Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Novitec Torado: upravené Lamborghini Aventador dostalo výkon 969 koní
3.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stovku dá italský exot za 2,8 sekundy, dvoustovku za 7,4 s. Kromě toho se pyšní novým bodykitem, stavitelným podvozkem a jinými koly.
S úpravami italských krasavců má německá tuningová firma Novitec bohaté zkušenosti. V minulosti se již podívala na zoubek Ferrari FF či F12, stranou zájmu ovšem nezůstaly ani modely s trojzubcem ve znaku, konkrétně Maserati GranTurismo a GranCabrio. Nyní Novitec představuje program pro třetí část apeninského trojlístku, a to Lamborghini. Pro vrcholný Aventador má přitom v rukávu hned několik úprav, které jeho výkon mohou zvednout až pomalu k tisícovce koní. Ale nepředbíhejme a projděme si je pěkně popořadě.
Základní úpravy totiz počítají pouze s přeprogramováním řídicí jednotky, kdy výkon může vyšplhat na 722 nebo 728 koní (standardně 700). Pokud ovšem k těmto modifikacím přidáte také nový titanový výfuk, můžete se těšit na 743 nebo 748 koní. To je ovšem pouze takový předkrm před hlavním chodem, který zahrnuje také dva kompresory, nové vstřikování a mezichladiče, vysokotlaké palivové pumpy, upravené sací potrubí nebo optimalizovaný software.
Výkon a točivý moment v takovém případě vyskočí na 969 koní a 912 Nm, čímž již Lambo zasahuje do teritoria Bugatti Veyron. Navýšení síly je ovšem věc jedna a její přenos na silnici věc druhá. A zdá se, že v tomto má Novitec menší problémy. I přes 269 bonusových koní totiž zrychlení z klidu na stovku kleslo jen o desetinu na 2,8 s. O trochu působivější je pak akcelerace na 200 km/h, kterou dá vůz za 7,4 sekundy, přesto bychom ale od takového nárůstu čekali trochu více.
Samozřejmě, na semaforech s vámi asi jen málokdo bude chtít soupeřit, díky čemuž budete moci vcelku beze strachu vyprávět, že vlastníte zřejmě nejvýkonnější Aventador na světě. A také jeden z nejagresivněji vyhlížejících, zvlášť pokud se rozhodnete pro bílou barvu, s níž ideálně kontrastují nové karbonové boční prahy, přední nárazník, zadní difuzor a mohutné zadní křídlo.
Z uhlíkových vláken jsou rovněž boční vstupy vzduchu, stejně jako zadní kapota motoru. Úprav ovšem doznala i ta přední, stejně jako se měnilo také obutí. Aventador totiž nově používá 20palcové přední a 21palcové zadní ráfky s pneumatikami Pirelli P-Zero. Míru přiblížení k zemi pak definuje stavitelný podvozek KW, zatímco do kabiny se nastěhovala kůže, karbon a nové audio Revox.
Ceny Novitec bohužel aktuálně nezmiňuje, stejně jako není známé datum zahájení prodeje. Dá se ovšem počítat s tím, že veškeré úpravy by měly být k dispozici ještě o letních prázdninách. A to zřejmě za částku, která by vám stačila na ojeté Murciélago.























Úprava nazvaná Novitec Torado počítá s karbonovým bodykitem, novými litými koly a především výkonem 969 koní, který zaručuje zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy a na dvoustovku za 7,4 s
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Zákazníkovi Fordu krátce po koupi samovolně shořelo auto, o rok později dostal od firmy dárek, na který nezapomene
před 3 hodinamiČíňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
včeraPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
včeraRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva