Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Novitec Maserati GranCabrio MC: italský švihák dostal výkon 646 koní
19.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trojzubý kabriolet nově zvládne stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 305 km/h. Kromě kompresoru dostal navíc i kovaná kola.
Německou tuningovou společnost Novitec asi není třeba představovat. Jako jedna z mála totiž značnou část svého programu zaměřuje na italské plnokrevníky. Ferrari F12 tak úpravce vyšrouboval výkon na 763 koní, zatímco pro Maserati byla již před rokem a půl připravena síla 646 koní, aA to hlavně díky přidání kompresoru s maximálním plnícím tlakem 0,43 baru a mezichladiče s vodním okruhem. Až doposud však bylo možné takto poladěný 4,7litrový motor V8 využívat pouze za předpokladu, že jste vlastnili kupé GranTurismo. Nyní, s parným létem na krku, ale nastal čas i na přepracování GranCabria.
Italský čtyřmístný švihák tak kromě výše uvedených doplňků dostal ještě vylepšený palivový systém, sportovnější sání a překalibrovanou řídicí jednotku. Pro lepší zásobování mezichladiče se na voze objevuje agresivně vyhlížející kapota s ventilačními otvory, o dunivější zvuk se pak stará nové výfukové potrubí ukončené dvěma koncovkami o průměru 105 mm. Vybrat si přitom můžete jejich leštěné nebo naopak zatmavené provedení.
S těmito úpravami samozřejmě nelze očekávat sériové parametry. Akcelerace z klidu na stovku tak klesla na 3,9 sekundy, což je identický čas jako u upraveného kupé, hodnotu 200 km/h však GranCabrio protne již za 11,4 s. Tedy o 2,6 sekundy rychleji než model s pevnou střechou, což je opravdu zajímavý výsledek, který by měl mít spojitost s jiným programem převodovky. Nejvyšší rychlost 305 km/h totiž za kupé zaostává o kilometr.
Vyjma motorového prostotu přitom Novitec zapracoval také na podvozku, který umožňuje snížení o 40 mm, nová jsou pak kovaná kola Tridente NM4, jež obouvají pneumatiky o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 315/25 ZR22 vzadu. Sáhnout ovšem můžete i po předchozím provedení NM3, přičemž v obou případech je stejně jako u výfuku k dispozici leštěná nebo tmavá verze.
Po stránce cenové vás pak úprava motorového prostoru a výměna výfuku vyjde na 23 900 Eur (cca 622 000 Kč) bez daně, o kapotě nebo kolech zpráva Novitecu bohužel nehovoří. Dá se ale počítat s tím, že milion na nákup všech komponentů by vám u německého úpravce měl postačit. Tedy pokud nezamýšlíte i přepracování interiéru.
Firma Novitec se na Maserati GranCabrio vyřádila hlavně po mechanické stránce. V rámci optiky je totiž nová pouze kapota a kovaná kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22