Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den

(+video) Auta s výkonem přes tisíc koní nebývají stavěna pro denní ježdění. Americký Switzer nicméně tvrdí, že přesně to jejich stroj dokáže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den

28.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+video) Auta s výkonem přes tisíc koní nebývají stavěna pro denní ježdění. Americký Switzer nicméně tvrdí, že přesně to jejich stroj dokáže.

Ve Spojených státech v Ohiu sídlí tuningová společnost Tyma Switzera specializující se (podle jejich stránek) výlučně na pár produktů značek Porsche a Nissan. Značka Switzer v našich končinách příliš známá není, ale na internetu se k ní nějaké informace i propagační videa najít dají.

Proč o ní píšeme? Nehledě na to, že za pozornost určitě stojí jejich tisícikoňové GT-R, neméně odvážně zní i tvrzení majitele firmy, který říká, že model s paketem R1KX nazvaný Ultimate Street Edition (USE) je auto ideální na závody, sprinty ale také klidně na každodenní dojíždění třeba do práce nebo za nákupy.

„Náš vůz jsme vyvinuli a postavili pro všechny, kteří potřebují auto s výkonem přes tisíc koní, ale zároveň chtějí cestovat každý den v pohodlí či už na okruh, do kanceláře, obchodu, případně musí trávit čas v zácpě, nárazník na nárazníku na dálnici,“ vysvětluje Tym Switzer.

Podle něj je u jejich vozu důležité především to, že volnoběh motoru nebo přeřazování funguje hladce, výfuk nevydává ohlušující rachot a ozubená kola převodovky rozhodně nekňučí. Switzer také upozorňuje, že model USE (což bychom mohli považovat ve volnějším překladu také za slovní hříčku ve smyslu „použitelný“) dokáže při ustálené jízdě po dálnici jezdit za 11,8 litru na 100 km. Ani při pomalejším tempu se auto nepřehřívá a ke svému provozu nepotřebuje závodní benzín.

Switzer ovšem ujišťuje, že se Nissan GT-R USE na požádání a bez kompromisů změní „z kočičky na řvoucího lva“, což lépe než slova určitě demonstruje video pod článkem.

Co netušíme, je cena přestavby zahrnující třeba i převodovku a brzdový systém, levné to ale asi nebude. Jen u vidlicového šestiválce VR38DETT o objemu 3,8 litru došlo k výměně pístů, ojnic, vačkových hřídelí, posílení chlazení, instalaci nerezových svodů a výfuku, přeprogramování řídicí jednotky a modifikována byla rovněž chlazená turbodmychadla. U podvozku se objevila nová lehčí kola, snížené pružiny, firma ovšem staví vůz na relativně konvenční vysokorychlostní pneumatiky místo runflatů.


Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 1 - Nissan GTR Switzer 01Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 2 - Nissan GTR Switzer 02Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 3 - Nissan GTR Switzer 03Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 4 - Nissan GTR Switzer 04Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 5 - Nissan GTR Switzer 05Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 6 - Nissan GTR Switzer 06Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 7 - Nissan GTR Switzer 07Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 8 - Nissan GTR Switzer 08Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 9 - Nissan GTR Switzer 09Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 10 - Nissan GTR Switzer 10Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 11 - Nissan GTR Switzer 11Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 12 - Nissan GTR Switzer 12Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 13 - Nissan GTR Switzer 13Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 14 - Nissan GTR Switzer 14Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den - 15 - Nissan GTR Switzer 15
Kolik přesně má GT-R USE koní? Firma uvádí 1 000, graf z brzdy ukazuje trochu méně, obavy z nedostatku síly pod kapotou snad ale nehrozí

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.