Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tohle je nejsilnější Škoda Octavia III RS, má 329 koní na brzdě
31.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
O úpravách nové generace Octavie RS jsme už slyšeli, žádná z nich ale dosud nepřekročila metu 300 koní. Ta od HotHatchShopu ano.
Několikrát jsme se v posledních letech zmínili, že nová Škoda Octavia RS není navzdory předsudkům antiškodovářů vůbec špatným autem. A třebaže mezi pravověrné hot-hatche ji už kvůli karoserii s velkým kufrem zařadíte těžko, zdá se být v mnoha ohledech více než jen slušným derivátem Golfu GTI. Zazářila ostatně na Nordschleife, neztratila se ani po boku Subaru WRX STi a to už s naprosto standardním továrním výkonem.
Je však jisté, že její motor má mnohem větší potenciál, čemuž budiž jednoznačným důkazem Seat Leon Cupra 280 či VW Golf R vyzbrojený navíc pohonem všech kol. Mnoho úpravců se toho však zatím nechytlo, tedy alespoň pokud se bavíme o veřejně prezentovaných kitech, přesto víme, že několik koníků navíc pobere levou zadní. Byla tu už verze s rovnými 300 konňmi, jakou jsme překřtili na českou Cupru, existují náznaky budoucí silnější verze přímo od automobilky, ale o mnoho víc jsme dosud neviděli. To se teď mění.
Nejnovější úprava realizovaná českou společností HotHatchShop.cz s pomocí modifikací firmy APR si říká jednoduše Stage 1. Sestává z celokarbonového sání APR a přeprogramované řídicí jednotky, přičemž benzinový dvoulitr s turbodmychadlem díky ní dosahuje výkonu 329 koní a 523 Nm točivého momentu. Tvůrci hovoří o nástupu výkonu téměř od volnoběhu, který generuje vysoký točivý momentem dostupný v širokém spektru otáček. Celých 300 koní je tak k dispozici v rozmezí od 4 250 až do 6 400 otáček, „odbrzdění” našimi starými známými z Dieselpoweru pak ukazuje na maximum 329 koní v 4 921 ot-./min - to zní jako dosti nízko posazená špička, maximum je ale spíše velmi ploché, však ještě v 6 000 ot./min motor generuje 315 koní. Tohle určitě nepojede ani trochu špatně, ale musíte počítat, že pro maximální parametry vyžaduje motor 98oktanový benzin.
Kdo by se stejně jako my obával, že vůz nepřenese veškerý výkon na přední poháněnou osu, toho by mohla částečně uklidnit technologie „Torque Management“ starající se prostřednictvím řídicí jednotky o dávkování točivého momentu na nízké rychlostní stupně, čímž jsou problémy s nedostatkem trakce značně eliminovány. Celokarbonové sání se údajně souběžně s tím podepisuje na minimalizaci turbodíry, na rychlejších reakcích na sešlápnutí plynového pedálu a také na působivější výkonové špičce.
Kromě zmíněného se úpravce rozhodl také pro úpravu podvozku sportovními pružinami Eibach Pro-Kit, které výrazně zlepšily jízdní vlastnosti, zmírnily náklony v zatáčkách a celkově zvýšily stabilitu auta, aniž by se narušil komfort jízdy. Pokud se vám to všechno stále nezdá dostatečně zajímavé, pak vězte, že na cestě je ještě silnější provedení (APR Stage 2), které by mělo přihodit také sportovní výfukový systém. U něho by se mohl výkon pohybovat kolem 350 koní a možná, že časem i překročí hranici čtyř set. To už by se pak mohly dít věci...















Škoda Octavia RS III a její benzinový dvoulitr mají ještě velkou výkonovou rezervu. Český úpravce ho vyhnal s pomocí jiné řídicí jednotky a sání na téměř 330 koní a zajímavých 523 Nm, což zní více než slibně. A troufá si i na víc...
Zdroj: HotHatchShop.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejnovější články
Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
před 7 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 9 hodinamiFandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
před 10 hodinamiNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 23:20 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.20. 11:24 - pavproch
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.20. 09:26 - JeanneFadel
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB