Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tohle je nejsilnější Škoda Octavia III RS, má 329 koní na brzdě
31.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
O úpravách nové generace Octavie RS jsme už slyšeli, žádná z nich ale dosud nepřekročila metu 300 koní. Ta od HotHatchShopu ano.
Několikrát jsme se v posledních letech zmínili, že nová Škoda Octavia RS není navzdory předsudkům antiškodovářů vůbec špatným autem. A třebaže mezi pravověrné hot-hatche ji už kvůli karoserii s velkým kufrem zařadíte těžko, zdá se být v mnoha ohledech více než jen slušným derivátem Golfu GTI. Zazářila ostatně na Nordschleife, neztratila se ani po boku Subaru WRX STi a to už s naprosto standardním továrním výkonem.
Je však jisté, že její motor má mnohem větší potenciál, čemuž budiž jednoznačným důkazem Seat Leon Cupra 280 či VW Golf R vyzbrojený navíc pohonem všech kol. Mnoho úpravců se toho však zatím nechytlo, tedy alespoň pokud se bavíme o veřejně prezentovaných kitech, přesto víme, že několik koníků navíc pobere levou zadní. Byla tu už verze s rovnými 300 konňmi, jakou jsme překřtili na českou Cupru, existují náznaky budoucí silnější verze přímo od automobilky, ale o mnoho víc jsme dosud neviděli. To se teď mění.
Nejnovější úprava realizovaná českou společností HotHatchShop.cz s pomocí modifikací firmy APR si říká jednoduše Stage 1. Sestává z celokarbonového sání APR a přeprogramované řídicí jednotky, přičemž benzinový dvoulitr s turbodmychadlem díky ní dosahuje výkonu 329 koní a 523 Nm točivého momentu. Tvůrci hovoří o nástupu výkonu téměř od volnoběhu, který generuje vysoký točivý momentem dostupný v širokém spektru otáček. Celých 300 koní je tak k dispozici v rozmezí od 4 250 až do 6 400 otáček, „odbrzdění” našimi starými známými z Dieselpoweru pak ukazuje na maximum 329 koní v 4 921 ot-./min - to zní jako dosti nízko posazená špička, maximum je ale spíše velmi ploché, však ještě v 6 000 ot./min motor generuje 315 koní. Tohle určitě nepojede ani trochu špatně, ale musíte počítat, že pro maximální parametry vyžaduje motor 98oktanový benzin.
Kdo by se stejně jako my obával, že vůz nepřenese veškerý výkon na přední poháněnou osu, toho by mohla částečně uklidnit technologie „Torque Management“ starající se prostřednictvím řídicí jednotky o dávkování točivého momentu na nízké rychlostní stupně, čímž jsou problémy s nedostatkem trakce značně eliminovány. Celokarbonové sání se údajně souběžně s tím podepisuje na minimalizaci turbodíry, na rychlejších reakcích na sešlápnutí plynového pedálu a také na působivější výkonové špičce.
Kromě zmíněného se úpravce rozhodl také pro úpravu podvozku sportovními pružinami Eibach Pro-Kit, které výrazně zlepšily jízdní vlastnosti, zmírnily náklony v zatáčkách a celkově zvýšily stabilitu auta, aniž by se narušil komfort jízdy. Pokud se vám to všechno stále nezdá dostatečně zajímavé, pak vězte, že na cestě je ještě silnější provedení (APR Stage 2), které by mělo přihodit také sportovní výfukový systém. U něho by se mohl výkon pohybovat kolem 350 koní a možná, že časem i překročí hranici čtyř set. To už by se pak mohly dít věci...















Škoda Octavia RS III a její benzinový dvoulitr mají ještě velkou výkonovou rezervu. Český úpravce ho vyhnal s pomocí jiné řídicí jednotky a sání na téměř 330 koní a zajímavých 523 Nm, což zní více než slibně. A troufá si i na víc...
Zdroj: HotHatchShop.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
Nejnovější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
před 2 hodinamiFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
před 4 hodinamiStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
před 5 hodinamiZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 7 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva