Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci poslali nejdražší Škodu dneška k zemi, za pár tisíc ji umí i rozplácnout do stran
7.3.2022 | Petr Prokopec
Je to na poměry škodovky auto tak drahé, že by se na něj jeden bál sáhnout, Němci s tím ale problém očividně nemají. Enyaq dokáží až o 3,5 cm snížit a o 3 cm jej v každém rohu rozšířit.
Škoda hrála v rámci koncernu VW Group roli značky zaměřené na praktičnost a funkčnost za rozumnou cenu. To poslední už tak úplně neplatí, na praktičnost a funkčnost se ale hraje dál. Také proto prakticky ve všech případech nabízí větší zavazadelník než přímá či nepřímá konkurence, soupeřit však dokáže i s mnoha limuzínami v rámci prostoru poskytovaného na zadních sedadlech. Přesto se ale najdou lidé, kteří u mladoboleslavského výrobce skončí i lidé, kteří mají zájem o jistou sportovnost.
Tito zákazníci obvykle berou vůz Škody jako polotovar, který je třeba ještě dále opracovat, než z něj vznikne skutečný klenot. S větší nebo menší časovou prodlevou tak ze showroomů míří k tuningovým firmám, u nichž si objednávají prakticky vše, co výrobce nabízí za vyšší sumy nebo co pro změnu nenabízí vůbec. Až dosud byl program úpravců zaměřen hlavně na spalovací vozy. Jelikož je však elektrický Enyaq coby nejdražší model značky v prodeji již déle než rok, nemělo by nás překvapit, že i ten je nyní možné vyšperkovat.
S jednou z prvních nabídek se vytasila společnost H&R, která je všeobecně známa podvozkovými komponenty. Nejinak je tomu i v tomto případě, pro Enyaq je totiž k dispozici sada pružin snižují vůz vpředu o 35 a vzadu o 30 milimetrů. Pružiny jsou přitom navrženy tak, aby spolupracovaly se standardními tlumiči. Zatím jsou nicméně určeny pouze pro verze s jedním elektromotorem a tedy s pohonem zadní nápravy. Je pak sice otázkou, co by se stalo po jejich nasazení čtyřkolce, raději to ale zatím nezkoušejte.
Jen u pružin se nicméně společnost H&R nezastavila, dále nabízí také rozšiřovací podložky. Těch je k dispozici hned několik druhů, přičemž základem je rozšíření nápravy o 16 milimetrů. Pokud vám to ovšem nestačí, můžete si dopřát nárůst o 20, 24 30, 36, 42, 44, 50 či dokonce 60 mm. Stejně tak je na výběr i černé nebo stříbrné provedení. Ceny pak startují na 92,55 Eurech (cca 2 400 Kč) za nejmenší provedení, zatímco zmiňované pružiny jsou k dispozici za 352 Eur (asi 9 000 Kč).
Tím nabídka H&R končí, tedy alespoň prozatím. Přihodit tak můžeme jen informaci z českých luhů a hájů, kde má německá společnost své zastoupení a momentálně snížené pružiny nabízí v akci za 7 514 Kč. Rozšiřovací podložky přímo pro Enyaq u nás zatím k dispozici nejsou, změna je ale jistě jen otázka času. Pokud se přitom rozhodnete pro ty největší, dejte nám vědět - Enyaq rozšířený o 6 cm v rámci jedné nápravy se totiž jen tak nevidí.
Dodat pak jen lze, že dle Němců by ani jeden z tuningových komponentů neměl snížit užitnou hmotnost. Narušen pak nemá být ani komfort, vzhled však měl být díky pružinám i podložkám umocněn. Totéž pak má platit o jízdě, která má být lepší hlavně v zatáčkách opět bez vlivu na komfort. Něco nám ale říká, že celkem citelné snížení se bez změny charakteristiky pružin obejít nemohlo.
![Němci poslali nejdražší Škodu dneška k zemi, za pár tisíc ji umí i rozplácnout do stran - 1 - Skoda Enyaq 2022 HaR tuning prvni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci poslali nejdražší Škodu dneška k zemi, za pár tisíc ji umí i rozplácnout do stran - 2 - Skoda Enyaq 2022 HaR tuning prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci poslali nejdražší Škodu dneška k zemi, za pár tisíc ji umí i rozplácnout do stran - 3 - Skoda Enyaq 2022 HaR tuning prvni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Upravit si můžete již i Škodu Enyaq, zatím s pomocí snížených pružin a rozšiřovacích podložek. Foto: H&R
Zdroj: H&R
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva