Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejhodnotnějších automobilových značek: Toyota vítězí, Tesla se dere vpřed
9.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský výrobce je aktuálně ceněn na 700,68 miliardy korun. Google okupující vrchol žebříčku je však o řád výše. A jsou tu další zajímavosti.
Automobilky spolu soupeří zejména v oblasti registrací. Jejich výše ale nemusí notně korespondovat s hodnotou značky, jak se o tom aktuálně může přesvědčit Volkswagen. Jako koncern tohoto jména sice aktuálně prodává více aut než Toyota, ovšem jako samostatnou značku jej v žebříčku Brandz Top 100 sestavovaném společností Millward Brown nenajdeme. Oproti je v něm japonská značka stálicí, navíc opět jako nejvýše postavená automobilka.
Toyota tak zopakovala loňské prvenství, přičemž meziročně její hodnota dokonce narostla o 2 procenta na 29,5 miliardy dolarů (cca 700,68 mld. Kč). Aktuálně jí tak v celkovém pořadí patří 28. příčka, což je o dvě místa lepší umístění než v roce 2015. Podle Petera Walshe z Millward Brown za tím stojí soustavná snaha inovovat, jež ústí v kladnou odezvu zákazníků a tedy následně i vysoké prodeje.
Druhé místo mezi automobilkami obhájilo BMW, které si také polepšilo o 2 procenta. Jeho hodnota aktuálně činí 26,8 mld. USD (636,55 mld. Kč), což jej meziročně poslalo o příčku výše na celkové 33. místo. Na devětatřicátém pak najdeme Mercedes, jenž si taktéž udržel loňský bronz. Jeho pozice se však zlepšila o čtyři příčky, neboť hodnota firmy narostla o 4 % na 22,7 mld. USD (539,16 mld. Kč).
Walsh přitom dodává, že na růstu třícípé hvězdy se projevil nejen příchod nové třídy E, ale také neustále se zlepšující registrace značky v Číně. Ve prospěch mnichovského výrobce má pak hovořit zejména nová řada 7 či plug-in hybridní sporťák i8 a elektromobil i3. Tedy vozy, jejichž prodeje klesají, či v prvním případě nedosahují hodnot mnohem starší konkurence právě od Mercedesu.
Za těmito třemi značkami následuje v rámci automobilového světa poměrně velká propast, přičemž mezi zbývající sedmičkou z nejlepších deseti nenajdeme jen premianty, ale také propadlíky. Nejvíce přitom zamířilo dolů Audi (- 6%), které doplácí na problémy mateřského VW Group. Tento pokles, spolu se snížením na straně Hondy a Land Roveru, zapříčinil snížení celkové hodnoty 10 nejlepších automobilních značek o 3 % na 139,9 mld. USD (3,3 bilionu Kč).
Vůbec poprvé se mezi nejlepší nastěhovaly také automobilky Porsche a Tesla, které dosáhly na deváté, respektive desáté místo. V případě amerického výrobce elektromobilů za vším stojí hlavně příchod nového Modelu 3, na který Tesla aktuálně přijala již takřka 400 000 předobjednávek. Porsche pak mělo zabodovat plejádou nových přeplňovaných modelů.
O překvapení není nouze ani na nejvyšších místech mimo automobilový sektor, neboť Google vytlačil z první pozice Apple. Podle Walshe zatím stojí fakt, že z pohledu zákazníků u „nakousnutého jablka“ nepřišli se žádnou zásadní inovací, zatímco Google měl loni investovat do řady nových věcí, zejména pak internetových úložišť (Cloudů).
Je přitom třeba dodat, že hodnota obou firem je neskutečně vysoko (Google - 229,2 mld. USD/ 5,44 bilionu Kč, Apple - 228,5 mld. USD/5,42 bilionu Kč), zvláště pak ve srovnání se zbytkem světa v čele s třetím Microsoftem. Za zmínku pak stojí ještě výrazné zlepšení Facebooku (+44 %) nebo Amazonu (+59 %).
Nejhodnotnější automobilové značky světa pro rok 2016
(údaj v závorce ukazuje celkové pořadí v žebříčku, za závorkou změnu hodnoty v procentech oproti loňskému roku)
1. Toyota - 29,5 mld. USD (28), +2
2. BMW - 26,8 mld. USD (33), +2
3. Mercedes-Benz - 22,7 mld. USD (39), +4
4. Honda - 13,2 mld. USD (74), -1
5. Ford - 13,1 mld. USD (75), 0
6. Nissan - 11,5 mld. USD (92), +1
7. Audi - 9,5 mld. USD, -6
8. Land Rover - 4,7 mld. USD, -5
9. Porsche - 4,4 mld. USD
10. Tesla - 4,4 mld. USD
(Audi, Land Rover, Porsche a Tesla nedosáhly na žebříček Top 100, Porsche a Tesla loni chyběly mezi desítkou nejhodnotnějších automobilových značek)
Úplné pořadí žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa dle BrandZ








Toyota sice je nejhodnotnější automobilovou značkou, celkový vítěz je ale o několik tříd výše
Zdroj: BrandZ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva