Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aby automobilky prosperovaly i v budoucnu, musí podle Martina Winterkorna zkrátit životní cykly generací svých modelů, jako je tomu elektroniky.
Hlava koncernu Volkswagen Martin Winterkorn se v předvečer letošního ženevského autosalonu rozhovořil na téma budoucnosti automobilového průmyslu. Uvedl přitom spojenectví „jeho” korporace s Googlem jako příklad, jak budou výrobci muset být „agilnější a otevřenější novým nápadům, než kdy dříve v historii automobilu.
Toto tvrzení osvětlil slovy, že bude nutno zkrátit modelové cykly znatelně pod současných průměrných sedm let. Volkswagen to už částečně praktikuje, když větší facelifty označuje za nové generace, ale přesto bychom právě zde doporučili zbystřit - častějším uvádění nových generací na trh bude pro automobilky pravděpodobně znamenat vyšší náklady na vývoj a marketing, které budou muset pokrýt tržbami. Vývoj situace tedy může vypadat tak, že v rámci snahy o udržení cen na uzdě se bude snižovat kvalita výrobků, což bude pochopitelně zákazníky nutit kupovat si stále nová auta. Z pohledu automobilky jistě správný postup, optikou zákazníka už méně.
„Očekávání lidí se mění, digitální revoluce silně ovlivňuje naše životy. Automobilový průmysl nesmí zavírat oči, musíme zákazníkům nabídnout high-tech zážitek,” říká Winterkorn. „Například je nutno zkrátit modelové cykly, musíme reagovat na trendy a musíme být flexibilnější. Jednou z cest by mohly být části faceliftu dostupné ke stažení z internetu,” pokračuje. „Auta se stanou počítači na kolech. To bude pro naše odvětví revoluční, ale dá nám to nové příležitosti,” dodává.
„Modulární systém je klíčový, protože nám umožní vytvořit rozmanitější nabídku,” uzavírá Winterkorn slovy, ve kterých je cítit silná narážka na všemocnou platformu MQB. Ač jeho řeč zní trochu newspeakově, pravděpodobně není zcela mimo mísu - třeba integrace chytrých telefonů do automobilů je již dnes poměrně rozšířená a jistě se bude prohlubovat. Řada aut také již léta nabízí připojení k internetu, což s sebou však nese i velká rizika.
Winterkorn také řekl, že Volkswagen je v ideální pozici pro to, aby profitoval ze změněných potřeb zákazníků. Nevěřme tedy každému jeho slovu, je z toho trochu cítit snaha posunout svou značku o něco dál marketingem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.

Šéf koncernu VW Martin Winterkorn
Nová generace Volkswagenu Passat se má ukázat už letos, co z technologií "digitálního věku" bude na palubě, zatím nevíme (ilustrace)
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před hodinouSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejčtenější články
Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
6.4.2025Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
6.4.2025Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva