Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025 | Petr Prokopec
O tomto autě si můžete myslet cokoli, už jeho dvanáctiválcový motor bez turba z něj ale dělá klenot svého druhu. A co když mu přidáte rozšířený bodykit, jiný podvozek a především výfuk, který vytlouká tabulky oken sousedova domu?
Před nedávnem jsem měl na test zapůjčenou Cupru Terramar VZ 2,0 TSI. Tedy španělské SUV poháněné přeplňovaným dvoulitrem, který na všechna čtyři kola posílá 265 koní. V tomto voze lze aktivovat sportovní režim zvaný nepřekvapivě Cupra, který vám zobrazí trochu jiné pozadí na palubním displeji, zostří reakce plynového pedálu a především naplní kabinu zvukem tak jadrným, až o sobě začnete smýšlet jako o pilotovi Formule 1. Ovšem pouze do chvíle, než se rozhodnete, že si motor a výfuk poslechnete také zvenčí. Načež stáhnete okénko... a zase jej zavřete, neboť vaše slechy nepolechtá působivá serenáda, že kterou by stálo minimálně 95 oktanů. Místo toho se o celý soundtrack starají reproduktory.
Jakkoli chápu, že hlučné výfuky dnes nejsou v módě a výrobci musí bojovat se stále přísnějšími normami, které se netýkají jen emisí, ale i „operních árií“, v případě Cupry Terramar šlo o zklamání. Jakožto majitel bych tak nejspíš hned oslovil nějakou tuningovou firmu, která by zařídila, aby zvukový doprovod nebyl falešný jako kabelka Prada z vietnamské tržnice. Přičemž inspirací by jí jednoznačně bylo nejnovější dílo německé společnosti Novitec. Ta sice vozy značky Cupra neupravuje, příkladem jim ovšem jít může.
Novitec se totiž podíval na zoubek Ferrari Purosangue, trochu jinému ostrému SUV, kterému dodal rozšířený bodykit zvaný Esteso. Zájemci se mohou rozhodnout, zda u něj zvolí karbonová vlákna dávající plně na odiv svou strukturu, nebo půjdou cestou levnějšího laminátu. V jeho případě pak mohou dále volit, zda dojde na lakování stejnou barvou, v jaké je vyveden zbytek karoserie, nebo kontrastním odstínem. Ve všech případech nicméně dojde na rozšíření SUV o 6 centimetrů.
Vyjma vytažených blatníků bodykit dál tvoří čelní splitter, střešní křídlo, difuzor či „osvalená“ kapota motoru. Ve spolupráci s firmou Vossen pak Novitec nabízí tři designy litých kol, které lze navíc nalakovat v 72 různých odstínech. Pokaždé ale dopředu zamíří dvaadvacítky a dozadu třiadvacítky. S ohledem na rozšířený bodykit přitom úpravce nabízí rozšiřovací podložky, stejně jako se mu do programu nastěhovaly pružiny snižující světlou výšku o 25 milimetrů.
Uvnitř se program zaměřuje pouze na přečalounění stávající palubky, dveřních panelů a sedadel, motorový prostor vyplněný 6,5litrovým atmosférickým dvanáctiválcem pak Novitec ponechal bez povšimnutí. Přesto však majitelé mohou počítat s vyšším výkonem než se standardními 725 koňmi, a to díky asi nejdůležitější položce výbavy, a to poladěnému výfuku. Po jeho instalaci totiž na zadní nápravu míří 756 koní.
Jak zacloumají s jízdní dynamikou, nebylo upřesněno, Novitec ovšem spolu s fotkami poslal do světa video, které je po onom zklamání z Cupry doslova pastvou pro uši. Upravené Ferrari Purosangue totiž zní jako monopost Formule 1. Pochopitelně nikoliv ten současný, který může konkurovat spíš hlučným vysavačům, řeč je o vozech z dvanáctiválcové éry, které bylo slyšet na míle od okruhu, po kterém se proháněly. Do této doby vás Novitec vrátí poměrně snadno, nikoli však levně - přesnou cenu ale sdělí jen vážným zájemcům.


















Po úpravách německé tuningové firmy Ferrari Purosangue jako SUV rozhodně nepůsobí, spíše připomíná ostrý hatchback. Jakmile ale jeho dvanáctiválec začne skrze nový výfuk dávat světu najevo svou přítomnost, začnete o něm smýšlet spíše jako o konkurenci pro monoposty F1. Foto: Novitec
Zdroj: Novitec
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out 26.10.2025
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 2 hodinami
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
