Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR

Na první pohled je to jen další úprava už tak často upravovaného Mercedesu. Zkoumání detailů nabídky ale připomíná, jak bizarní pravidla u nás kdysi platila a jaká stále platí v některých evropských zemích.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR

8.11.2020 | Petr Miler

Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR

/

Foto: Lumma Design

Na první pohled je to jen další úprava už tak často upravovaného Mercedesu. Zkoumání detailů nabídky ale připomíná, jak bizarní pravidla u nás kdysi platila a jaká stále platí v některých evropských zemích.

Většina podnikatelů, ať už jde o fyzické nebo právnické osoby, potřebuje ke své práci auto. Bez ohledu na typ, značku, motorizaci nebo cenu svůj dopravní prostředek používají při obdobných služebních cestách všeho druhu. V řadě zemí si ale všichni podnikatelé nejsou rovni.

Jistě si vzpomenete na někdejší praxi v České republice, která panovala až do minulé dekády. Tehdy za plně nákladovatelné vozy (tedy umožňující i odpočet DPH) platily jen ty, které byly klasifikovány jako užitkové. Jako by snad živnostník, který například pracuje jako instalatér a ke své práci potřebuje dodávku, byl něčím více než ten, který je kupříkladu programátorem a brašnu s notebookem k tomu nezbytnou uveze klidně v Mazdě MX-5.

Tak se stalo, že na užitkové vozy byly přestavovány i rozličné kombíky a hatchbacky, které vozily mezi prostorem pro lidi a zavazadla přepážku a uvnitř beztak seděl třeba onen ajťák s brašnou. Tato praxe u nás díky bohu skončila a stejně je od té doby pohlíženo na všechny vozy použitelné k podnikání jakéhokoli druhu. Ne všude ale k takovému posunu došlo.

Např. v Nizozemsku nebo v Dánsku je dál možné plně nákladovat jen auta s převažujícím prostorem pro náklad než pro lidi, a tak se tam běžné setkáte třeba s luxusními SUV zbavenými zadních sedadel a se zatmavenými zadními bočními skly, které se tváří jako dodávka. Že se to děje, připomíná novinka firmy Lumma Design, která představila vůz s trochu komplikovaným označením CLR G770 R. A v tiskových materiálech k němu uvolněných třeba pro země Beneluxu dodává, že autu neumí jen upravit vzhled a přidat mu výkon, ale umí jej také elegantně zbavit zadních sedadel a zatmavit jeho skla a předělat ho... na náklaďák.

Je to vskutku důrazná připomínka popsané praxe, neboť tohle auto je opravdu extrém svého druhu. Když si někdo pseu(do)dodávku udělá z beztak luxusního VW Touareg 3,0 TDI, asi se nad tím málokdo pozastaví, tady se ale bavíme o upraveném Mercedesu třídy G od AMG, který je extrémně výkonným, luxusním i drahým obrazem jakési rozmařilosti svých kupců. Nic proti ní, ale netvařme se, že luxusní auto za miliony s 585 koňmi, které dokáže projet lesem bez jakékoli formální cesty, je něco skromného.

Verze od Lummy vypadá zvenčí ještě opulentněji a k vizuálním, pro některé jistě kýčovitým modifikacím přidává zvýšení výkonu dvakrát přeplňovaného motoru 4,0 V8 na 650 koní a 950 Nm. Jak takové monstrum jede, výrobce raději neuvádí, už tovární dynamika znamenající akceleraci na stovku za 4,5 sekundy a maximálku omezenou na 240 km/h je ale na podobnou krabici na kolech extrém.

Z tohoto lze nyní udělat nákladní vůz a snížit tak základní cenu upraveného Géčka v Německu (167 009 Eur, 4,4 milionu Kč, s dalšími modifikacemi a příplatkovou tovární výbavou ale může vzrůst o další miliony) o pár desítek procent. To už se vyplatí a i pro lecjakou firmu to v dnešní době může být důvod, proč po takovém autě nakonec přece jen sáhnout.


Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 1 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 01Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 2 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 02Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 3 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 03Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 4 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 04Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 5 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 05Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 6 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 06Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 7 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 07Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 8 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 08Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 9 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 09Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 10 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 10Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 11 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 11
Doba je zlá, a tak úpravci jinak nabízející modifikace vzhledu a výkonu nabízejí zákazníkům ze zemí s legislativou podobnou někdejší české rovnou i přetvoření vozu na dodávku s možností odpočtu DPH. Foto: Lumma Design

Zdroj: Lumma Design

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.