Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Německý HG Motorsport vymáčkl z Golfu VII GTI Performance až 308 koní
21.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Už verzi Performance současného GTI lze považovat za tovární tuning, pokud se ale nespokojíte s 230 koňmi, můžete zamířit i výše.
Volkswagen Golf GTI patří k nejoblíbenějším hot hatchům, a tak není divu, že se už pár měsíců po jeho představení objevilo na trhu hned několik úprav více či méně nezávislých tunerů, které si pochopitelně hrají hlavně s jeho výkonem. První pochopitelně musel být ABT, který zase tak nezávislý není a pro vůz slíbil výkon až 310 koní, nic hmatatelnějšího jsme od něj ale zatím vidět nemohli. To někteří skutečně samostatní úpravci už dotáhli svá díla dokonce a nebojí se jejich možnosti ani předvést na motorové brzdě.
Patří mezi ně německý HG Motorsport, který patří na tomto poli spíše k méně známým firmám. Právě tímto krokem se snaží dokázat, že „také umí” a minimálně z papírových výsledků čerstvě představených úprav to nelze příliš rozporovat. Nejde přitom jen o fakt, že nejpotentnější úprava posouvá špičkový výkon až za hranici 300 koní, ale i to, že hned od začátku HG nabídne hned čtveřici výkonových modifikací s jistě i různými cenovkami.
První možností je zvýšení standardního výkonu 169 kW (230 koní) resp. 350 Nm točivého momentu až na úroveň 193 kW (263 koní) a 376 Nm. Jen softwarový tuning to přitom není - karbonový přívod vzduchu k motoru bude spíše kosmetickou záležitostí, nový výfukový systém Bull-X a schopnější mezichladič stlačeného vzduchu HF-Series ale jistě dovedou více. Dynamiku tohoto provedení HG neudává, dá se ale očekávat, že už tato změna ji posune citelně dále.
Pokud by vám nestačilo ani 263 hřebců, můžete přepřáhnout na stádo čítající 289 koňských hlav. Ekvivalent 212 kW pramenící z točivého momentu až 405 Nm, firma ale podrobněji nerozvádí, co za další modifikace vozu dopřála (uvádí ovšem tytéž). Je také možné, že nic podstatného a vsadila pouze na software, nebo použila ještě výkonnější z výše zmíněných komponentů. Při zvýšení výkonu o 33 koní je totiž jakákoli hardwarová úprava v dnešní době v podstatě luxusem - potenciál těchto změn je rozhodně vyšší.
Jak jste si ale jistě domysleli, na metě 289 koní GTI od HG Motorsports nekončí a můžete si dopřát buď až 222 kW (302 koní) a 444 Nm nebo dokonce 226 kW (308 koní) a 435 Nm. V tomto případě ale zřejmě půjde jen o dvě jiná naladění, z nichž první preferuje silnější střední otáčky a druhá se žene za maximální výkonem v těch vyšších.
Dynamiku bohužel neznáme ani pro tyto verze, stejně tak HG trvá na tom, že pro ceny se musíte obrátit přímo na něj. Jestli to uděláte, ponecháme na vás, níže si každopádně můžete prohlédnout video podrobněji dokumentující možnosti jednotlivých úprav i zvuk nového výfuku a rovněž fotky takto modifikovaného Golfu. Vzhledem se ovšem u HG vůbec nezabývali...









Volkswagen Golfu VII GTI Performance v úpravě HG Motorsport
Zdroje: HG Motorsports, Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
před 4 hodinamiČíňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
včeraPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
včeraRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva