Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američan najel s VW s TDI 717 tisíc km za 7 let, odmítl výhodný výkup a jezdil dál
16.10.2019 | Petr Prokopec
Tohle auto dokonale ukazuje, jak moc některým Američanům přirostly motory TDI k srdci. I když jej majitel mohl po vypuknutí Dieselgate výhodně prodat, raději si jej nechal na další statisíce km.
Když před čtyřmi lety vyšlo najevo, že Volkswagen podváděl s dieselovými motory, dočkali jsme se opravdu radikálních reakcí. Překvapivě však nepřišly z Ameriky, kde bylo „chytré“ zařízení velkým problémem. Místo toho se proti kdysi oblíbeným pohonným jednotkám obrátila Evropa, a to hlavně v politické rovině. Ve Spojených státech však byly motoristé i úřady spokojeni s tím, že se Němci k podvodu přiznali a jaksepatří za to zaplatili. Tím bylo vše smazáno a mohlo se pokračovat dále.
Co přesně to znamená? Především tolik, že diesely v posledních čtyřech letech na trhu neklesaly k bodu nula, nýbrž zájem o ně naopak narůstal. Situace zašla dokonce tak daleko, že po návratu upravených aut s motory TDI kdysi osazenými inkriminovaným softwarem natrh Američané začali Volkswagenu trhat ruce. Tuto mánii do značné míry způsobili ti, kteří kdysi kývli na výhodný zpětný odkup problematických aut, která jim pak chyběla. Někteří ale od začátku své turbodiesely dát nechtěli a také je nedali.
Dokládá to nejnovější přírůstek v nabídce společnosti Fairway Ford z Kingsportu v Tennessee. K mání je u ní Jetta spadající do kauzy Dieselgate, za kterou majitel mohl na jaře 2016 dostat při povinném výkupu nemalých 12 500 USD (293 500 Kč). Se svým vozem byl ale velmi spokojen, jak ostatně dokládá jeho nájezd. Již pouhých deset měsíců po koupi, která proběhla v roce 2012, měl vlastník nakrouceno 70 tisíc mil (112 630 km). Ve chvíli, kdy propukl dieselový skandál, z toho bylo čtvrt milionu mil (402 250 km) a právě tehdy se mohl vozu zbavit skoro za 300 tisíc Kč, tolik by za něj na trhu nikdy nedostal. Člověk evidentně naprosto oddaný svému Volkswagenu ale ani tady nehodlal skončit a nabídku německé automobilky jako jeden z mála odmítl.
Na to měl dle soudem posvěceného postupu právo, Volkswagen v takovém případě musel vyplatit odškodnění ve výši 5 100 USD (119 740 Kč) a přistoupit k úpravě pohonné jednotky, která by se tak na silnice již mohla vrátit jako legální. To se stalo v listopadu 2017, kombík přitom v té době již měl na kontě 345 tisíc mil (555 105 km). Od modifikace zvládl dalších 100 tisíc mil (160 900 km), což jen dokládá, že americké modifikace turbodieselu nemají zásadní negativní vliv na fungování vozu.
Kombi má tedy nyní najeto neskutečných 445 600 mil (716 940 km), což je na sedm let provozu něco neskutečného. Vše ale evidentně funguje, jak má - a co více, ani zvenčí, ani zevnitř auta nenajdete známky tak razantního používání. Právě naopak se zdá, že do kožených sedadel jen zřídka někdo usedl, snad jen volant je více ohmataný, než bývá. Ale na 717 tisíc km... Zachováno zůstalo i písmo na ovládání multimediálního systému či ikonky na ovládání dveří. Při takovém nájezdu je to pozoruhodné.
Ve výsledku bychom se tedy vůbec nedivili, kdyby inzerát již nebyl dlouho aktivní, ostatně majitel nyní za vůz požaduje jen 5 000 USD (117 400 Kč). Za to lze počítat nejen s nemalým nájezdem, ale jak jsme již zmínili, také s překvapivě zachovalou kabinou, ve které trůní rovněž volič šestistupňového dvouspojkového automatu. Kromě něj si přitom první majitel dopřál také příplatkové střešní okno, jenž zjevně neprotéká.
Dvoulitrový turbodiesel pak produkuje výkon 140 koní, který míří na přední kola. Na obou nápravách se přitom počítá se 17palcovými ráfky, které jsou opotřebené spíše jen na okrajích, a to nikoliv výrazně. Jde přitom o jediný viditelný venkovní problém, se stříbrnou karoserií již žádné další škrábance spojené nejsou. Majiteli tuhle Jettu evidentně miloval...
















Tento Volkswagen Jetta má za sebou již 716 940 km, na jeho stavu to ale stěží poznáte. Spolehlivý je evidentně také jeho dieselový dvoulitr, a to i po provedených modifikacích kvůli kauze Dieselgate
Zdroj: Autotrader
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 9 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
