Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
59metrovou luxusní superjachtu už 7 let nikdo nechce, svůj osud zkouší zlomit slevou 118 milionů Kč
6.6.2023 | Petr Prokopec
Je to největší jachta, která kdy byla postavena ve Španělsku. A nejenže se ji sedm nejen let nedaří prodat, nikdy za svou existenci neměla normálního majitele. Toho teď zkouší ulovit skrze slevu, která je optikou cen aut zvedá obočí.
Ve světle událostí posledních let může být těžké vzpomenout na rok 2008, kdy naplno udeřila globální finanční krize, jíž předcházela americká krize hypoteční. Došlo tak na pád mnoha bank, zhroutily se akciové trhy a cena ropy klesla během pár měsíců na méně než čtvrtinu někdejšího maxima. V podstatě tak stačilo mít špatně zainvestováno a pomalu ze dne na den se z miliardářů stali milionáři a z milionářů bezdomovci.
Za vzpomínkou na počátek celosvětové recese stojí jachta Maybe, která od roku 2016, kdy byla dokončena, hledá majitele. Ten původní ji objednal právě před patnácti lety, ovšem následně z neupřesněných důvodů z projektu vycouval. Že za tím s největší pravděpodobností stojí dopady oné krize, asi není třeba uvádět. To je ovšem pouze začátek poněkud strastiplného příběhu, který zatím nemá šťastný konec. A protože svět se potýká s dalšími problémy, můžeme se jen ptát, kdy a zda takový vůbec dorazí.
Vraťme se ale zpět do zmíněného roku 2008, kdy bylo oznámeno, že jachta Maybe bude tou největší, jaká kdy byla ve Španělsku postavena. S pracemi na ní začala společnost Factoria Naval Marin, ovšem i ta začala mít vážné potíže. V roce 2015 pak definitivně zavřela krám, přičemž projektu se ujala loděnice Metalships & Docks. Ta sice měla značné zkušenosti s výrobou malých lodí a hlídkových člunů, ovšem ve světě luxusních jachet byla nováčkem.
Projekt se nicméně povedlo v roce 2016 zdárně dokončit, následně však začalo hledání movitého zájemce. Ten se dosud nenašel, i proto byla cena 59metrové jachty snížena o více než 5 milionů Eur (cca 118 milionů Kč) na 24,9 mil. Eur (asi 586 milionů Kč). To již představuje značnou vábničku, zvláště když loď v podstatě nebyla používána. Její motory a generátory za sebou totiž mají méně než 1 800 hodin provozu. Za touto porcí navíc stojí jen částečný provoz jdoucí na konto nutné údržby.
Jachta byla koncipována pro dlouhodobý pobyt mimo přístavy. I když tedy dvojice pohonných jednotek zvládá vyvinout maximální tempo 12 uzlů (22 km/h), cestovní rychlost činí 9 uzlů (16,6 km/h) - v té chvíli akční rádius činí víc než 10 tisíc námořních mil (18 520 km). Spíše než běžné motorové čluny tak má dopravu majitele a hostí na starosti vrtulník. Ten musí dosahovat nemalého doletu, což klade nárok na větší rozměry stroje, jímž byla uzpůsobena velikost helipadu.
Danému zadání nicméně odpovídá daleko více věcí. Jachta kupříkladu počítá pouze s 12 hosty, o které se stará 16 členů posádky. Pasažéři pak mají k dispozici skutečný pětihvězdičkový plovoucí resort, jenž zahrnuje vše od plně vybaveného fitness centra přes saunu a masážní salón až po stylovou vířivku, společenský salónek nebo soukromé kino. A nechybí ani venkovní či vnitřní jídelna, zatímco v jednotlivých kajutách bylo využito hlavně přírodní dřevo, jemná kůže a semiš. Nemáte náhodou zájem? Auto se slevou 118 milionů hned tak nekoupíte...














Jachta Maybe má zatím za sebou poněkud strastiplnou životní cestu, přičemž od roku 2016, kdy byla dokončena, jí nikdo nechce. Po výrazné slevě by se nicméně zájemce najít mohl. Foto: Metalships & Docks, tiskové materiály
Zdroj: Metalships & Docks
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 2 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 3 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 5 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 6 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva