Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem

Pro ty, kteří by měli zájem o přeplňované Porsche 911, ale více jim vyhovuje pohon zadních kol a manuální převodovka, má Ruf řešení - model RCT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem

5.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro ty, kteří by měli zájem o přeplňované Porsche 911, ale více jim vyhovuje pohon zadních kol a manuální převodovka, má Ruf řešení - model RCT.

Podobně jako Alpina a BMW, i firma Ruf si je s Porsche velmi blízká. Ženevský autosalon pro ni znamená představení nového modelu RCT, který je postavený na Porsche 911 991 Carrera S. Není to CTR, přestože zářivá žlutá barva nově představeného stroje je stejná, jako na slavném Rufu CTR Yellowbird z roku 1987, který zvládal stovku za 3,7 vteřiny.

Zkratka RCT znamená Ruf Carrera Turbo a odkazuje, co najdeme v útrobách - 3,8litrový plochý šestiválec dostal dvě turbodmychadla, která z něj dolují 525 koní a 680 Nm. To stačí ke zrychlení na stovku za 3,5 vteřiny, na dvoustovku za 10,8 s a maximálka činí 315 km/h. Protože je RCT založené na již zmíněné Carreře S, nabídne to, co turbo od Porsche nemůže - pohon zadních kol a manuální převodovku. V případě zájmu však je možno vybavit RCT dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol.

Změnami prošla samozřejmě také karoserie - kromě nového laku dostal Ruf RCT černá kola, nový přední nárazník, nástavce prahů a zadní nárazník s difuzorem, o jehož fuknci si dovolíme pochybovat. Nová je také zadní kapota - dá-li se tak malé víko, přes které se k motoru ani moc nedostanete, nazvat - se spoilerem ve tvaru kachního ocasu s otvorem pro přístup vzduchu k mezichladiči.

Vylepšení se dostalo také podvozku, tlumiče i pružiny byly přitvrzeny, ale o pohodlí prý cestující nepřijdou. Zlepšila se prý také torzní tuhost karoserie a pasivní bezpečnost, to díky údajnému trubkovému rámu, zakamuflovanému do interiéru. Jak se změnila hmotnost auta, není známo.

Podobně ani nevíme, kdy bude Ruf RCT k mání, neočekáváme ale kdo ví jak dlouhou dobu od ženevského představení. Nemáme ani informace stran ceny, ale nedivili bychom se, kdyby nebyla příliš vzdálena 4,16 milionům korun, které si Porsche účtuje za své vlastní Turbo.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 1 - 2014 ruf rct zeneva 01Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 2 - 2014 ruf rct zeneva 02Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 3 - 2014 ruf rct zeneva 03Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 4 - 2014 ruf rct zeneva 04Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 5 - 2014 ruf rct zeneva 05Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 6 - 2014 ruf rct zeneva 06Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 7 - 2014 ruf rct zeneva 07Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 8 - 2014 ruf rct zeneva 08Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 9 - 2014 ruf rct zeneva 09Ruf RCT: 911 991 má 525 turbokoní na zadních kolech, s manuálem - 10 - 2014 ruf rct zeneva 10
Ženevský autosalon uvítal i nový Ruf RCT

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše