Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tohle je nejsilnější Škoda Octavia III RS, má 329 koní na brzdě
31.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
O úpravách nové generace Octavie RS jsme už slyšeli, žádná z nich ale dosud nepřekročila metu 300 koní. Ta od HotHatchShopu ano.
Několikrát jsme se v posledních letech zmínili, že nová Škoda Octavia RS není navzdory předsudkům antiškodovářů vůbec špatným autem. A třebaže mezi pravověrné hot-hatche ji už kvůli karoserii s velkým kufrem zařadíte těžko, zdá se být v mnoha ohledech více než jen slušným derivátem Golfu GTI. Zazářila ostatně na Nordschleife, neztratila se ani po boku Subaru WRX STi a to už s naprosto standardním továrním výkonem.
Je však jisté, že její motor má mnohem větší potenciál, čemuž budiž jednoznačným důkazem Seat Leon Cupra 280 či VW Golf R vyzbrojený navíc pohonem všech kol. Mnoho úpravců se toho však zatím nechytlo, tedy alespoň pokud se bavíme o veřejně prezentovaných kitech, přesto víme, že několik koníků navíc pobere levou zadní. Byla tu už verze s rovnými 300 konňmi, jakou jsme překřtili na českou Cupru, existují náznaky budoucí silnější verze přímo od automobilky, ale o mnoho víc jsme dosud neviděli. To se teď mění.
Nejnovější úprava realizovaná českou společností HotHatchShop.cz s pomocí modifikací firmy APR si říká jednoduše Stage 1. Sestává z celokarbonového sání APR a přeprogramované řídicí jednotky, přičemž benzinový dvoulitr s turbodmychadlem díky ní dosahuje výkonu 329 koní a 523 Nm točivého momentu. Tvůrci hovoří o nástupu výkonu téměř od volnoběhu, který generuje vysoký točivý momentem dostupný v širokém spektru otáček. Celých 300 koní je tak k dispozici v rozmezí od 4 250 až do 6 400 otáček, „odbrzdění” našimi starými známými z Dieselpoweru pak ukazuje na maximum 329 koní v 4 921 ot-./min - to zní jako dosti nízko posazená špička, maximum je ale spíše velmi ploché, však ještě v 6 000 ot./min motor generuje 315 koní. Tohle určitě nepojede ani trochu špatně, ale musíte počítat, že pro maximální parametry vyžaduje motor 98oktanový benzin.
Kdo by se stejně jako my obával, že vůz nepřenese veškerý výkon na přední poháněnou osu, toho by mohla částečně uklidnit technologie „Torque Management“ starající se prostřednictvím řídicí jednotky o dávkování točivého momentu na nízké rychlostní stupně, čímž jsou problémy s nedostatkem trakce značně eliminovány. Celokarbonové sání se údajně souběžně s tím podepisuje na minimalizaci turbodíry, na rychlejších reakcích na sešlápnutí plynového pedálu a také na působivější výkonové špičce.
Kromě zmíněného se úpravce rozhodl také pro úpravu podvozku sportovními pružinami Eibach Pro-Kit, které výrazně zlepšily jízdní vlastnosti, zmírnily náklony v zatáčkách a celkově zvýšily stabilitu auta, aniž by se narušil komfort jízdy. Pokud se vám to všechno stále nezdá dostatečně zajímavé, pak vězte, že na cestě je ještě silnější provedení (APR Stage 2), které by mělo přihodit také sportovní výfukový systém. U něho by se mohl výkon pohybovat kolem 350 koní a možná, že časem i překročí hranici čtyř set. To už by se pak mohly dít věci...
Škoda Octavia RS III a její benzinový dvoulitr mají ještě velkou výkonovou rezervu. Český úpravce ho vyhnal s pomocí jiné řídicí jednotky a sání na téměř 330 koní a zajímavých 523 Nm, což zní více než slibně. A troufá si i na víc...
Zdroj: HotHatchShop.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva