Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nissan GT-R Switzer Ultimate Street Edition: tisíc koní pro každý den
28.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+video) Auta s výkonem přes tisíc koní nebývají stavěna pro denní ježdění. Americký Switzer nicméně tvrdí, že přesně to jejich stroj dokáže.
Ve Spojených státech v Ohiu sídlí tuningová společnost Tyma Switzera specializující se (podle jejich stránek) výlučně na pár produktů značek Porsche a Nissan. Značka Switzer v našich končinách příliš známá není, ale na internetu se k ní nějaké informace i propagační videa najít dají.
Proč o ní píšeme? Nehledě na to, že za pozornost určitě stojí jejich tisícikoňové GT-R, neméně odvážně zní i tvrzení majitele firmy, který říká, že model s paketem R1KX nazvaný Ultimate Street Edition (USE) je auto ideální na závody, sprinty ale také klidně na každodenní dojíždění třeba do práce nebo za nákupy.
„Náš vůz jsme vyvinuli a postavili pro všechny, kteří potřebují auto s výkonem přes tisíc koní, ale zároveň chtějí cestovat každý den v pohodlí či už na okruh, do kanceláře, obchodu, případně musí trávit čas v zácpě, nárazník na nárazníku na dálnici,“ vysvětluje Tym Switzer.
Podle něj je u jejich vozu důležité především to, že volnoběh motoru nebo přeřazování funguje hladce, výfuk nevydává ohlušující rachot a ozubená kola převodovky rozhodně nekňučí. Switzer také upozorňuje, že model USE (což bychom mohli považovat ve volnějším překladu také za slovní hříčku ve smyslu „použitelný“) dokáže při ustálené jízdě po dálnici jezdit za 11,8 litru na 100 km. Ani při pomalejším tempu se auto nepřehřívá a ke svému provozu nepotřebuje závodní benzín.
Switzer ovšem ujišťuje, že se Nissan GT-R USE na požádání a bez kompromisů změní „z kočičky na řvoucího lva“, což lépe než slova určitě demonstruje video pod článkem.
Co netušíme, je cena přestavby zahrnující třeba i převodovku a brzdový systém, levné to ale asi nebude. Jen u vidlicového šestiválce VR38DETT o objemu 3,8 litru došlo k výměně pístů, ojnic, vačkových hřídelí, posílení chlazení, instalaci nerezových svodů a výfuku, přeprogramování řídicí jednotky a modifikována byla rovněž chlazená turbodmychadla. U podvozku se objevila nová lehčí kola, snížené pružiny, firma ovšem staví vůz na relativně konvenční vysokorychlostní pneumatiky místo runflatů.
Kolik přesně má GT-R USE koní? Firma uvádí 1 000, graf z brzdy ukazuje trochu méně, obavy z nedostatku síly pod kapotou snad ale nehrozí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva