Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025 | Petr Prokopec
O tomto autě si můžete myslet cokoli, už jeho dvanáctiválcový motor bez turba z něj ale dělá klenot svého druhu. A co když mu přidáte rozšířený bodykit, jiný podvozek a především výfuk, který vytlouká tabulky oken sousedova domu?
Před nedávnem jsem měl na test zapůjčenou Cupru Terramar VZ 2,0 TSI. Tedy španělské SUV poháněné přeplňovaným dvoulitrem, který na všechna čtyři kola posílá 265 koní. V tomto voze lze aktivovat sportovní režim zvaný nepřekvapivě Cupra, který vám zobrazí trochu jiné pozadí na palubním displeji, zostří reakce plynového pedálu a především naplní kabinu zvukem tak jadrným, až o sobě začnete smýšlet jako o pilotovi Formule 1. Ovšem pouze do chvíle, než se rozhodnete, že si motor a výfuk poslechnete také zvenčí. Načež stáhnete okénko... a zase jej zavřete, neboť vaše slechy nepolechtá působivá serenáda, že kterou by stálo minimálně 95 oktanů. Místo toho se o celý soundtrack starají reproduktory.
Jakkoli chápu, že hlučné výfuky dnes nejsou v módě a výrobci musí bojovat se stále přísnějšími normami, které se netýkají jen emisí, ale i „operních árií“, v případě Cupry Terramar šlo o zklamání. Jakožto majitel bych tak nejspíš hned oslovil nějakou tuningovou firmu, která by zařídila, aby zvukový doprovod nebyl falešný jako kabelka Prada z vietnamské tržnice. Přičemž inspirací by jí jednoznačně bylo nejnovější dílo německé společnosti Novitec. Ta sice vozy značky Cupra neupravuje, příkladem jim ovšem jít může.
Novitec se totiž podíval na zoubek Ferrari Purosangue, trochu jinému ostrému SUV, kterému dodal rozšířený bodykit zvaný Esteso. Zájemci se mohou rozhodnout, zda u něj zvolí karbonová vlákna dávající plně na odiv svou strukturu, nebo půjdou cestou levnějšího laminátu. V jeho případě pak mohou dále volit, zda dojde na lakování stejnou barvou, v jaké je vyveden zbytek karoserie, nebo kontrastním odstínem. Ve všech případech nicméně dojde na rozšíření SUV o 6 centimetrů.
Vyjma vytažených blatníků bodykit dál tvoří čelní splitter, střešní křídlo, difuzor či „osvalená“ kapota motoru. Ve spolupráci s firmou Vossen pak Novitec nabízí tři designy litých kol, které lze navíc nalakovat v 72 různých odstínech. Pokaždé ale dopředu zamíří dvaadvacítky a dozadu třiadvacítky. S ohledem na rozšířený bodykit přitom úpravce nabízí rozšiřovací podložky, stejně jako se mu do programu nastěhovaly pružiny snižující světlou výšku o 25 milimetrů.
Uvnitř se program zaměřuje pouze na přečalounění stávající palubky, dveřních panelů a sedadel, motorový prostor vyplněný 6,5litrovým atmosférickým dvanáctiválcem pak Novitec ponechal bez povšimnutí. Přesto však majitelé mohou počítat s vyšším výkonem než se standardními 725 koňmi, a to díky asi nejdůležitější položce výbavy, a to poladěnému výfuku. Po jeho instalaci totiž na zadní nápravu míří 756 koní.
Jak zacloumají s jízdní dynamikou, nebylo upřesněno, Novitec ovšem spolu s fotkami poslal do světa video, které je po onom zklamání z Cupry doslova pastvou pro uši. Upravené Ferrari Purosangue totiž zní jako monopost Formule 1. Pochopitelně nikoliv ten současný, který může konkurovat spíš hlučným vysavačům, řeč je o vozech z dvanáctiválcové éry, které bylo slyšet na míle od okruhu, po kterém se proháněly. Do této doby vás Novitec vrátí poměrně snadno, nikoli však levně - přesnou cenu ale sdělí jen vážným zájemcům.


















Po úpravách německé tuningové firmy Ferrari Purosangue jako SUV rozhodně nepůsobí, spíše připomíná ostrý hatchback. Jakmile ale jeho dvanáctiválec začne skrze nový výfuk dávat světu najevo svou přítomnost, začnete o něm smýšlet spíše jako o konkurenci pro monoposty F1. Foto: Novitec
Zdroj: Novitec
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se jím řízená automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
včera
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
včera
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
