Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi ukázalo RS3 Sportback s karbonovými koly, co to znamená?
17.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ačkoliv se odlehčenými koly chlubí ostrý hatchback aktuálně vystavený v Ingostadtu, nejprve je zřejmě okusí majitelé budoucího Bugatti Chiron.
Zhruba před měsícem jsme mohli poinformovat, že Volkswagen Group se dal do holportu s firmami ThysseKrupp Carbon Components a Maxion Wheels. Cílem této spolupráce přitom není nic jiného než osazení některého koncernového vozu koly z uhlíkových vláken. To by rozhodně nebylo od věci, přeci jen podle dostupných informací by ráfky měly být oproti kovaným hliníkovým diskům lehčí o 40 procent. Pokud si přitom uvědomíme, že kupříkladu každé takové 20palcové kolo váží zhruba 11 kg, pak lze v takovém případě očekávat přibližně 17,6kilovou redukci, navíc neodpružené hmotnosti.
Koncern VW Group ovšem bohužel již nedal do placu informace, jež by souvisely s příchodem takových ráfků do prodeje. Ba co víc, dosud nebylo jasné ani tolik, která ze sdružených značek by s nimi mohla vyrukovat první. V úvahu však spíše připadali výrobci jako Porsche, Lamborghini a Bugatti, než abychom karbonové ráfky hledali třeba v originálním příslušenství mladoboleslavské Škody.
Nakonec se zdá, že všem zúčastněným vypálilo rybník Audi. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž momentálně před svým fórem v Ingolstadtu vystavila speciální RS3 Sportback, která se pyšní právě karbonovými koly. Obrazový materiál a je však momentálně to jediné, co máme k dispozici. Není tedy jasné, co přesně nám tím Audi chce říci - víme jen, že jde o jeho auto, jestli se ale jedná jen o zajímavý „showcar”, produkt probíhajícího vývoje nebo snad dokonce náznak toho, že se taková kola časem objeví v příplatkové výbavě Audi, nemáme tušení. Je také možné, že tato kola vůbec nejsou karbonová a jen se tak tváří, nejsme si ale jisti, co za „Vorsprung” by tím v takovém případě Audi chtělo dát najevo.
Na každý pád se i nadále domníváme, že vůbec prvním koncernovým vozem, který karbonové disky dostane, bude nové Bugatti Chiron. To by samozřejmě dávalo smysl, potenciální klientela si totiž daný doplněk bude moci dovolit zaplatit. Navíc značka z Molsheimu by tak adekvátně odpověděla na nabídku Koenigseggu, který již nějaký ten pátek své modely nabízí standardně právě s koly z uhlíkových vláken.
To jsme však již na poli spekulací, proto se vraťme zpátky do Ingolstadtu. Zde vystavené Audi RS3 Sportback se totiž kromě speciálních kol pyšní rovněž karbonovými doplňky v předním a zadním nárazníku či rámem čelní masky ze stejného materiálu. Nápis „quattro“ byl pro změnu podsvícen LEDkami, zatímco na kapotě najdeme technologií airbrush vymalovaný 2,5litrový pětiválcový motor TFSI.
Mimo to se německý hatchback pyšní rovněž karbonovými kryty zpětných zrcátek, uhlíková vlákna se ovšem nastěhovala také do interiéru. Zde přitom zdobí volant, držák nápojů či popelník a zároveň formují i nosné partie sedadel. Tím však přerod končí, veškerá technika zůstává zcela sériová. Můžeme tedy počítat s tím, že výše zmíněný agregát i nadále produkuje 367 koní.







Audi vystavilo v Ingolstadtu zakázkový model RS3 Sportback, který dostal do vínku především karbonová kola
Zdroj: Quattro Daily přes Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1