Home > Rubriky a sekce > > Článek
30 let starý Opel na sprintech týral moderní auta, na maximálce byl skoro k neporažení
2.2.2020 | Mirek Mazal
Pomalu muzejní Opel vypadal na letišti plném moderních superaut nemístně, víte ale jak je to s tím, kdo se směje naposledy. Z konkurentů prohnal i ty nejlepší a nakonec si získal respekt.
Milovník značky Opel vyvenčil svoji stylovou soupravu na srazu moderních aut, který byl doplněn tradičními sprinty. Německý majitel zapřáhl za udržovanou Omegu vozík s upraveným Kadettem a dojel reprezentovat starou éru automobilového průmyslu.
Opel Kadett generace E se přestal vyrábět v roce 1991, proto působil na letišti jako veterán schopný okouzlit leda skoro sériovým vzhledem. Tovární podoba ale zůstala jen zvenčí, kromě hladkého vzorku sportovních kol a jiného výfuku majitel ponechal vnější podobu původní, zato uvnitř se děly věci. Vykuchanou kabinu obsadil trubkový rám, sportovní sedačky Honda byly doplněny závodními pásy, také volant je jiný a nechybí ani nezbytný talisman u spolujezdce. Proměna se ale odehrála hlavně pod kapotou, kde nyní trůní turbomotor s výkonem okolo 700 koní napojený na přední nápravu přes manuální převodovku.
Takto vyladěný Kadett přijel reprezentovat doby dávno minulé. Jak se asi museli cítit protivníci v nových Audi a Porsche, když se vedle nich postavil na startovní čáru. O vítězství nad desítky let starým kompaktem asi vůbec nepochybovali a časově nakonec uspěli všichni, rychlostně ale Opel vyhrál téměř všechny souboje. Níže můžete vidět tři klání s nejrychlejšími protivníky.
Proti Audi RS6 Avant C7 od tunerů z VAGPlus Kadett zaostal o 1,4 sekundy, i když v cíli půlmílové trati byl rychlejší o 32 km/h. Druhý sprint na 800 metrů ovládlo Porsche 991 Turbo S HPT s náskokem 2,5 sekund a jen tří kilometrů za hodinu, zatímco třetí souboj opět dopadl časově lépe pro Audi RS6 Avant C7 od úpravců LCE, ale superkombi do cíle dojelo rychlostí o 18 km/h nižší než vyrámovaný Opel s pohonem jedné nápravy.
Bílý veterán si přes absenci pohonu 4x4, který jej stál nejspíše absolutní vítězství, vysloužil respekt závodníků i potlesk obecenstva, mezi ostatními zapůsobil jako zjevení schopné zatnout zuby a stíhat násobně dražší auta připravená vydat ze sebe maximum v krátkém okamžiku.


















Lehký Kadett neudělal ostudu, naopak si vydobyl respekt na letišti plném moderních aut
Zdroj: Gumbal@Youtube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 28 minutami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 26 minutami
Nabídka výkonných Mercedesů se dál rozpadá, kvůli novým regulacím brzy skončí hned pět modelů
před hodinou
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 2 hodinami
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
