Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Novitec Maserati GranCabrio MC: italský švihák dostal výkon 646 koní
19.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trojzubý kabriolet nově zvládne stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 305 km/h. Kromě kompresoru dostal navíc i kovaná kola.
Německou tuningovou společnost Novitec asi není třeba představovat. Jako jedna z mála totiž značnou část svého programu zaměřuje na italské plnokrevníky. Ferrari F12 tak úpravce vyšrouboval výkon na 763 koní, zatímco pro Maserati byla již před rokem a půl připravena síla 646 koní, aA to hlavně díky přidání kompresoru s maximálním plnícím tlakem 0,43 baru a mezichladiče s vodním okruhem. Až doposud však bylo možné takto poladěný 4,7litrový motor V8 využívat pouze za předpokladu, že jste vlastnili kupé GranTurismo. Nyní, s parným létem na krku, ale nastal čas i na přepracování GranCabria.
Italský čtyřmístný švihák tak kromě výše uvedených doplňků dostal ještě vylepšený palivový systém, sportovnější sání a překalibrovanou řídicí jednotku. Pro lepší zásobování mezichladiče se na voze objevuje agresivně vyhlížející kapota s ventilačními otvory, o dunivější zvuk se pak stará nové výfukové potrubí ukončené dvěma koncovkami o průměru 105 mm. Vybrat si přitom můžete jejich leštěné nebo naopak zatmavené provedení.
S těmito úpravami samozřejmě nelze očekávat sériové parametry. Akcelerace z klidu na stovku tak klesla na 3,9 sekundy, což je identický čas jako u upraveného kupé, hodnotu 200 km/h však GranCabrio protne již za 11,4 s. Tedy o 2,6 sekundy rychleji než model s pevnou střechou, což je opravdu zajímavý výsledek, který by měl mít spojitost s jiným programem převodovky. Nejvyšší rychlost 305 km/h totiž za kupé zaostává o kilometr.
Vyjma motorového prostotu přitom Novitec zapracoval také na podvozku, který umožňuje snížení o 40 mm, nová jsou pak kovaná kola Tridente NM4, jež obouvají pneumatiky o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 315/25 ZR22 vzadu. Sáhnout ovšem můžete i po předchozím provedení NM3, přičemž v obou případech je stejně jako u výfuku k dispozici leštěná nebo tmavá verze.
Po stránce cenové vás pak úprava motorového prostoru a výměna výfuku vyjde na 23 900 Eur (cca 622 000 Kč) bez daně, o kapotě nebo kolech zpráva Novitecu bohužel nehovoří. Dá se ale počítat s tím, že milion na nákup všech komponentů by vám u německého úpravce měl postačit. Tedy pokud nezamýšlíte i přepracování interiéru.

























Firma Novitec se na Maserati GranCabrio vyřádila hlavně po mechanické stránce. V rámci optiky je totiž nová pouze kapota a kovaná kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 7 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 8 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 10 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 11 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
