Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tuning jak dělaný pro Leoše Mareše udělá z jeho Rolls-Roycu 672koňovou střelu
12.9.2020 | Petr Miler
Nevíme, jestli nejznámější český majitel výjimečně rychlého a výjimečně luxusního SUV tuto nabídku ocení, ale mohl by. Technické úpravy Rolls-Royců jsou všechno, jen ne obvyklé a změna dynamiky je citelná.
Jsou auta, na která většina úpravců raději nesahá. Má to více důvodů, od vyspělosti původní techniky přes obecně malou skupinu potenciálních zákazníků až po fakt, že mnozí majitele výjimečných automobilů považují „tuning” za sprosté slovo - však oni si mohou koupit to nejlepší přímo z továrny. Neuvidíte tak mnoho firem nabízet modifikace pro auta jako jsou Bugatti, Ferrari nebo Rolls-Roycy, pár se jich ale přesto najde.
Mezi takové patří i VFEngineering, jenž si na na paškál vzal auto, které u nás nejvíce proslavil Leoš Mareš. Známý český všeuměl si už dříve pořídil Rolls-Royce Cullinan, jedno z nejrychlejších, nejluxusnějších a nejdražších SUV světa, u kterého mu dosud nejslavněji došel benzin při cestách českou divočinou. Takovým problémům úpravou výkonu jistě nepředejde, to spíše naopak, ale zase vyřeší jiné - třeba že by mu někdo s jiným SUV mohl ukázat záda.
Lidé od VF si totiž vzali do parády motor 6,75 V12, který Cullinan pohání, a přidali mu 100 koní výkonu a 149 Nm točivého momentu. Výsledkem je tak nálož 672 koní a 999 Nm, která stačí ke stlačení akcelerace na stovku z 5,7 na 5,1 sekundy. To je vskutku slušný rozdíl, který bude ve vyšších rychlostech ještě markantnější. O vlivu úpravy na maximální rychlost se úpravce nezmiňuje.
Posunu bylo dosaženo jen softwarově, takže úprava - alespoň tedy na poměry majitelů Rolls-Royců - není příliš drahá. Přesně 3 995 dolarů znamená necelých 90 tisíc Kč, za které si na Cullinan jistě nekoupíte ani zimní sadu kol s pneumatikami. Jestli někoho zaujme, třeba i u nás, ukáže jen čas, nabídka je to skutečně neobvyklá.




Leoš Mareš měl dosud v případě svého Cullinanu problémy spíše se spotřebou paliva a velikostí nádrže. Foto: Leoš Mareš@Instagram
Pokud by je měl i s výkonem, může pomoci úprava na 672 koní, majitele Rollsu jistě nezruinuje. Foto: VFEngineering
Zdroj: VFEngineering
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 9 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 9 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 10 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 11 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva