Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilky odmítají nové testy spotřeby, rok 2017 je prý příliš brzy
8.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová norma měření spotřeby WLTP má vstoupit v platnost v září roku 2017, přitom ještě není hotová. Automobilky požadují odsunutí na rok 2020.
Jak známo, nadnárodní organizace pracují na novém testu spotřeby automobilů označeném WLTP, World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure. Test, jakkoli jeho klíčové parametry jsou známy, ještě není hotový a počítá se s tím, že začne být používán v září roku 2017. To se nezdá být úplně blízkou budoucností, s ohledem na životní cykly aut je to ale docela šibeniční termín, zvlášť když ještě není upřesněn třeba postup zkoušení hybridních aut.
Pro automobilky to znamená, že budou muset svá auta optimalizovat trošku jinak. I když výsledky srovnání spotřeby aut optimalizovaných pro NEDC nejsou ve WLTP výrazně horší a v některých případech, zejména u motorů nad dva litry objemu, jsou i lepší, přeci jen má tento test specifika trochu jiná.
Automobilky tedy s takto rychlým uvedením nové normy do činnosti vcelku pochopitelně nesouhlasí, vždyť vyvinout nové auto trvá dobré čtyři roky. Dokument Asociace evropských výrobců automobilů (European Automobile Manufacturers' Association, ACEA), jejíž členy jsou prakticky všechny významné automobilky včetně pnapř. BMW, Volkswagen nebo FCA, uvádí, že si Asociace „nedovede představit zahájení testování vozidel podle nové normy před 1. lednem 2020”. Důvodem je potřebná doba na otestování všech automobilů všech výrobců podle nové normy.
Připomeňme, že cílem tohoto přísnějšího způsobu testování spotřeby je, aby papírová spotřeba víc odpovídala realitě, tedy napravení stavu, za který jsou zodpovědné ty stejné nadnárodní organizace, které připravují novinku. Jako důvody pro změnu se velmi často můžeme setkat se slovy, že automobilky podvádějí. Ty přitom jen využívají manévrovací prostor, který jim aktuálně platná pravidla poskytují.
Jak bude snaha Asociace odložit nástup WLTP úspěšná, je zatím brzy spekulovat, ale podobný úspěch již bylo zmírnění nástupu nesmyslně přísného emisního limitu 95 g CO2/km. Toto číslo se navíc po nástupu WLTP s velkou pravděpodobností změní na 100 g.



Spotřeba paliva se dnes měří v laboratořích a zůstane tomu tak i za nových pořádků (ilustrační foto)
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
