, když se na ně chvíli upřeně díváte? Nám ano a vzhledem k jejich pojetí vlastně není divu. Nejde ale o jedinou úpravu hodnou zmínky, kterou Overfinch obdařil současný Range Rover.
Kola dělají auto, říká se. A něco na tom je, zvlášť v dnešní době, kdy se karoserie staly opravdu mohutnými a skromněji pojaté disky kol s nimi dost často nejdou dohromady. A nejde nutně jen o velikost, ale také o design. Do toho stále více promlouvá aerodynamika, načež v extrémních případech ráfky vypadají spíše jako kompletně zakryté. Litá kola si pak snadno můžete splést s „plecháči“, které nikdy moc parády nenadělaly.
Proti výraznějším kolům tedy nic nemáme, všeho moc ale pořád škodí. Dnes vám můžeme ukázat jedny, které se opravdu neztratí, víc než co jiného ale patří k vrcholům současné bizarnosti. Britská tuningová firma Overfinch totiž osadila Range Rover svými 24palcovými ráfky Helix. K pozdvihnutí obočí přitom nutí už jen jejich velikost, neboť je logické, že nic jiného než nízkoprofilové pneumatiky na ně nenasadíte. Jenže s těmi přichází citelné omezení terénních schopností vozu. S tím se ale jistě mnozí bez problémů smíří, ostatně jen skutečný zlomek majitelů SUV a off-roadů míří mimo zpevněný asfalt.
Docela jinou otázkou je design kol. Overfinch totiž přišel s tvary natolik komplikovanými, že vám snadno zahýbou žaludkem. Ostatně se ani nemusí otáčet, aby se vám z nich začala motat hlava. A jakkoli si uvědomujeme, že vnímání designu je vždy otázkou osobního vkusu, nenašli jsme nikoho, komu by se při pohledu na tyto Helixy nezačalo zvedat obočí.
Čtyřiadvacetipalcová kola jsou přitom natolik výrazná, že díky nim snadno přehlédnete zbytek úprav, k nimž Overfinch přistoupil. Range Rover prezentovaný pod názvem Velocity Edition totiž dále dostal do vínku rozšířený karbonový bodykit, který přináší daleko více agresivity. Zevnitř pak již do dálky září oranžové čalounění, které ovšem klientela může vyměnit za odstín lépe vyhovující jejímu vkusu. Diamantové prošívání sedadel však zůstává, stejně jako záplava karbonu použitého na dekory.
Opomenut nebyl ani motorový prostor, neboť 4,4litrový osmiválec od BMW prošel řádným dopingem, pročež místo sériových 530 koní produkuje 620 kobyl, točivý moment pak narostl ze 750 na 890 Nm. Provedení Velocity Edition tedy překonává i tovární verzi SV, jakkoli nevíme, zda i po stránce dynamické, neboť zrychlení na stovku a nejvyšší rychlost úpravcem upřesněny nebyly. Cena pak startuje na 104 589 librách neboli 3,1 milionu korun, což na první pohled nevypadá špatně.
Jde však o částku, která je spojena jen se samotnými úpravami, přihodit k ní je tedy třeba ještě sumu spojenou s pořízením samotného britského SUV. To může disponovat standardním i prodlouženým rozvorem, a co je pro klientelu velmi podstatné, nemusí jít o zcela nové kousky, nýbrž i ty ojeté. Musí však jít o modelové roky 2023 či 2024, které mají pod kapotou motor V8. Jinak se budete muset obrátit na odlišného úpravce, z jehož kol vám ale nejspíš nebude šoufl.








Čeho přesně si na tomto upraveném Range Roveru všimnete nejvíce? Karbonový bodykit to jistě nebude, stejně jako interiér. Místo toho zraky všech spočívají na 24palcových ráfcích. Foto: Overfinch
Zdroj: Overfinch
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva