Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Venku je jedno z nejbláznivějších aut vůbec, na všech 6 svých kol posílá 1 217 koní a přes 1 500 Nm
20.4.2022 | Petr Prokopec
Vznikne v pouhých třech exemplářích a jeho kupci si budou moci užívat zcela jedinečné kombinace parametrů. Jde o extrémnější provedení už tak extrémního stoje s 1 025 koňmi a 1 314 Nm.
Před pár jsme vám představili nové čínské SUV Hongqi LS7, které je opravdovým mastodontem. Na délku totiž měří 5 695 milimetrů, na šířku 2 095 mm a na výšku 1 985 mm. Tomu se nemůže rovnat ani britský Rolls-Royce Cullinan, šanci má pouze prodloužený Cadillac Escalade. Ve srovnání s tím, nač si ovšem posvítíme dnes, bledne celá tato trojice. Texaská firma Hennessey Performance se totiž utrhla ze všech myslitelných řetězů a stvořila to nejšílenější monstrum ve své 31leté historii. A možná nejen v té.
Novinka nese označení Hennessey Mammoth 1000 6x6 TRX a vychází ze sériového pick-upu Ram 1500 TRX. Ten má na délku 5 916 mm a jeho pohon zajišťuje 6,2litrový osmiválec HEMI naladěný na 712 koní a 884 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou špatné parametry. Pro Texasany v čele s Johnem Hennesseym šlo nicméně o pouhý odrazový můstek. Šasí bylo totiž prodlouženo, aby dokázalo pojmout třetí nápravu. Pick-up tak nyní měří na délku 7 190 milimetrů a váží zhruba 4 tuny, což znamená, že běžné řidičské oprávnění již nestačí.
S ohledem na čachry v motorovém prostoru nicméně budete muset zvládat o trochu více než jen obří dimenze a nemalou hmotnost. Tuningová firma totiž sériovou jednotku vyndala a na její místo instalovala verzi Hellcat se stejným objemem, nicméně doplněnou o nové vstřikování či upravené sání. Modifikováno bylo rovněž i přeplňování, pohonná jednotka tak nově produkuje 1 026 koní a 1 314 Nm, pročež je na tom lépe než Bugatti Veyron. Byť ve srovnání s tímto hypersportem zde máme auto s dvojnásobnou hmotností.
Ve výsledku by tedy nemělo nikoho překvapit, že zrychlení z klidu na stovku se odhaduje na 3,5 sekundy, což v kontextu s daným výkonem nevypadá až tak oslnivě. Možná i proto se John Hennessey rozhodl zajít ještě dále a představit tak limitovanou edici v rámci limitované edice. „Základní“ Mammoth 1000 6x6 TRX totiž bude omezen jen na dvanáct exemplářů ročně, nicméně texaská firma pro tři zákazníky představila provedení Hellephant, u kterého zvedla výkon dokonce na 1 217 koní a více jak 1 500 Nm. Tím překonává i Bugatti Chiron.
Jelikož vysoká hmotnost i u tohoto výkonnějšího provedení zůstává na čtyřech tunách, je pochopitelné, že hypersport z Molsheimu bude v přímce i nadále napřed. Jeho majitel nicméně neustále bude mít na paměti biblický příběh o Davidu a Goliáši. Upravený pick-up totiž není jen dlouhý či extrémně výkonný, ale také neskutečně vysoký. Texasané mu totiž dodali rovněž off-roadový podvozek Bilstein, 20palcová kola a 37palcové pneumatiky, načež Mammoth narostl na 2 130 mm do výšky.
Výkon upraveného motoru přitom na všech šest kol posílá osmistupňová automatická převodovka, se kterou je spárován off-roadový kit umožňující uzamknout obě zadní nápravy. Novinka by tedy neměla ohromit jen při zrychlení na hladkém asfaltu, ale rovněž v náročném terénu. Její majitel nicméně bude muset v tu chvíli zapomenout na cenu, která startuje na 450 tisících dolarech (cca 10,18 mil. Kč). Chvályhodné přitom je, že počítat můžete se zárukou na dva roky či 38 tisíc kilometrů.
„Vše, co děláme, lze na stupnici od jedné do desíti ohodnotit známkou 11, ovšem Mammoth 1000 6x6 si zaslouží dvanáctku. Je to rozhodně král všech silnic,“ uvedl k vozu John Hennessey a připomněl, že firma zvládá obsloužit zákazníky z celého světa. Ti pak u novinky mohou kromě již zmíněného počítat třeba s novými LEDkami a nárazníky, stejně jako s prošívanými sedadly. K dispozici je však pouze levostranné řízení.










Mammoth 1000 6x6 TRX standardně počítá s 1 025 koňmi, jenž se starají o tři nápravy, šest kol a 7 190 milimetrů délky. Ve třech případech nicméně došlo na zvýšení výkonu motoru na 1 217 koní. Foto: Hennessey Performance
Zdroj: Hennessey Performance
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 4 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva