Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi zařízne třídveřovou A3 i A1, úspory kvůli Dieselgate nemají slitování
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW v důsledku radikálních škrtů ukončí kariéru hned čtyřiceti méně žádaných vozů. Nyní známe další tři z nich.
Pro Volkswagen Group nebyla první polovina letošního roku zdaleka tak tragická, jak by asi mnohý čekal. Zisk narostl o 7 procent na 7,5 miliardy Eur (cca 182,41 mld. Kč), za čímž stojí zejména redukce nákladů. V té hodlá německý koncern pokračovat, načež bude zrušeno na 40 modelů. O jaké konkrétní vozy ovšem půjde, to již VW Group neuvedl. Pouze naznačil, že upřesnění bychom se měli dočkat na podzim.
Do té doby nakonec čekat nemusíme, nové informace odhalují hned trojici dalších aut, která se nedočkají nástupce. Prvním je třídveřové provedení Audi A1, druhým pak třídveřové provedení modelu A3. Jelikož přitom na dané bázi je založen také kabriolet, nedočká se nástupce ani on. Důvod je samozřejmě prostý a spočívá hlavně v tom, že registrace třídvířek pozvolna klesají.
Obdobně ostatně smýšlejí také konkurenční automobilky, kupříkladu ani nový Renault Mégane není nabízen v třídveřové podobě. Také Ford Focus měl kdysi také jeden pár bočních dveří, nyní má pro změnu pouze dva. Se stejným dilematem se musel vypořádat i Mercedes-Benz, když chystal třetí generaci třídy A. I její předchůdce byl totiž tří- a pětidveřový.
Zpět ovšem k Audi, které v loňském roce prodalo pouze 19 400 kusů třídveřové verze A3. Hatchback se přitom nedočká ani nepřímého nástupce, kabriolet ale určitou náhradu má - lidem, kterým vystačí pouze dvě sedadla, je určeno Audi TT. Všichni ostatní by pak měli zamířit k dvojici A5/S5 Cabriolet, která je prostornější a pouze o něco málo dražší.
Pro koncern se tak jedná o vcelku nezvyklou situaci. Zatímco ještě před skandálem VW Group obsazoval každé, byť sebemenší místo na trhu, nyní si musí utáhnout opasek a ušetřené finance věnovat na oltář vývoje autonomního řízení a elektromobilů, což je spíše záležitost boje za lepší image než projev boje o vyšší efektivitu. Daimler oproti tomu může rozhazovat, pročež nabízí více kabrioletů než kdy předtím. A rozhodně v této expanzi nehodlá ustat...









Třídveřové Audi A3/S3 se dočká konce životního cyklu...
...stejně jako spřízněný kabriolet
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 5 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch