Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi říká, že jeho auta už nejsou stejná. A vysvětlilo, proč taková byla. Věříte mu to?
2.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tedy, uvěřit Audi, proč vsadilo na jednotný korporátní design, není těžké. Úplně se nám ale nezdá, že by firma s touto praxí s novými modely přestala.
Designérům z Ingolstadtu byla v posledních letech vytýkána lenost, s jakou již hezkých pár dekád pracují jejich kolegové od Porsche. Přenášení stejných designových nápadů z jednoho modelu na druhý je ale prý u Audi minulostí. Automobilka říká, že opustila filozofii „ruských panenek“ a místo toho sází na mnohem výraznější rozdíly mezi jednotlivými modely. Už nové A6, A7 a A8 mají být jiné, kreativitu má pak dále podpořit budoucí „elektrifikace”, která je pro designéry mnohem méně svazující z hlediska některých dnes nezbytných prvků, jako je třeba maska chladiče. Tu elektromobily nepotřebují.
Je ovšem otázkou, jak moc lze brát slova Audi vážně. Nová A6 se představí až v dalších týdnech a může překvapit, nová A8 je ale venku a nová A7 jakbysmet. A jak se můžete přesvědčit na obrázcích níže, dramaticky odlišné, jak automobilka slibovala, jednoduše nejsou. Pokud si přes sebe promítnete přídě obou modelů, jak jsme to udělali na hlavním obrázku, budete mít skoro problém rozeznat, který vůz je který.
Lidé od čtyř kruhů zjevně nechtějí co možná nejjednotnější design opustit, aspoň ale upřímně přiznávají, proč to dosud dělali. „Tento designový proces soustavného opakování jsme použili proto, abychom učinili Audi lépe rozpoznatelným v nových a rozvíjejících se trzích, mezi něž patří třeba Čína,“ osvětluje údajně dřívější jednotvárnost šéf automobilky Rupert Stadler. Přitom dodává, že nyní je Audi na největším trhu světa známé již dost. „Můžeme proto začít tuto filozofii měnit a dodávat každému vozu jeho vlastní tvář.“
„Připouštíme, že nyní je prostor na větší odlišení. A jelikož naše vozy mají vždy minimálně šestiletý produkční cyklus, myslím, že každý z nich by měl dostat vlastní design, aby mohl být atraktivní po celou tuto dlouho dobu,“ přichází se svou troškou do mlýna designový šéf značky Marc Lichte, autor právě nových A6, A7 i A8. Ten zároveň věří, že s přerodem automobilce pomůže expanze elektrifikovaných modelů, jenž odstartuje v příštím roce s SUV E-tron quattro.
Že více odlišností přinesou další novinky, ale Lichte říkal už před představením A7 a A8 a realitou se to úplně nestalo. Přesto slibuje dál: „Vzhled zamíří zcela odlišnou cestou. Designéři budou mít více prostoru na hraní, neboť budou moci navrhovat vozy s kratšími převisy a nižšími kapotami. To celkově stylizaci zatraktivní,“ upřesňuje Lichte s tím, že daný přerod mají umožnit i kompaktní rozměry elektrických pohonných jednotek.
Šéfdesignér Audi tím ale nepřímo potvrzuje, že změna designové filozofie bude mnohem pozvolnější proces, než Němci tvrdí. A bude se i tak týkat relativně malé části portfolia. Je totiž třeba si uvědomit, že ačkoliv se o elektromobilitě mluví každý den od rána do večera, v reálu si takové vozy nepořizuje téměř nikdo někteří experti nevěří, že se na tom v nejbližší době cokoli změní. A pokud si uvědomíme, jak široká je nabídka Audi, pak několik málo ryze elektrických novinek, které mají dorazit do roku 2025, designovou revoluci neudělá.
Audi zkrátka úplně nevěříme, že jeho auta už si nejsou podobná jako vejce vejci. A nevěříme ani tomu, že to v dohledné době bude jinak. Co vy?






Nové Audi A8...






...ve srovnání s novou A7 ukazuje, že ingolstadtské babušky jen tak nevymřou












Ještě více specifik automobilka slibuje pro elektrické modely (zde koncept SUV Audi E-tron), jejich masové rozšíření je ale v dohledné době nereálné
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 10.31. 05:29 - foultreacle
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 10.31. 05:28 - foultreacle
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter