Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američan najel s VW s TDI 717 tisíc km za 7 let, odmítl výhodný výkup a jezdil dál
16.10.2019 | Petr Prokopec
Tohle auto dokonale ukazuje, jak moc některým Američanům přirostly motory TDI k srdci. I když jej majitel mohl po vypuknutí Dieselgate výhodně prodat, raději si jej nechal na další statisíce km.
Když před čtyřmi lety vyšlo najevo, že Volkswagen podváděl s dieselovými motory, dočkali jsme se opravdu radikálních reakcí. Překvapivě však nepřišly z Ameriky, kde bylo „chytré“ zařízení velkým problémem. Místo toho se proti kdysi oblíbeným pohonným jednotkám obrátila Evropa, a to hlavně v politické rovině. Ve Spojených státech však byly motoristé i úřady spokojeni s tím, že se Němci k podvodu přiznali a jaksepatří za to zaplatili. Tím bylo vše smazáno a mohlo se pokračovat dále.
Co přesně to znamená? Především tolik, že diesely v posledních čtyřech letech na trhu neklesaly k bodu nula, nýbrž zájem o ně naopak narůstal. Situace zašla dokonce tak daleko, že po návratu upravených aut s motory TDI kdysi osazenými inkriminovaným softwarem natrh Američané začali Volkswagenu trhat ruce. Tuto mánii do značné míry způsobili ti, kteří kdysi kývli na výhodný zpětný odkup problematických aut, která jim pak chyběla. Někteří ale od začátku své turbodiesely dát nechtěli a také je nedali.
Dokládá to nejnovější přírůstek v nabídce společnosti Fairway Ford z Kingsportu v Tennessee. K mání je u ní Jetta spadající do kauzy Dieselgate, za kterou majitel mohl na jaře 2016 dostat při povinném výkupu nemalých 12 500 USD (293 500 Kč). Se svým vozem byl ale velmi spokojen, jak ostatně dokládá jeho nájezd. Již pouhých deset měsíců po koupi, která proběhla v roce 2012, měl vlastník nakrouceno 70 tisíc mil (112 630 km). Ve chvíli, kdy propukl dieselový skandál, z toho bylo čtvrt milionu mil (402 250 km) a právě tehdy se mohl vozu zbavit skoro za 300 tisíc Kč, tolik by za něj na trhu nikdy nedostal. Člověk evidentně naprosto oddaný svému Volkswagenu ale ani tady nehodlal skončit a nabídku německé automobilky jako jeden z mála odmítl.
Na to měl dle soudem posvěceného postupu právo, Volkswagen v takovém případě musel vyplatit odškodnění ve výši 5 100 USD (119 740 Kč) a přistoupit k úpravě pohonné jednotky, která by se tak na silnice již mohla vrátit jako legální. To se stalo v listopadu 2017, kombík přitom v té době již měl na kontě 345 tisíc mil (555 105 km). Od modifikace zvládl dalších 100 tisíc mil (160 900 km), což jen dokládá, že americké modifikace turbodieselu nemají zásadní negativní vliv na fungování vozu.
Kombi má tedy nyní najeto neskutečných 445 600 mil (716 940 km), což je na sedm let provozu něco neskutečného. Vše ale evidentně funguje, jak má - a co více, ani zvenčí, ani zevnitř auta nenajdete známky tak razantního používání. Právě naopak se zdá, že do kožených sedadel jen zřídka někdo usedl, snad jen volant je více ohmataný, než bývá. Ale na 717 tisíc km... Zachováno zůstalo i písmo na ovládání multimediálního systému či ikonky na ovládání dveří. Při takovém nájezdu je to pozoruhodné.
Ve výsledku bychom se tedy vůbec nedivili, kdyby inzerát již nebyl dlouho aktivní, ostatně majitel nyní za vůz požaduje jen 5 000 USD (117 400 Kč). Za to lze počítat nejen s nemalým nájezdem, ale jak jsme již zmínili, také s překvapivě zachovalou kabinou, ve které trůní rovněž volič šestistupňového dvouspojkového automatu. Kromě něj si přitom první majitel dopřál také příplatkové střešní okno, jenž zjevně neprotéká.
Dvoulitrový turbodiesel pak produkuje výkon 140 koní, který míří na přední kola. Na obou nápravách se přitom počítá se 17palcovými ráfky, které jsou opotřebené spíše jen na okrajích, a to nikoliv výrazně. Jde přitom o jediný viditelný venkovní problém, se stříbrnou karoserií již žádné další škrábance spojené nejsou. Majiteli tuhle Jettu evidentně miloval...
Tento Volkswagen Jetta má za sebou již 716 940 km, na jeho stavu to ale stěží poznáte. Spolehlivý je evidentně také jeho dieselový dvoulitr, a to i po provedených modifikacích kvůli kauze Dieselgate
Zdroj: Autotrader
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva