Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý

Volkswagen se ještě na přelomu roku chlubil rostoucími prodejními čísly, ani ta ale neměla šanci zachránit sice nejpraktičtější, ale pro dobu honu za co nejnižší spotřebou nevhodný model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý

11.2.2020 | Mirek Mazal

Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen se ještě na přelomu roku chlubil rostoucími prodejními čísly, ani ta ale neměla šanci zachránit sice nejpraktičtější, ale pro dobu honu za co nejnižší spotřebou nevhodný model.

VW Amarok je na trhu od roku 2010 a nedá se říci, že by se setkal s vřelým přijetím. V roce 2016 ale dostal překvapivý facelift, který jej posunul o úroveň výše a přidal i dieselový šestiválec. Z Amaroku se tak rázem stala citelně vyhledávanější volba mezi lidmi, kteří chtějí pick-up, ale ne nutně jen jako pracovní nástroj. Přesná prodejní čísla Amaroku VW nezveřejňuje, neboť většina z nich spadá pod divizi užitkových aut, která to zkrátka nedělá, ještě 10. ledna se ale firma chlubila loňským růstem prodejů.

Navzdory tomu ale Amarok v Evropě nečeká žádná budoucnost. Letos ale bude roboty a dělníky poskládán poslední kus bez jakéhokoli přímého nástupce na obzoru. Tento model tak bude následovat konec podobně zaměřeného Mercedesu, jenže zatímco květnovou stopku výroby třídy X způsobil nezájem zákazníků, v případě lidového pick-up to neplatí, nebo aspoň ne zcela. Ten padl kvůli za oběť hlavně jiným dvěma faktorům.

První je poměrně jednoduchý - Volkswagen potřebuje výrobní závod v Hannoveru přestavět na výrobu elektrického mikrobusu I.D. Buzz. Modernizace strojů by měla trvat minimálně rok, poté možná začne testování předvýrobních procesů a v roce 2021 či 2022 přijde zřejmě na řadu oficiální montáž velkého elektromobilu. Výroba Amaroku tak v Hannoveru překáží a nikam jinam ji Němci stěhovat nechtějí.

Druhý a nejpádnější důvod konce je ale dnes už hořkou klasikou. I nejúspornější Amarok v nabídce produkuje kvůli relativně vysoké spotřebě 231 gramů emisí CO2 na kilometr jízdy, což je více jak dvojnásobek aktuálních limitů. Adekvátní zvýšení ceny není v případě takového modelu schůdné (šlo by o více jak 300 tisíc Kč na kus) a do stanoveného minima se VW jako takový nejspíše nevejde tak či onak. Nové motory nebo elektrifikace též nejsou vzhledem k významu modelu reální alternativou, a tak došlo na další škrtání evropské nabídky. Že na vině jsou hlavně limity EU, nejlépe dosvědčuje fakt, že konec se netýká výroby v argentinské továrně v General Pacheco, která bude zásobovat trhy mimo Evropu.

Koncernový pracant by jednou mohl dostat nepřímého nástupce s elektrickým pohonem, zatím se přípravné fáze mířící tím směrem odehrávají ve spolupráci s americkým Fordem. Nový model, pakliže nějaký skutečně vznikne, ale bude trochu jiným autem.


Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 1 - Volkswagen Amarok konci v EU 06Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 2 - Volkswagen Amarok konci v EU 07Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 3 - Volkswagen Amarok konci v EU 08Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 4 - Volkswagen Amarok konci v EU 09Nejpraktičtější VW dneška v Evropě končí bez nástupce, na vině je obvyklý podezřelý - 5 - Volkswagen Amarok konci v EU 10
Amarok v Evropě končí, protože jeho 231 gramů CO2 na kilometr se Volkswagenu nehodí do krámu

Zdroj: Autoblog

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše