Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi
2.7.2022 | Petr Prokopec
Diesely jsou navzdory jejich přetrvávající oblibě u zákazníků jednoznačně na ústupu a kombíkům už slunce nad hlavou také nesvítí. Kdysi ideály svého druhu tak v podobě nových aut skoro nevznikají, v Bottropu se ale rozhodli držet se tradic.
Nabídka dieselových aut v posledních letech dramaticky prořídla. Ještě na počátku roku 2015 byly vozy s motory spalujícími naftu v oblibě nejen u zákazníků, ale i u politiků, poté však na světlo světa prosákly čachry Volkswagenu. A bylo vymalováno. Proti kdysi oblíbenému pohonu se zvedla velká vlna především politické a mediální averze, v důsledku čehož je výrobci začali nahrazovat benzinovými, hybridními či elektrickými modely. Zájem zákazníků v mezičase ani moc neklesl, však na trhu s ojetinami se změnilo jen velmi málo, prodeje nových dieselových aut ale začaly klesat kvůli utlumenému portfoliu.
Neznamená to, že byste tento pohon nenašli ani v showroomech s novými vozy, ovšem mířit již musíte do vyšších sfér. I tam ale novinek ubývá. S jednou zajímavou se nyní vytasil Brabus, který dlouhodobě vylepšuje modely Mercedesu. Tentokráte sáhnul po kombíku třídy C, konkrétně pak po verzi C300d, která již není osazena třílitrovým šestiválcem, jak by název naznačoval, ale pouze dvoulitrovým čtyřválcem. Ten firma z Bottropu ponechala na svém místě, výkon však zvedla z 265 na 310 koní a točivý moment z 550 na 600 Nm.
Brabus přitom nezasáhl do tovární řídicí jednotky, pouze ji doplnil o svůj modul PowerXtra D30. Díky tomu zůstala zachována klasická záruční lhůta, což v tuningovém světě přeci jen není tak obvyklé. Zlepšení akcelerace z klidu na stovku z 5,7 na 5,6 sekundy pak sice nepůsobí jako enormní, Němci však dodávají, že po zvýšení výkonu má kombík lepší pružnější zrychlení. Ve finále se pak může postarat i o snížení vašich výdajů za palivo, neboť stejnou práci zastane při lehčím zatížení plynového pedálu.
Jen u pohonné jednotky se Brabus nezastavil. Kombík totiž klesnul o 30 milimetrů blíže k zemi díky instalaci sportovních pružin. Zároveň se dočkal 19palcových kol Monoblock Z a nového čelního spoileru, který doplňuje tovární sadu AMG. Logo třícípé hvězdy bylo nahrazeno písmenem „B“, vzadu pak difuzor lemuje z každé strany dvojice koncovek výfuku. Opomenout nesmíme ani pár novinek v interiéru, jehož čalounění si zákazníci mohou zvolit dle svého přání. Dále pak dostanou hliníkové pedály či dveřní lišty.
O ceně se Brabus prozatím nezmiňuje, nicméně výkonové kity této společnosti se v závislosti na míře zvýšení výkonu prodávají od 10 tisíc Eur (cca 247 tisíc Kč). Jelikož v tomto případě byl posun na poměry firmy spíše nepatrný, s danou sumou můžete víceméně počítat. Podobné peníze pak dáte za litá kola a zbytek výše popsaného kompletu. Jak jsme tedy řekli, diesely sice k mání nadále jsou, ovšem skutečně už jen ve vyšších patrech trhu, zvláště mají-li mít přes 300 koní.
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 1 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 2 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 3 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 4 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 5 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 6 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 7 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 8 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 9 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 10 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 11 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 12 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 13 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 14 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 15 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 16 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci se sympaticky zapomněli v minulosti, ukázali nový ostrý dieselový kombík s 310 koňmi - 17 - Brabus D30 Kombi 2022 prvni sada 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Pod názvem Brabus D30 se skrývá upravený Mercedes-Benz C300d Kombi, který nově disponuje 310 dieselovými koňmi, 19palcovými koly či sníženým podvozkem. Foto: Brabus
Zdroj: Brabus
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejčtenější články
Sběratel rozjel silniční Formuli 1 Mercedesu na maximum na německé dálnici, z její dynamiky naskočí husí kůže i vám
27.6.2024Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024Po „noční můře” prožité s elektromobilem se majitel raději vrátil k 12 let staré spalovací ojetině
27.6.2024Pokus Korejců o dostupný masový elektromobil je sympatický, ale marný. Sami netuší, kdy tato auta reálně zlevní
27.6.2024Nové Bentley Continental je venku. Technickými změnami zákazníkům víc bere než dává
27.6.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva