Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový
27.1.2020 | Mirek Mazal
Ojeté limuzíny zaniklé značky si cenu běžně moc nedrží a prodávají se dnes až nečekaně levně. I mezi nimi se ale najde exemplář, který je dražší než nové modely Mercedesu, s veškerým luxusem na palubě pokoří stovku za 4,4 s.
Před osmi lety německý Daimler ukončil existenci Maybachu coby samostatné značky. Znamenalo to definitivní tečku za snem o německé konkurenci stálic jako jsou Rolls-Royce a Bentley. Jméno zakladatele Wilhelma Maybacha se do motoristického dění vrátilo v roce 2015 v souvislosti s vrcholnou verzí plavného Mercedesu třídy S, ale to už zkrátka není ano.
Nostalgické jedince ohlížející se za originální produkcí Maybachu běžně potěší překvapivě nízké sumy požadované za ojeté kusy, inzerovaná nabídka sotva zajetého exempláře typu 57S ale není z těch. Čtrnáctiletý kus sice ujel pouze 14 768 kilometrů, ale pořád je to skoro dekádu a půl staré auto. První majitel za něj zaplatil 504 804 Eur (aktuálně 13,1 milionu Kč) a dnes kolikrát stačí na koupi podobného vozu desetina této sumy. Na tento kus je ale pořad třeba tučných 199 900 Eur (5,2 milionu Kč), tedy více než na moderní Mercedes-Maybach S650.
Důvodem je, že jde o unikát postavený firmou Brabus, který spojení luxusu a dynamiky posílá až do nebeských sfér. Německý úpravce se postaral o naladění 6,3litrové pohonné jednotky na 537 kW (730 koní) a 1 320 Nm. Vidlicový dvanáctiválec bi-turbo vepředu propůjčuje limuzíně vlastnosti supersportovního vozu, zrychlení na 100 km/h je otázkou 4,4 sekundy, rozlet končí po dosažení limitu 300 km/h. To jsou i dnes ohromující hodnoty uvážíme-li, jaký luxus Maybachy skýtaly a skýtají.
Stříbrný expres navenek tají své schopnosti, fádní barva laku zapadne, možná jen dva podlouhlé výfuky by mohly něco napovědět. Exteriér pěkně doplňují 21palcové disky Brabus Monoblock VI s obutými pneumatikami Dunlop 275/40 R 21 vpředu a 315/35 R 21 vzadu. Podvozek reguluje vlastnosti v závislosti na jízdním režimu.
Vzduchové pružení izoluje posádku od nerovností, pohodlnému přesunu pomáhají měkká křesla čalouněná černou kůží. Celý kokpit je zbarven do temna, matné tmavé plochy jen místy rozjasňují lesklé části či karbonové doplňky. Ze seznamu moderního vybavení stojí za zmínku například digitální přístrojový štít, televizní tuner, přehrávač DVD, obrazovky pro zadní cestující, elektrické záclonky nebo panoramatické okno. Luxus každým coulem si drží úroveň i po letech automobilového pokroku, nic tak výkonného a luxusního ani dnes nikdo nenabízí.
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 1 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 2 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 3 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 4 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 5 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 6 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 7 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 8 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 9 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 10 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 11 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 12 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 13 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 14 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 15 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 16 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 17 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 18 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 19 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 20 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![14 let starý Maybach stojí víc než nový nejlepší Mercedes, existuje jediný takový - 21 - Maybach 57S Brabus 2006 prodej 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Unikátní Maybach 57S Brabus umí zatlačit do měkkých křesel, stovku zvládne za 4,4 sekundy, asi i proto si drží cenu do dnešních dnů
Zdroj: Brabus
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva