Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky
1.2.2021 | Petr Miler
Pokud chcete v rychlostních kláních opravdu překvapit, je třeba dostat do co možná nejméně pravděpodobného auta co možná nejvyšší výkon. VW Amarok upravený na 400 koní to splňuje.
Snad každý automobilový nadšenec má ve svém srdci místo pro auta, která jsou velmi rychlá a současně to nedávají znát. Někdy se o taková postarají i samy automobilky, ale většinou si je zkrátka musíte vytvořit sami. Jen v tu chvíli opravdu nikdo nemůže předem vědět, co se v jindy slabém, městském, praktickém či jinak pro rychlou jízdu nevhodném autě skrývá.
U nás dnes už bohužel neprodávaný VW Amarok tuto premisu splňuje na jedničku. Stále nejpraktičtější osobní VW současnosti (mimo EU se dál prodává) sice v roce 2016 dostal motor V6 TDI, ani s ním ale nejde o žádný uragán. Je to více jak dvoutunový pick-up, takže i když se ani ve spletitějším provozu neztratí, záda s ním ukážete leda pár relativně slabým osobákům.
Motor 3,0 V6 TDI má ale jednu výhodu - na rozdíl od předchozích dostupných motorů pro Amarok je jeho dynamický potenciál citelně větší. Nakonec i samo Audi z jeho jiných evolucí dostává až okolo 350 koní, takže s továrním stádem 224 kobyl si lze pohrát. Přesně to udělali z britské firmy Darkside Developments, které vůz svěřil jeden z jejích zákazníků s cílem dostat z něj co nejvíc.
Výsledkem je výkon až 400 koní spojený s upraveným podvozkem a posíleným brzdami. Majitel byl navíc tak velkorysý, že autory nechal modifikace otestovat a doladit při veřejných jízdách na okruhu v Donnington Park, což je to pravé místo, kde si lze vysloužit pád udivených pohledů od majitelů jinak schopnějších aut.
Pochopitelně, 400 koní ve dvoutunovém pick-upu nedělá supersport, na potrápení řady mnohem sportovnějších aut to ale bohatě stačí. Takový majitel BMW X5 M50d, jednoho z nejschopnějších sportovně laděných SUV na naftu se musel divit, když jej s lehkostí předjížděl právě Amarok. A nebyl sám, podívejte se na to níže. A kdyby vám pohled na 400koňový pick-up v podobném prostředí nestačil, podívejte se na 850koňovou Škodu Yeti RS v akci na jiných britských okruzích, té už nestačí prakticky nic.






VW Amarok V6 TDI není úplně pomalý, na schopné okruhové auto byste jej ale asi netipovali. Po úpravě může být i tím, jak ukáže video níže. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Darkside Developments@Youtube přes Motor1
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Do dražby jde sbírka snad všech nejlepších BMW M, která kdy vznikla, všechna se mohou prodat klidně za 1 Kč
1.10.2025
Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
2.10.2025
Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
2.10.2025
Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
2.10.2025
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
